0   

Stane Crnjak @staneC 4. Jan 2008, 09:39

Nekaj sem gledal po netu in so me začeli malo prsti srbeti. Za kakšno SF kamero. Najraje 6x6, ker mi je "cool" gledanje dol na motiv. Imam tudi že dve-tri kandidatki:
Yashica-Mat 124G, Yashica-Mat LM in RolleiCord I, II, III.
A se sploh še dobijo filmi in kdo jih razvija?
 0   

milosh @milosh 4. Jan 2008, 10:23

ja filmi se se dobijo brez problema in razvije ti jih vsak fotostudijo skor. sploh ni problema tuki
 0   

iztok @izo 4. Jan 2008, 10:26

na motiv lahko dol gledaš še tudi v kakšnem drugem mf formatu (6x4,5, 6x7 ipd), ampak nevermind.
če so ti všeč dvooke, moreš vedet, da je pač ta minus, da si omejen z tistim objektivom (bolje rečeno objektivoma), ki je pač gor. pa gledaš skozi sekundarni objektiv in ne čez tistega, ki dela fotko, pravtako mislim, da ni odf kontrole ipd. nima pa premikajočega špegla, kar je velik plus pr mf kamerah, ki jim veliki špegli ponavadi delajo preglavice z vibracijami (poleg zvijanja filma).
kakšna yashica 124 je fajn uvod v mf, vendar kot pravim, si omejen z tistim verjetno 80mm objektivom (ekvivalent cirka 50mm na leici).
filmi se dobijo, imejo jih recimo v big bangu, v diastudiu ipd, stanejo približno tako kot enake vrste leica film s 36 posnetki. govorim za 120 format, 220formata (2x več filma, ker nima papirnatega ozadja, je tudi boljši, ker se lepše "nategne" na projecirno ravnino) ne dobiš nikjer, vsaj jst ne vem, če ga kje prodajajo.
mf format tudi razvijajo marsikje, ker imajo mašine standardno širino kartuš do tega formata, če prav vem. tudi za razvijanje so cene podobne kot za leica film, vsaj za negativ, za dia je malce dražje, če se prav spomnem, čb stane tolk kot dia, če ne še več.
 0   

Stane Crnjak @staneC 4. Jan 2008, 10:44

6x6 mi je (bi bil) všeč, ker je vedno prav obrnjen biggrin . Kvadrat je kvadrat. Kaj pa enooka 6x6 z gledanjem navzdol? Verjento je cena stars Cena filmov in razvijanja je taka kot pri leica formatu, s tem da dobiš manj fotk. OK. A ČB se razvija samo ročno ali je tudi možno strojno razvijanje?
 0   

iztok @izo 4. Jan 2008, 11:11

imaš pentacone/kieve v 6x6 formatu, ki se dobijo za drobiž, pr njih tudi lahko samo čez medlico gledaš (kakor pri skoraj vseh ostalih), če nočeš met prizme gor. za p6 sistem ipd se dobo tudi precej carl zeiss jena objektivov (poleg ruskih seveda, ki so nekateri tudi zelo fajn), ki so dobri in ne preveč dragi, niso pa recimo pentaconi preveč zanesljivi, ponavadi se pokvari kakšen mehanizem za navijanje filma ipd.
če hočeš kaj boljšega, glej rajš za kakšno mamiyo, rollei, fuji, pentax ipd (jasno tudi hasselblad, če te glih rajca), te stvari ne stanejo več tako veliko, kot so prej. optika za njih pa zna držat ceno, dobijo se pa tudi razni adaptetji, s katerimi lahko nucaš cenješi vzhodnemške (czj) ali ruske (kiev) objektive. vendar kot ponavadi, izgubiš avtomatiko (razen prioritete zaslonke, če to omogoča fotiči)
 0   

chips @chips 4. Jan 2008, 11:14

izo, you got the point.smile Mojga pentacona nosim ze par let v Fotomehaniko zaradi mehanizma za navijanje;) Ves morda kolko stane popravilo od oka?
[i:0172c3323d]"Z zensko, ki jo ljubim, gledam soncni zahod in si mislim: 1/250, f8" (Canon)[/i:0172c3323d]
| [url=http://www.deniszupan.com]DENISZUPAN.COM[/url] | [url=http://blog.deniszupan.com]BLOG[/url] |
 0   

iztok @izo 4. Jan 2008, 11:19

pojma nimam, pokliči pa vprašaj. lahko pa tudi sam poštimaš, se na netu dobi en napotek skicami ravno za ta problem, ki je skoraj defolt pr teh fotičih.
nasploh jr pr teh starih rusih finta, da ne smeš pa spožilc prtiskat al pa štimat cajta, preden ne naviješ za posnetek (al nekaj v tem stilu), pač zdrgneš zobnike itd.
 0   

