0   

janez @yanes 24. Mar 2010, 21:53

Potrebujem vašo pomoč. Smo glasbena skupina, ki bi se rada fotografirala v tovarni Litostroj. Zamislili smo si nekako tako, da bi se postavili za tremi metalnimi odlitki (velikosti 3m v širino in 0,5-1m v višino), ki bi bili nekako razmetani po prostoru, za vsakim od njih pa nekaj članov naše skupine. V tej veliki hali je precej temno...kar seveda zelo oteži fotografiranje, predvsem z opremo, ki jo imamo na razpolago. Prosil bi vas za koristne nasvete iz vaših izkušenj glede postavitve luči (reflektorjev), da bi slika izgledala nekako tako, da bi bili ti metalni odlitki obsveteni z modro svetlobo, člani skupine pa seveda z belo. Vse skupaj bi naj izgledalo nekako temačno, čeprav bi se vsekakor morali razločno videti obrazi članov.

Namen sem imel postaviti tri reflektorje pred katere bi namestil modro folijo na tla pred odlitke, spredaj bi na vsako stran na približno 3m višine postavil dva močnejša reflektorja (pred njiju pa nek difuzor) za osvetlitev ljudi.

Ali bi po vaše moral postaviti reflektor tudi zadaj za ljudmi, za ločitev ljudi od ozadja, ki bo ostanek hale v tovarni in bo več ali manj v temi?

Ali se vam zdi ta postavitev luči primerna?

Prosil pa bi še nasvet o tem kje bi lahko kupil primerne barvne folije, ki bi jih namestil pred reflektorje. Morale bi biti malo večje.

Že vnaprej vsem hvala za nasvete!
 0   

Aleš @lial 25. Mar 2010, 08:10

Mogoče sem malo (ali pa čisto) mimo, vendar bi sam poskusil zadeve rešiti programsko. Torej čisto normalen posnetek, potem pa malo dela z izrezovanjem in obarvanje ozadja...
Recimo takole sem se na hitro malo poigral (manj kakor 5 minut dela, kvaliteta temu primerna grin ) le toliko, da bo jasno, kaj predlagam namesto tovorjenja vse mogoče opreme in filtrov na prostor za snemanje:

Original:


Obdelava:
 0   

dobran laznik @marcelmai 25. Mar 2010, 11:06

to je zelo na grobo opisana situacija...tema je relativna....se pa načeloma z daljšim časom osvetlitve iz vsake teme da potegnit nekaj. Z reflektorji imam jaz bolj slabe izkušnje, sploh če imate v mislih kake splošne ali gradbene. Prvič, njihova svetloba je topla, drugič pa so precej šibki. Jasno da so flashi boljša rešitev, vendar če jih nimate na razpolago bo treba pač uporabit kar je. Na flashe se drugače dajajo "geli". Poceni varianta je, da se na prozorno folijo z domačim printerjem naprinta za to pripravljene slike. Za reflektor bi načeloma lahko naredil podobno, vendar znajo biti problemi s prevelikim segrevanjem. Seveda je opcija tudi Photoshop, vendar....jaz bi v štartu poskusil s pravo svetlobo. V PS-ju se bo itak potem še marsikaj moralo narediti.
 0   

Jernej Lasič @Sviri 25. Mar 2010, 12:00

vsekakor naredite kar se da na sami lokaciji.. če se boste zadeve lotili tako, da boste v štartu rekli "ah sej bomo v PSju popravili" bo najverjetneje na koncu nastal zmazek.

čeprav imam bolj malo izkušenj s flash fotografijo bi se jaz probal lotiti tako, da bi čez flash dal gel ustrezne barve in z njim osvetlil skupino. potem pa bi z white balance-om poskrbel, da bi bila okolica bolj hladnih tonov.

druga varianta bi bila, da bi iz RAW-a eksportiral 2 fotki z različnim white balance-om, in ju potem združil v PSju, vendar bi jaz najprej probal s prvo varianto.
Krotim fotone. Kako? Poglej na [url=www.foto-lasic.com]www.foto-lasic.com[/url]
 0   

janez @yanes 25. Mar 2010, 13:40

Seveda vem, da obstaja možnost obdelave v photoshopu (ki bo vsekakor potrebna). Vseeno pa bi rad najprej že na mestu samem dobil sliko, ki bi kolikor toliko ustrezala tej, ki jo imam v mislih. Tudi na gel za na flash sem že pomislil, pa imam žal samo en flash, ki pa glede na to, da bi radi bili razdeljeni v tri skupine na sliki ne pride v poštev, saj ne morem naenkrat osvetliti vseh. Tako, da se bomo žal morali zadovoljiti z osvetlitivijo z reflektorji (teh pa imamo dovolj na razpolago.
Upam, da bo za preveč toplo barvo delno poskrbel kakšen npr. peka papir čez reflektor (ki, ga bomo zaradi segrevanja postavili vsaj pol metra pred reflektorjem). Lepo bi prosil koga, ki ima s tem izkušnje, če bi mi lahko svetoval glede optimalne postavitve reflektorjev...kje, kako daleč itd.
 0   

