0   

luka @valukon 25. Nov 2009, 20:24

Ali bi mi lahko kdo prosim pojasnil sprednjo in zadnjo zaveso pri slikanju z bliskavico. Se opravičujem vendar tega res ne zastopim v angleškem jeziku na forumu pa tudi nisem našel.

Hvala
 0   

Miha @cedo 25. Nov 2009, 21:18

Sinhronizacija z rear sync oz. zadnjo zaveso (kako smešno se sliši grin) pomeni, da se fleš sproži tik preden se zaklop zapre, sicer se sproži zakoj, ko se zaklop odpre. Do bistva pride pri dolgi časih ekspozicije (aparat daš na M, čas pa na 1/8 in mal eksperimentiraš) in hitro premikajočih se objektih.



zgornja slkca je bila posneta z običajno sinhronizacijo, spodnja z rear sync. Ta deluje bolj realno.
 0   

luka @valukon 25. Nov 2009, 21:22

Če prav zastopim funkcijo rear uporabljajo tudi fotografi na zabavah, kjer je oseba na fotki izostrena za njim pa "razvlečeni" obrisi luči?
 0   

Miha @cedo 25. Nov 2009, 21:33

Verjetno; morš vprašat fotografe specialiste, t.j. party specialiste grin
 0   

miha @mihaaa 25. Nov 2009, 22:13

@valukon: sicer nisem party fotograf ampak odgovor je da.. partije z razvlecenimi lucmi itd ter ostro faco dosvetlijo s flesem..ali na sprednjo ali zadnjo zaveso pa je tudi odvisno od fotografa,.. ponavadi na prvo ce mene vprasas
 0   

ales @ales 26. Nov 2009, 11:32

Vecinoma s prvo slikajo na partyjih, pa sami spremenijo kompozicijo med jemanjem posnetka (cajti so lohk kr dolgi, 1/20 do 1 sek). Jest osebno slikam z drugo zavesco, je pa treba met kr nekaj izkusenj, ker moras "predvidevati" kako se bo objekt premaknil, ko se bo zavesca dejansko odprla (razn ce ne stoji pri dokaj pri miru).

Mal se igrej s prvo in drugo pa bos videl kaj ti bolj ustreza. Vsaka je za nekaj dobra.
 0   

tmt @tmt 27. Nov 2009, 08:14

Taka sinhronizacija, kot je zgoraj opisana je bila pri starejših fleših. Pri novih pa pomeni sinhronizacija na drugo zaveso, da fleš pri daljših časih bliskne dvakrat. In sicer prvič, ko steče prva zavesa in odpre zaklop in drugič, ko steče druga zavesa in zapira zaklop.
Zadeva naj bi bila bolj enostavna za fotografiranje in prikaz gibanja na sliki, kot je bilo včasih, ko je fleš blisknil le ob startu ene zavese (prve ali druge). Vendar je v praksi potrebno kar nekaj izkušenj, predvsem je potrebno, da je z ekspozicijo zagotovljen zadosten poudraek ambientne svetlobe (predvsem daljši čas, bolj odprta zaslonka, ), kajti v nasprotnem primeru na sliki ni gibanja (zabrisanosti), ampak se recimo zraven ene ostre osebe izriše še podvojena, ostra, sicer prosojna slika te osebe (to pa zato, ker je blisk na drugo zaveso manj močan).
Tako da, če na ta način nekdo še ni fotografiral, mu svetujem, naj naredi serijo poizkusnih posnetkov. In naj začne pri motivih, ki se počasi premikajo in sicer tako, da recimo uporabi čase nekje med 1/60s in 1/2s in bo jasno videl rezultate in razlike.
 0   

Miha @cedo 27. Nov 2009, 08:32

tmt je napisal/a:
Taka sinhronizacija, kot je zgoraj opisana je bila pri starejših fleših. Pri novih pa pomeni sinhronizacija na drugo zaveso, da fleš pri daljših časih bliskne dvakrat. In sicer prvič, ko steče prva zavesa in odpre zaklop in drugič, ko steče druga zavesa in zapira zaklop.