Peter Zakrajšek @FotoPritisk 4. Jan 2008, 13:23

6x6 je zakon. sam imam Hasselblad 500 c/m in morm rečt da ne zamenjam z anič na svetu! Je pa res da tudi dvooke ne zaostajajo. Rolleiflex je super zadeva pa še majhen aparat je.

Kar sse tiče razvijanja čb filmov, jih razvijajo v foto formatu brez problema. Malo dražje je kod leica format ampak ni take razlike. Je pa smiselno da čb razvijaš sam v kolikor imaš to možnost ker lahko že pri razvijanju določiš kaj želiš od fotografije oz sam določaš ker razvijalc boš uporabljal!
 0   

Bostjan @Archie 4. Jan 2008, 14:12

Stane, vem za plac, kjer lahko dobiš Hasselblada zastonj! devilish

Citiram:
One of the highlights in Hasselblad history was its role in the US space program. The moon camera used by Neil Armstrong was a Hasselblad 500EL/70 (special model 500 with a motor drive and a 70 mm film back). Due to weight restrictions only the film (backs) returned to earth with the astronauts. There are 12 Hasselblads available free, for the next person who visits the moon.
 0   

Stane Crnjak @staneC 4. Jan 2008, 14:13

Verjetno bo car Rolleicord padel. Objektiv na tej kameri, Zeiss Triotar 7,5cm f/3,8 je odprt malo mehek, zaprt da oster. Dvooke so mi take "fajne" za narediti vtis; Uau, ta je pa majster bigrazz . Šalo na stran. Uporabljal bi jo za fotkat......... pokrajino idea . Na Nikonu D80 lahko ostrim kolikor hočem, zapiram blendo do nezavesti, pa nej pa nej detajlov. So bolj ali ne "sprane". No, za spletne galerije je odlično, za kakšen print pa .... .
 0   

Stane Crnjak @staneC 4. Jan 2008, 14:16

Archie je napisal/a:
Stane, vem za plac, kjer lahko dobiš Hasselblada zastonj! devilish

Citiram:
One of the highlights in Hasselblad history was its role in the US space program. The moon camera used by Neil Armstrong was a Hasselblad 500EL/70 (special model 500 with a motor drive and a 70 mm film back). Due to weight restrictions only the film (backs) returned to earth with the astronauts. There are 12 Hasselblads available free, for the next person who visits the moon.


Hehehe, poceni so poceni, le pot do tja je malo draga. biggrin
 0   

Bostjan @Archie 4. Jan 2008, 15:10

Stane, če gre za umetniški užitek, bom rekel z veliko "GO FOR IT"!!
Tudi sam sem se večkrat znašel v podobni skušnjavi. Sploh zato, ker sem si že v najstniških letih močno želel Hassieja 500C/M.

Če je torej to prvo, potem tukaj nehaj brat!

----------------------------------------------------------------------------------------------
Če pričakuješ pa dosti boljšo kvaliteto kot z D80, potem bodi pa previden.
OK, dinamični razpon je filmu hud (še psoebej B&W), ampak ...

Preberi si malo tole:
http://www.luminous-landscape.com/reviews/shootout.shtml
pa še malo pogooglaj "film vs. digital"

Če te prav razumem je prioriteta Č/B in ne barva. Z barvo se jaz niti nisem ukvarjal, ko sem imel v mislih SF.

Razviti Č/B film je relativno enostavno (ne vem če imaš filmsko ozadje), ampak od tu naprej so pa zadeve +/- komplicirane. Č/B fotk na roke ne delajo več (skoraj) nikjer, torej ostane pot nazaj v digital - skener. Imacom ali bobenski skener v čimboljši resoluciji, ker drugače boš na slabšem. In tako skeniranje menda sploh ni tako poceni. Potem pa še PP..inverzija negativ - pozitiv in ..pa si skoraj tam... in potem je treba imet samo še spodoben printer, ki dobro raproducira Č/B.

