0   

Matej Pal @slon__ 4. Sep 2009, 08:34

hoj!

zanima me, zakaj natančno uporabit kompenzacijo osvetlistve s flešom? A je to zaradi tega, da v primeru presvetlega posnetka narejenega s flešom, lahko posnetek malo potemnimo?

lp
 0   

Ratter @Ratter 4. Sep 2009, 09:40

Domnevam,da misliš zakaj pri dnevni svetlobi uporabiti fleš?
Zato,ker bolj močna je sončna svetloba,bolj so temne sence.
Če fotografiraš objekt s soncem v ozadju,se pravi,da fotografiraš senčno stran objekta,
boš imel recimo obraze ljudi nikakve temne.
S flešem si potem pomagaš in doosvetliš sence.Svetloba v ozadju pa ostane takšna kot je.
Nekaj tutorialov za delo s flešem si lahko prebereš tukaj in ti bo bolj jasno:

http://www.planetneil.com/tangents/flash-photography-techniques/2-flash-ambient-light/
 0   

Matej Pal @slon__ 4. Sep 2009, 11:15

@Ratter hvala za link (je bil zlo koristen)

ampak vseeno se mi je sedaj pojavla ena dilema. Npr. če ti slikaš v P in uporabiš fleš, potem se bo on sprožil na polno, v primeru, če pa slikaš v M potem pa lahko s komepenzacijo osvetlitve samo dodajaš ali odvzemaš svetlobo fleša ( a to pol pomeni, da s tem dejansko vplivaš na moč fleša). Namreč na moji prejšni kompaktni kameri si lahko recimo izbiral moč fleša v treh stopnjah. A je sedaj to podobno?
 0   

Primož Fideršek @piXi 4. Sep 2009, 11:38

odvisno od opreme, ampak pri večini se da nastavljat moč, ker včasih ti je dovolj le blaga doosvetlitev včasih pa rabiš polno moč bliskavice.
 0   

Ratter @Ratter 4. Sep 2009, 11:46

Jaz vedno slikam samo na M.Sem eden redkih čudakov tukaj.
Govoriva o dodatnem flešu ne o tistem vgrajenem v kamero.
Moč fleša lahko sam nastavljaš ročno.
Jaz pa stalno naredim tako,da jakost bliska fotoaparat določi sam.
Sicer nisem nek strokovnjak za fleš fotografijo.
Jaz si na mojem flešu nastavim na: "High-Speed Sync" opcijo
in mi potem fleš dela z vsemi razpoložljivimi zaslonkami
in prilagaja jakost bliska glede na razpoložljivo svetlobo.
(na flešu imaš prikazano puščico in črko H)
To je sicer na mojem flešu.(Canon 430-EX)
Me je pred kratkim sodelavec prosil,če mu poroko fotografiram.
Priznam,da sem bil malo prestrašen,ker še tega nisem nikoli počel in če
zaserješ ti ostane samo harakiri.
No.Od približno 200 fotk sta bile dve preosvetljene ostale so pa za moje pojme izpadle dobro,če ne odlično.
Recimo detaili čipk na nevestini obleki so bili dobro osvetljeni in ne preosvetljeni.
Morda bi še kdo drug kaj napisal.Kot sem že rekel jaz nisem ravno strokovnjak za fleš fotografijo.
 0   

Matej Pal @slon__ 4. Sep 2009, 12:25

dodatnega fleša še nimam, ker čakam na njega, zato mi ne zamerit, ker ne vem kako zadeva sploh deluje. Torej Ratter, ko si ti nastaviš "High-Speed Sync" opcijo potem ti bliskavica sama uravnava moč fleša glede na podatke iz fotoaparata. V tem primeru to pomeni, da ne potrebuješ več samodejnega uravnavanja kompenzacije osvetlitve fleša preko fotoaparata (naredi fleš to kar sam)? Al sta morda to dve popolnoma ločeni komponenti?

Kako je pa kaj z usmeritvijo fleš glave? A je kako nenapisano pravilo, al delaš vse zgolj po občutku in znanju, ki si ga dobo v praksi?

Zgleda da sem še zelo nevešč pri teh fleših, namreč nikol mi niso bli všeč, ampak sedaj komaj ugotavljam da so dejansko koristno bigrazz
 0   

Ratter @Ratter 4. Sep 2009, 13:07

slon__ je napisal/a:
dodatnega fleša še nimam, ker čakam na njega, zato mi ne zamerit, ker ne vem kako zadeva sploh deluje. Torej Ratter, ko si ti nastaviš "High-Speed Sync" opcijo potem ti bliskavica sama uravnava moč fleša glede na podatke iz fotoaparata. V tem primeru to pomeni, da ne potrebuješ več samodejnega uravnavanja kompenzacije osvetlitve fleša preko fotoaparata (naredi fleš to kar sam)? Al sta morda to dve popolnoma ločeni komponenti?

Kako je pa kaj z usmeritvijo fleš glave? A je kako nenapisano pravilo, al delaš vse zgolj po občutku in znanju, ki si ga dobo v praksi?

