0   

Matej @paradajzar 5. Feb 2010, 19:00

Pozdravljeni!

Rad bi se preizkusil v ulični fotografiji - portetov ljudi. Ker pa ne bi rad prišel v neposredni kontakt z ljudmi, verjetno 50mm objetiv ne bo dovolj. Razmišljam o goriščni razdalji 70-200 mm, s tem pa imam v mislih dva objektiva: Tamron in Sigma, oba f 2.8 za Nikon (Nikonov mi je predrag). Ali ima kdo izkušnje z tema dvema objektivoma v ulični fotografiji? Ali priporočate objektiv z kakšno drugo goriščnico, ki bi bila bolj primerna?
 0   

Jan Kajfež @Geccko 5. Feb 2010, 19:12

Če si boš malo prebral tole e knjigo: http://fc08.deviantart.com/fs11/f/2006/227/e/2/street_photography_for_the_purist.pdf

Boš videl da je ulična fotografija cela veda...."pravi" ulični fotografi pravijo da je važen stik z ljudmi...

Sicer ti nisem odgovoril na tvoje vprašanje, ampak upam da ti bo dana e knjiga kaj v inspiracijo... biggrin
-- If you saw a man drowning and you could either save him or photograph the event...what kind of film would you use? --
 0   

Anže @AlienW 5. Feb 2010, 19:14

Kot prvo boš s 70-200 zelo opazen in bo ljudem neprijetno. Jaz ti daljše goriščnice od 50mm sploh ne priporočam (na cropu pa sploh). Fotke narejene z preveliko goriščnico ne delujejo osebno.
 0   

Aleš @lial 5. Feb 2010, 19:15

Si kar na pravi poti.
Za fotkanje ljudi, ki jim ne nameravaš priti zelo blizu, je 70-200/2.8 prava zadeva:



A700+ sigma 70-200/2.8 II, oddaljenost cca 30-40m, delni izrez, exif je priložen grin
 0   

Matej @paradajzar 5. Feb 2010, 19:18

Ja, mogoče nisem prav vprašal. V bistvu ne bi delal portretov, ampak bi rad ujel dogajanje na ulicah... interakcijo ljudi.
 0   

Matej @paradajzar 5. Feb 2010, 19:20

Geccko: hvala za link! bom prečital tole!
 0   

iztok @izo 5. Feb 2010, 19:24

nisi navedel fotič, čepraj je recimo za crop ( po mogoče še bolj za ff ) 70-200 kr logična izbira.
vendar je že geccko omenil, ulična fotografija je res stik z ljudmi, drugače nima pravega x faktorja na fotkah. in kakor je že bilo omenjeno, zum objekiv (sploh 2.8 variante, ki so še večji ponavadi) hitro pritegnejo pozornost v gneči.
drgač pa recimo velja goriščnica 35mm (na ff-ju) za eno tako klasiko (ne zajame preveč, da ni prevelikih distorzij ipd, in ne premalo, tako da dobiš občutek prostora in okolice). tudi s 40 ali 50mm gre še čist ok, kaj več se pa že počasi odmikaš od koncepta.
en fajn link, recimo
http://www.in-public.com/
sigurno pa smatram street fotografijo eno težjih, če ne najtežjih (če odmislimo klasične snapshote po ulici)
 0   

Matej @paradajzar 5. Feb 2010, 19:26

lial: na 40 m zlo dobro izgleda! dobra ostrina!
 0   

Jan Kajfež @Geccko 5. Feb 2010, 19:34

paradajzar: ni problema...samo jemlji z malo rezerve, sej bos videl zakaj...
-- If you saw a man drowning and you could either save him or photograph the event...what kind of film would you use? --
 0   

Peter Atanackov @Geo 5. Feb 2010, 19:37

Mah... Odvisno kaj hočes! Sam sem zagovornik, da je vsak objektiv primeren za ulično fotografijo, sam pač odvisno kakšno sliko hočeš dobit.
 0   

Aleš @lial 5. Feb 2010, 19:44

Ob tem še manjše opozorilo: čim bolj se izogibaj fotkanju tujih otrok!
Ljudje so našpičeni in čisto malo je treba, da te obtožijo pedofilije...
Krajše goriščnice seveda dajejo drugačen efekt, to ni dvoma, sam pa raje ujamem človeka (ali skupino) bolj od daleč, da imam vsaj nekaj metrov prednosti grin grin
Glede stika z ljudmi, se strinjam, čeprav je lahko ta včasih tudi malce napet grin grin :