No, jaz sem večkrat tole prespal in me je minilo, potem me pa vsake tolk spet zagrabi

...in da tako temo odpiraš sploh ni fer biggrin . thumbsup
 0   

iztok @izo 4. Jan 2008, 15:56

imam podobne izkušnje kot archie, vendar bom kr rekel: film je še vedno film, tudi če skene printaš. enostavno so fotke drugačne in imajo nekaj, kar na digitalu ne dobiš (se z kakšno obdelavo lahko dost približaš, vendar ni isto).
in tisto z pokrajino ima stanec kar prav -po moje misli z detajli na liste dreves ipd, ki so ponavadi en zmazek, četudi imaš dobro optiko gor- in recimo tega zmazka ni na filmu, četudi uporabiš isti objektiv. nekaj gre seveda pripisat raznih moire filtrom ipd na senzorju in tudi v komopresije v jpeg ipd (vendar tudi raw ne odpravi čisto vsega), ampak to je pač dejstvo.
ena varianta z digitalom za pokrajino/panorama je pač stativ, pano glavo in nardiš set 5-6 posentkov v portrait formatu in bo ziher več detajlov kot iz ene samo fotke, tudi za povečavo bo tako bolj primerno.
srednji format je tricky, kot je že povedano, kr se je za res dober izkoristek večjega formata treba potrudit, kr še enkrat, vibracije so problem, pravtako zvijanje filma, kit tudi prinese mehke fotke itd. skenerji (nameski) za mf format so orenk dragi, ena varianta je nabava ploskega a4 skenerja, ki omogoča sken tudi srednjega in velikega formata (epson in canon imata kr nekaj dobrih modelov za to).
tako da ne pozabit za delo s filmom tudi manjši, leica format. mogoče boste z njim z uporabo dobre optike in mehanike (beri objektiva in ohišja) boljši rezultat glede ostrine ipd na fotki recimo tam do a4 kakor z mf. tudi rokovanje s filmom na leica formatu je precej bolj enostavno in priročno. izpade pa na mf seveda zrno manjše ob isti velikosti projekcije, zato so prehodi bolj nežni, mehki, dof je manjši na mf ipd.
 0   

gogo @gogo 4. Jan 2008, 16:00

Mamiya 220, 330, .. so že zelo poceni in tudi zelo kvalitetne. Mamiya RB67 se tudi že dokaj poceni dobi in tudi objektivi zanjo niso predragi.
Lahko pa slikaš DIA ali ČB in skeniraš s ploskovnim skenerjem (ala Epson 4990,V700, Canon, HP) in so zaradi velikega negativa ali dia, odlični skeni tudi pri manjši resoluciji.

Ampak na koncu ugotoviš ......

Pa spet postaviš ves "coknpok" u torbo in se spomeš nanjo ob naslednjem ...... (isto kot vinilka in gramofon).
 0   

Andrej @fotokaj 4. Jan 2008, 18:19

Najbrž iščeš kaj cenejšega, pa vseeno; sam bom v kratkem dal v prodajo tole:
http://cgi.ebay.com/Minty-Rollei-Rolleiflex-6008-professional_W0QQitemZ370010917440QQihZ024QQcategoryZ3354QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

... da si bom lahko kupil tole:
http://www.sl66.com/pg/sl66SE.shtml

Če te vseeno zanima..., pošlji ZS.
Je pa srednji format izkušnja in to zanimiva, nedvomno. Sam z Rolleiflexom škljocam izključno na ČB (pretežno) in DIA filme, predvsem zato, ker jih je izi "digitalizirat". Namreč, za elektronsko objavo nekega posnetka je v štartu čisto dovolj, da DIA ali ČB film položim na nevtralno osvetljeno površino (sam za "svetlobni pult" uporabljam kar eno staro 75X75cm neon lampo z belim pokrovom) in ga enostavno poškljocam z digitalcem (fajn je sicer uporabljat makro objektiv ...), zatem pa ČB film oz. posnet negativ v PS-u ruknem v ČB pozitiv oz v fotko prek postopka Image > Adjustments > Invert (ali Ctrl+I) - DIA je pa itak DIA.
Jasno, tako gotovo zavozim ravno bistvene resolucijske in tonske prednosti srednjega formata, je pa super postopek za pregled in elektronsko arhiviranje posnetega materiala.
 0   