@tmt, kakšen link za potrditev tega?
 0   

tmt @tmt 27. Nov 2009, 08:44

Je opisano v Canonovih in Nikonovih navodilih za uporabo, to velja za fleše in nekatere aparate, kjer klasične sinhronizacije na drugo zaveso več ni, kot smo jo včasih poznali. Lahko ti pa priskrbim tudi link, če sam ne boš našel ali pa preprosto nastavi sinhronizacijo na drugo zaveso in blicni z 1/60s nekoga v temnem prostoru, ko se hitro premakne - in rezultat bo tu.
 0   

WhiteCell @WhiteCell 27. Nov 2009, 09:04

tmt je napisal/a:
Taka sinhronizacija, kot je zgoraj opisana je bila pri starejših fleših. Pri novih pa pomeni sinhronizacija na drugo zaveso, da fleš pri daljših časih bliskne dvakrat. In sicer prvič, ko steče prva zavesa in odpre zaklop in drugič, ko steče druga zavesa in zapira zaklop.
Zadeva naj bi bila bolj enostavna za fotografiranje in prikaz gibanja na sliki, kot je bilo včasih, ko je fleš blisknil le ob startu ene zavese (prve ali druge). Vendar je v praksi potrebno kar nekaj izkušenj, predvsem je potrebno, da je z ekspozicijo zagotovljen zadosten poudraek ambientne svetlobe (predvsem daljši čas, bolj odprta zaslonka, ), kajti v nasprotnem primeru na sliki ni gibanja (zabrisanosti), ampak se recimo zraven ene ostre osebe izriše še podvojena, ostra, sicer prosojna slika te osebe (to pa zato, ker je blisk na drugo zaveso manj močan).
Tako da, če na ta način nekdo še ni fotografiral, mu svetujem, naj naredi serijo poizkusnih posnetkov. In naj začne pri motivih, ki se počasi premikajo in sicer tako, da recimo uporabi čase nekje med 1/60s in 1/2s in bo jasno videl rezultate in razlike.


tole sem jest dobro preveril na mojem canonu...1 blisk je samo meritev za e-TTL......ker dejansko nima učinka prvi blisk...pri drugem dejansko osvetli....kako sem probal ?


dal zelo dolg čas ekspoziccije....postavilnajprej en objekt...odprl zalonko ( 1 blisk) zamenjal objekt potem drugi blisk...in glej ga zlomka samo en objekt na sliki....

pri drugem testu sem poizkusil podobno...samo da sem namesto drugega objekta pokriu objektiv in na sliki ni bilo ničesar.....

tako da je očitno prvi blisk samo merjenje

aja pa recimo SL 430 EX II ma sinhronizacijo na 1, 22 zaveso in high speed....tako da nevem zakaj govoriš včasih,...
 0   

Miha @cedo 27. Nov 2009, 09:15

V navodilih za Nikon SB900 piše:
Rear-curtain flash sync creates a picture in which the blur of a moving subject appears behind the subject and not in front. In this mode, the flash fires just before
the rear curtain starts to close
.


http://mit.edu/vap/downloads/manuals/Nikon_SB900.pdf


Pa še ena razlaga: http://digital-photography-school.com/an-explanation-of-2nd-curtain-sync-flash-or-slow-sync-flash
 0   

tmt @tmt 27. Nov 2009, 09:28

V canonovih navodilih je podrobno razloženo, za nikona ne vem. Sicer bom na hitro nalimal dve slikce, kjer je rezultat viden. Glej podvojene lase na glavi in na drugi sliki nogo. Jasno se vidi, da sta dva bliska prvi močnejši in drugi šibkejši, nikakor ne gre za klasičen zabris, ki ga dosežeš z enim bliskom.