Zgleda da sem še zelo nevešč pri teh fleših, namreč nikol mi niso bli všeč, ampak sedaj komaj ugotavljam da so dejansko koristno bigrazz


Ja High Speed Sync sam uravnava moč fleša glede na podatke svetlomera v kameri.
Sicer ti vse to piše v knjižici,ko kupiš fleš.

Fleš glavo usmerjaš proti belemu stropu,če je to možno.
Če je strop preveč oddaljen in bi se odbita svetloba preveč razpršila,odbijaš svetlobo od sten.
Če so stene drugačne barve,potem imajo fotografije pridih barve,ki je na stenah.
Najbolje je usmerjati fleš proti stropu.Potem nimaš tistih nagravžnih senc za
ljudmi,kot jih imaš,če fotografiraš s flešem,ki je vgrajen na kameri.
Ti dejansko fotografiraš z odbito svetlobo ne z direktno.
Lahko tudi usmeriš fleš v steno levo ali desno.
To moraš presoditi sam na terenu glede na velikost prostora in najbližje stene ali stropa,
posebej pri velikih prostorih. (cerkve,dvorane)
Moraš vedeti,da z oddaljenostjo od kamere fleš izgublja na moči.

Glavna finta pri fotografiji s flešem je ta,da moraš nastaviti osvetlitev na kameri,kot,da nimaš fleša.
Oziroma nastavljaš osvetlitev ozadja fotografije.
Fleš ti osvetli samo ospredje in če nočeš črnega ozadja,moraš imeti nastavljeno osvetlitev za ozadje.
Seveda je tu problem pri zelo slabi svetlobi in premikajočih zadevah. (ljudje,vozila)
Moraš po izkušnjah kombinirat čas,zaslonko in ISO.
Se pravi kombiniraš dvojno svetlobo. (beri dvojni čas osvetlitve)
Svetlobo ospredja,ki ti ga osvetli fleš in ti zamrzne gibanje in svetlobo ozadja,
ki je bolj problematična,ker se lahko kaj premakne,
če je čas predolg.In potem imaš lepo zablurane zadeve na fotki.
Mimogrede je to tudi dobrodošlo pri umetniškem ustvarjanju raznih abstrakcij)
Hitrost fleša je mislim,da 1/50000 sekunde.

Na linku,ki sem ti ga dal imaš na desni strani več navodil za fotografiranje s flešem.Pri vsakem primeru ti piše zaslonka,čas,ISO,kam je bila usmerjena glava......Samo prebrati je treba.Kar pogumno.

Tudi meni fleši niso všeč.Če je le možno se jih izogibam.Včasih so pa nujno zlo.Možno,da je kdo drug seveda tudi drugačnega mnenja.
 0   

Miha @cedo 4. Sep 2009, 13:15

@slon,

pozabi na high sync, vgrajeni fleši ga niti nimajo.

Vsi vgrajeni fleši svetlobo uravnavajo avtomatsko (TTL) in moč ter dolžino bliska prilagajao po ukazo istega svetlomera, ki sicer daje aparatu podatke o potrebni zaslonki in osvetlitvenem času. In ker včasih uporabljamo korekcijo osvetlitve, ima taisto možnost tudi fleš. Vedni pa delaš po občutku. Če slikam zunaj podnevi, običajno nastavim fleš na -1 ali -2. Tako na fotografiji še vedno prevladuje dnevna svetloba, fleš pa le malenkost osvetli sence.

Dodatni natični fleši, pa imajo običajno možnost vrtenja in nagibanja glave. Tako lahko fleš obrneš v (bel) strop ali steno in zmehčaš sence.

Sicer ne vem zakaj toliko dvomov - poglej kaj vidiš na LCD-ju, in če ti ni všeč, spremeni nastavitve. Ne boli, pa še zastonj je. smile
 0   

Matej Pal @slon__ 4. Sep 2009, 13:39

Hvala vsem za pomoč!
Bom takoj, ko dobim fleš domu, sprobo kako zadeva deluje, pa malo eksperimetiro in se sproti učil. Sem pa zdaj vsaj par osnov dobo, ko mi prej niso ble jasne. biggrin [/url]
 0   

urosm @urosm 4. Sep 2009, 13:53

Ti kar ono povezavo preglej - koristni nasveti. Še prej pa si osnovne osnove raztolmači, ker ko sem tole zgoraj na hitro preletel, sem imel občutek, da so se na trenutke hruške s klobasami mešale laugh
 0   

Matej Pal @slon__ 4. Sep 2009, 14:25

zakaj so se hruške s klobasami mešale? smile
 0   

Miha @cedo 4. Sep 2009, 14:50

slon__ je napisal/a:
zakaj so se hruške s klobasami mešale? smile


saj se niso, nekateri so pač meteopati (saj veš, vreme pa to); so se pa v spodnji temi mm vs X. dead
 0   

urosm @urosm 4. Sep 2009, 17:16

Hja, eni si na srečo lahko svoje x-patije še sami izbiramo. Drugim pa je mati narava odvzela sposobnost razumevanja povedi, sestavljene iz stavka, ki vsebuje več kot dve do tri trozložne besede grin Bog ne daj, da je v taki povedi celo več stavkov dead

Tudi smajliji se berejo kot sestavni del prispevka, ker so tukaj edini vizualni vir, s katerim lahko prikažemo razpoloženje ter v pisani besedi nevidno mimiko in gestikulacijo. Torej, beri tudi sličice.