Velikost objektiva pa danes skoraj ni več problem, ko ima takšen 'ror' nataknjen že skoraj vsak.
 0   

iztok @izo 5. Feb 2010, 19:45

@geo:
no, glede tega se pa jst ne strinjam. ravno to je bistvo ulične fotografije, da je fotograf "zraven" in da ima kontakt z dogajanjem, kar se potem na fotkah lepo izrazi ven.
vse ostalo so pač klasični snapshoti, čeprav je res, da je včasih težko razlikovat eno od drugega.
 0   

iztok @izo 5. Feb 2010, 19:48

evo, lial, to je to. dugič to nardiš s čb filmom za dramatiko in izraznost in zmagaš grin.
 0   

Miha @mauss 5. Feb 2010, 19:53

nenapisan 'standard' za street fotografijo naj bi bil 35 - 50mm na FF, se pravi ne preširok in ne predolg.
so pa situacije ko so objektivi tipa 70-200 zlata vredni, 'modeli' te ne vidijo in ti posledično ne pi*dijo in ne pozirajo.
kot rečeno, je to eden (naj)težjih žanrov, tako, da pazi kako se ga lotiš.
...
 0   

Stane Crnjak @staneC 5. Feb 2010, 19:57

Za ulično fotko na FF 50mm, na cropu 35mm. Ulični portreti so malo drugačni od klasičnih "bust" portretov. Je na fotki vključeno še malo okolice.
Evo, tako je to delal mojster. FF in 50mm.
http://www.pbase.com/omoses/cartier_bresson

tegale sem pa "odkril" šele pred kratkim, ma je odličen
http://www.afterimagegallery.com/ronis.htm

pa še ta
http://www.ianmaceachern.com/people01.html
 0   

abo01 @abo01 5. Feb 2010, 20:21

Če hočeš priti blizu, 24mm ali 35mm max (FF), lažje se navadiš na kot. Pa kakšen majhen fotoaparat, kot je recimo E-P1 ali G-F1.
 0   

Peter Atanackov @Geo 6. Feb 2010, 00:13

izo je napisal/a:
@geo:
no, glede tega se pa jst ne strinjam. ravno to je bistvo ulične fotografije, da je fotograf "zraven" in da ima kontakt z dogajanjem, kar se potem na fotkah lepo izrazi ven.
vse ostalo so pač klasični snapshoti, čeprav je res, da je včasih težko razlikovat eno od drugega.


Dobro nimam v mislih zdej 400mm f/2.8 objektiva. Mel sem v mislih bolj tja do 200mm, ceprav je 200mm ze kar dosti, samo vseeno še vedno menim, da je odvisno od tega kaj hoces...
 0   

Žiga @zcetrt 6. Feb 2010, 09:15

Za primer: Razen zadnjih dveh fotografij vse posneto s Pentacon 200mm F/4 fiksnim manualnim objektivom starim 30+ let in Nikon D80 z m42 konverterjem. Sedel sem pod Prešernovim spomenikom.

http://www.facebook.com/album.php?aid=35021&id=1321302270&l=8585941132

Ko sem imel enkrat Sigmo 70-200 te vsi bolj sumljivo gledajo. Ta je pa vseeno manjši. Če imaš pogum oz. ti ni nerodno, če te kdo grdo gleda ali celo nadere (mene je enkrat Polonca Dobrajc;), pa je vsekakor bolje tako, kot ti večina govori. Hodiš z aparatom v roki in streljaš. Revolveraško.
4.
 0   

Aleš @lial 6. Feb 2010, 10:11

Hehe, legenda tale Pentacon.
Imam enake izkušnje, vendar mislim, da se nekje le motiš: ni bilo sumnjičavo, ampak je bila foušija! grin grin

P.S.: če boš veliko posedal pod prešercom, te bomo že ujeli 'inflagranti', brez skrbi, he he smile
 0   

Peter Bernik @Noob 6. Feb 2010, 10:21

Naj mi nekdo razloži zakaj ga tako fascinira Bresson? Mene nikoli ni. Tako kot Helmut Newton. Čeprav me je slednji še vedno veliko bolj navdušil, par fotk je res dobrih, ostalo se mi zdi kot snapshoti slavnih manekenk...

Vem da je Bresson legenda street fotografije, postavil je standarde, nekako se jo že povezuje z njim. Samo sam več kot naključne snapshote, v glavnem niti ne zanimivih trenutkov, ne oseb, ne dramatike, ne dogajanja, ne kompozicije, ne nič, izrednega seveda, ne vidim.
[url=http://www.peterbernik.com/][img:58355b6b4e]http://blog.peterbernik.com/wp-content/images/podpis.jpg[/img:58355b6b4e][/url]


Pojdi na:   
Postani Slo-Foto.net član
Zadnje v forumu
Anketa
Kako pogosto uporabljate mobilni telefon za fotografiranje?
Rezultati