Jernej Lasič @Sviri 25. Mar 2010, 13:49

tudi če imaš en fleš se da kar dobro osvetlit več različnih delov. najprej moraš seveda poskrbet, da nimaš fleša na aparatu, ampak da ga prožiš na daljavo. zdej al to narediš s kablom, triggerji, itd. je tvoja stvar, kar lahko pač dobiš od opreme.
aparat postaviš na stojalo, nastavitve naštimaš vse na manual (da imaš konstantno osvetlitev okolice). potem pa skupine ljudi slikaš posebej.
kaj s tem mislim? naprimer, vzameš eno skupino ljudi, jih postaviš npr. v levi del kadra, in fotkaš (osvetliš jih s flešom). nato se ta skupina umakne iz kadra, v drug del kadra pa postaviš drugo skupino, ki jo spet osvetliš s flešom, z druge strani, lahko pa seveda iz iste, to je pač tvoja odločitev.
ko poslikaš vse skupine ljudi na različnih mestih istega kadra, fotke preneseš v PS in jih združiš s pomočjo mask.
sicer je tehnika bolj improvizirana, ampak se da dobiti odlične rezultate, moraš pa biti natančen in imeti stojalo z aparatom popolnoma pri miru pri vseh fotkah, da dobiš fotke s popolnoma enako okolico.

upam, da razumeš kaj sem hotel povedati.
Krotim fotone. Kako? Poglej na [url=www.foto-lasic.com]www.foto-lasic.com[/url]
 0   

RZ67 @RZ67 25. Mar 2010, 13:49

Imaš 2 opciji. Katera je prava, je odvisno od barvne temperature luči, ki jih boš uporabljal.

1. Če imaš luči z dnevno barvno temperaturo, kot so npr. fleši:
Na fleše, ki bodo osvetljevali band daj Full CTO (colour temperature orange) gele, WB na aparatu pa na Tungsten. Na fleše, ki bodo osvetljevali ozadje ne rabiš dat ničesar. Bend bo normalno osvetljen, ozadje pa bo zaradi t.i. colour shift-a modro.

2. Če imaš luči z barvno temperaturo navadne žarnice:
Na luči, ki bodo osvetljevale ozadje daj CTB (colour temperature blue) gele, WB na aparatu na Tungsten, na luči, ki bodo osvetljevale band pa ne rabiš dat ničesar. Zdaj bo ozadje modro zaradi gelov, band pa bo normalno osvetljen.

Barvne gele na metre lahko kupiš v Cumulusu v Kranju, preveri le, da so negorljivi.
 0   

Branko Dolinar @grizliboy 25. Mar 2010, 15:34

Sviri je napisal/a:
aparat postaviš na stojalo, nastavitve naštimaš vse na manual (da imaš konstantno osvetlitev okolice). potem pa skupine ljudi slikaš posebej.
kaj s tem mislim? naprimer, vzameš eno skupino ljudi, jih postaviš npr. v levi del kadra, in fotkaš (osvetliš jih s flešom). nato se ta skupina umakne iz kadra, v drug del kadra pa postaviš drugo skupino, ki jo spet osvetliš s flešom, z druge strani, lahko pa seveda iz iste, to je pač tvoja odločitev.
ko poslikaš vse skupine ljudi na različnih mestih istega kadra, fotke preneseš v PS in jih združiš s pomočjo mask.


Na isti način slikaš ( z istimi nastavitvami) tudi modro osvetljene odlitke. Odlitke osvetliš z željeno barvo, slikaš brez ljudi in kasneje v PS preko maske združiš pravilno osvetljene ljudi z okolico in modro osvetljen odlitek.
No, vsaj jaz bi tako naredil, bi se še najmanj zafrkaval z iskanjem pravilne postavitve fleša/ev. Pravzaprav bi celo moralo ratat samo enim flešem.
 0   

janez @yanes 25. Mar 2010, 21:54

Super ste...tole z združevanjem slike iz več različnih kadrov bo verjetno res najboljša ideja. Saj sem že malo razmišljal o tem, pa se mi je zdelo vse skupaj preveč komplicirano in sem potem to idejo opustil. Bom res poskusil naredit tako. Hvala tudi za nasvete glede nastavitev beline in uporabe gelov.
 0   

Izjavi @Izjavi 28. Mar 2010, 13:10

Nepooblaščeno oglaševanje na portalu ni dovoljeno!

https://www.slo-foto.net/oglasevanje.html

Lucifix


Pojdi na:   
Postani Slo-Foto.net član
Zadnje v forumu
Anketa
Kako pogosto uporabljate mobilni telefon za fotografiranje?
Rezultati