Namen in pomen mojega sestavka pa je bil v smislu, da ne zajemat s preveliko žlico naenkrat. Za kaj se namreč tukaj gre? V prvem vprašanju sprašuje po čisto osnovni, trivialni stvari, ki jo je treba vedet za kakršnokoli delo z bliskavico. V naslednjem trenutku pa mu razlagaš (dokaj raztreseno) cel kup naprednih tehnik, skačeš iz enih pogojev v druge, brez prave razlage ...
Skratka, za nekoga čisto na začetku "strobizma" mogoče malce preveč konfuzno.

Sicer si bo že nagruntal stvari, vsi smo si jih, tako ali drugače. Del moje poante je tudi to, da znanje (tudi vrhunsko) bore malo pomeni za druge, če ga ne ztnaš na primeren način, organizirano in utemeljeno podajat naprej.

Po drugi strani pa, čestitke za pripravljenost in nesebičnost pri pomoči pomoči potrebnemu.

Zdaj pa le še malo svoje vreme pošlihtaj in veselo naprej.
 0   

Miha @cedo 4. Sep 2009, 18:03

Gornje izlive rade volje preskočim (živo srebro v barometru se vzrajno spušča), na tole
urosm je napisal/a:
Namen in pomen mojega sestavka pa je bil v smislu, da ne zajemat s preveliko žlico naenkrat. Za kaj se namreč tukaj gre? V prvem vprašanju sprašuje po čisto osnovni, trivialni stvari, ki jo je treba vedet za kakršnokoli delo z bliskavico. V naslednjem trenutku pa mu razlagaš (dokaj raztreseno) cel kup naprednih tehnik, skačeš iz enih pogojev v druge, brez prave razlage ...
Skratka, za nekoga čisto na začetku "strobizma" mogoče malce preveč konfuzno.

pa slednje: imaš popolnoma enako in demokratično možnost, da neukemu, z večjo mero populizma, na bolj koherenten, enovit in z obširno razlago podprt način razložiš "strobizem".

Verjamem, da znaš bolje.
 0   

urosm @urosm 4. Sep 2009, 19:45

OK. Greva rajši na pir.
 0   

Stane Crnjak @staneC 5. Sep 2009, 07:47

Je vse že napisano. Predlagam ogled te spletne strani, http://strobist.blogspot.com/2006/03/lighting-101.html kjer po branju, mnoge stvari glede bliskavice postanejo precej bolj jasne.


Na kratko. Če imaš aparat nastavljen na M, in bliskavico na "avto", ti bliskavica "do-osvetli" glede na ambientalno svetlobo. S kompenzacijo bliskavice v+ ali -, večaš oz manjšaš jakost bliskavice, glede na ambientalno svetlo ( ni isto, ot bliskavica na M, kjer neposredno manjšaš ali večaš moč bliskavice). Kot napisano, strobis osvobaja.
 0   

urosm @urosm 5. Sep 2009, 09:02

In še čisto konkretno nekaj o Nikonovem sistemu, če si slučajno od tarumenih. Ima določene stvari lepo in enostavno napisane, tako da za rumene osnove razčistit ...

Je pa sigurno najpomembnejše, da poskušaš in sprobaš sam. Vaja dela mojstra. Zato jaz veliko vadim bigrazz laugh
 0   

Ratter @Ratter 6. Sep 2009, 05:28

Ko pa enkrat naštudiraš bliskavico se pa lahko greš takšne norije:

http://pixsylated.com/2008/12/smashing-pumpkins-with-high-speed-sync-gang-light-part-2/
 0   

Lenart @Lenxyx 6. Sep 2009, 12:32

mene pa anima doosvetljevanmje oziroma potemnevanje ozadja ce imamo cas krajsi od sinhronizacijskega casa bliskavice....naprimer da bi bila slika brez bliskavice "pravilno" osvetljena z iso 100, f 7.0 in 1|/500s ....ce bomo tukaj sprozili fles se ne bo poznalo...zdaj pa naprimer da delam portret in zelim ozadje potemniti...nastavim iso 100, f 7.0 in 1/750s... slika bo tako temnejsa brez flesha...kako pa sedaj osvetliti objekt v ospredju (s pomocjo flesa doodvetlit)?
 0   

Miha @cedo 6. Sep 2009, 14:39

Čez sinhronizacijo 1/250 z običajnim flešom in kameo ne gre (razen s high speed ali nikonom d40, ki sinhronizira do 1/4000s). Ostane ti, da delaš na M in bolj zapreš zaslonko, fleš pa bo to kompenziral z močnejšim bliskom. Tako boš imel portret osvetljen pravilno, ozadje bo pa temnejše.


Pojdi na:   
Postani Slo-Foto.net član
Zadnje v forumu
Anketa
Kako pogosto uporabljate mobilni telefon za fotografiranje?
Rezultati