Stane Crnjak @staneC 4. Jan 2008, 18:40

Č/B bi bila prioriteta, če bi se lahko šel strojno razvijanje ( CN ali kaj so že). Ker pa to pri ČB ni smiselno, bo v ospredju barvna. Pri kvaliteti fotke sem mislil na točno to, kar je napisal Izo. APS-C format pač ni za pokrajino, pa imaš lahko še takšno lečovje gor. Je vse "sprano". Saj je vse skupaj bolj za hec, ampak probat ni greh, a ne? grin

Sam sem na isti strani prebral tale dva članka
http://www.luminous-landscape.com/tutorials/understanding-series/u-medium.shtml
http://www.luminous-landscape.com/reviews/medium.shtml
 0   

Urban Žitnik @UrbanZitnik 4. Jan 2008, 19:13

jst ti svetujem, da se izpopolniš kar v tem, kar si počel do sedaj... tople vode se tam ne odkrije... se pa strinjam s izo-tom glede filma.... ne morš ga nadomestit, preprosto ni enako...no, sej to pa že veš hehe
 0   

primoz75 @primoz75 4. Jan 2008, 20:30

Archie je napisal/a:
Razviti Č/B film je relativno enostavno


tu se ne bi strinjal. še posebej če vzameš da so dandanes 'pipetkarski' časi.

Imaš (oz si vsak imel) več vrst razvijalcev - kateri je vsak dal nekoliko drugačen rezultat pri razvijanju, pa temperatura razvijanja je pomembna, pa način obračanja posode, pa količina obračanja, pa......enostavno je le v tem da se razvija x časa pri y temperaturi...

Tudi fotka se lahko na način tko kot je bil opisan na škatlicah za filme; pri sonci čas x in blenda y, ko je oblačno....

grin

se dajem na pipetkarsko raven devilish
 0   

Bostjan @Archie 4. Jan 2008, 22:56

Ma, je pa SF lepa šola..pri 12 posnetkih na filmu petkrat premisliš kaj in kako boš šljocnil in že to zna biti zelo zabavno. In pol še vse tisto pričakovanje.
 0   

Marjan Krebelj @Nikio 5. Jan 2008, 00:45

Ja, samo potrdim lahko vse napisano... Jaz sem en tistih dinozavrov, ki še zmeraj dela večji del na film. Čez film ga ni!*

Je pa problem, ker če na SF nimaš dobre optike, celotna prednost ogromnega formata skopni. Jaz na Leica formatu z Canon objektivi (dragulji) dosegam ostrejše posnetke kot z Mamiyo 4'5x6, na kateri je škatlast objektiv.

Razvijanje ČB filmov je v osnovi res enostavno, moraš pa bit natančen pri branju navodil in upoštevanju pogojev. To je tudi vse, za osnovni nivo. Za advanced zadeve, kot je recimo pushanje, pa treba že malo bolj razmišljat, ampak do tam je dovolj časa.

Razvijanje slik v temnici pa je nekaj, kar jaz čislam veliko više. Šele po 7 letih martre se mi zdi, da znam narediti nekaj kar me ni sram kazat okoli. Ampak ure preživete v temnici so ure samote, meditacije in premišljevanja, ki jih ne zamenjam za ves jebeni digital (lightroom, photoshop in ostala jajca). O tem sem pisal na blogu.

Tole je leica format, Ilford PAN 400, pushan na 3200 ISO. S takim pridem na Slo-foto raztavo poslikat. 36 posnetkov, in če te je kaj v hlačah, mora od tega biti vsaj 25 takih, da jih lahko daš brez sramu v kateri koli album.




* opomba: izjava je mišljena retorično. Prednosti digitala so v hitrosti in praktičnosti, ki na trgu skoraj vedno izpodrine kvaliteto.
[url=http://my.opera.com/Nikio/blog/][size=11:2222f2fe55][color=darkred:2222f2fe55]Blog[/color:2222f2fe55][/url][/size:2222f2fe55] - [url=http://photo.net/photos/marjan][size=11:2222f2fe55][color=darkred:2222f2fe55]Portfolio[/color:2222f2fe55][/url][/size


Pojdi na:   
Postani Slo-Foto.net član
Zadnje v forumu
Anketa
Kako pogosto uporabljate mobilni telefon za fotografiranje?
Rezultati