 0   

tmt @tmt 27. Nov 2009, 09:34

Ups, narobe napisal prvi šibkejši in drugi močnejši.
 0   

WhiteCell @WhiteCell 27. Nov 2009, 09:35

mam isto canona....naredi tak preizkus kot sem jaz naredil in poročaj.
 0   

Aleš @lial 27. Nov 2009, 09:40

Morda bi bilo komu lažje razumet izraz 'zavesica', če bi vedel kako te zadeve mehansko potekajo.
Na kratko in poenostavljeno: pred tipalom je sistem dveh roletk, ki se sinhrono odpirata in zapirata. Pri tem odpiranju/zapiranju ostane med njima reža, ki definira čas osvetlitve. Ta razmak je lahko različno velik, od mikro dimenzij pri izredno kratkih časih, pa do popolnega zamika pri dolgih.
Na starejših analognih aparatih pa je bil za odpiranje zadolžen trak z odprtino, ki se je različno hitro premaknila iz enega valja na drugega.


zgoraj je modernejši način, kakršnega imate tudi v digitalnih bodijih, spodaj pa zavesica iz Zenita

Ostalo v zvezi z drugo zavesico (roletko) je grafično lepo prikazano na linku, ki ga je posredoval cedo.
 0   

Miha @cedo 27. Nov 2009, 09:46

There’s one minor issue to be aware of if you use E-TTL flash with second-curtain sync. The E-TTL preflash occurs prior to the shutter opening, and so the flash will visibly fire twice when you’re using long shutter speeds and second-curtain. (the preflash always fires before the shutter opening - it’s just that with a long shutter speed and second curtain sync, the time delay between the two flashes is increased and thus more noticeable)

This delay between preflash and subject-illuminating flash usually doesn’t have any negative side-effects, but there are two cases in which it might be a problem. First, if the subject is moving then the preflash metering obviously won’t be right for the final exposure - FEL may be required. And second, the preflash might confuse human subjects if they’re expecting just one flash. They might assume you’ve taken the photo and walk off or look away from the camera.


Več: http://photonotes.org/articles/eos-flash/index2.html#secondcurtain

Kot je vidno iz zapisa se prvi, šibkejši, blisk sproži še preden se zaklop sploh odpre, zato efekta na posnetek nima. Vsaj pri Nikonu, verjetno še kje, je možno kombinirati rear-sync tudi s predbliskom proti rdečim očem - tudi ta blisk se sproži še preden se zaklop odpre.
 0   

miha @mihaaa 27. Nov 2009, 09:51

eden od dveh bliskov je za meritev kot jaz vem, tudi pri nikonu,.. tista zabrisana noga pa je po moje posledica dodatne osvetljenosti v prostoru in hitrejsega premikanja napram bystanders-om, ki so relativno pri miru,... na sliki se ponavadi pozna 1 flash
 0   

Miha @cedo 27. Nov 2009, 09:51

@lial, to pa prav pride, sploh zdaj, ko se zaklopa ne vidi več. grin

Upam le, da to ni rezultat operacije "popravi sam". biggrin
 0   

tmt @tmt 27. Nov 2009, 10:34

Čisto možno je, da se res motim, čeprav sem pri teh Kitajcih vedno v dvomih. Smo pa vsaj razčistili, kaj je sinhronizacija na prvo in drugo zaveso in zdaj tudi vem, komu dat aparat v roke, ko se mi bo zameril. Lial je to nazorno prikazal. biggrin
 0   

Aleš @lial 27. Nov 2009, 10:41

cedo je napisal/a:
@lial, to pa prav pride, sploh zdaj, ko se zaklopa ne vidi več. grin
Upam le, da to ni rezultat operacije "popravi sam". biggrin

Ne, ni, hvala za skrb. grin grin
Je pa rezultat večne želje 'pogledati kaj je not', ki jo imam še iz otroštva. Neuporabna Minolta 300 je bila nekoč lastnik te zavesice.

BTW, zavesice, oziroma zaklop pa še lahko vidiš, vendar je treba malo pokukati in posvetiti pod ogledalo, ali pa (bohobvari!) malce privzdigniti ogledalo. grin grin
Pa ne zdaj vsi tiščat ogledalca gor, raje mi kar verjemite na besedo ! grin grin

Evo, sem že off cry


Pojdi na:   
Postani Slo-Foto.net član
Zadnje v forumu
Anketa
Kako pogosto uporabljate mobilni telefon za fotografiranje?
Rezultati