0   

zacet @zacet 28. Maj 2010, 11:00

Imam vprašanje: opažam, da bi za reportažno fotografijo potreboval objektiv, s katerim bi nadgradil kakovost slike v smislu boljšega bookeja. Fotografiram namreč večinoma sestanke, dogodke in podobne zadeve z D300 in Nikorr 35mm objektivom. Slike so OK, vendar pa pri potretih do pasu, ne dobim več lepega blurry ozadja, ampak le pri potretih glave od blizu. Sedaj bi rad objekt izoliral od okolice tudi v primeru da sedi malo dlje. Nekaj daljšega po drugi strani pa tudi nekaj kar gre do širokega kota za zajetje celotnega dogajanja. Sem malo brskal kaj bi bilo primerno ampak so cene tako navite...pa me zanima vaše izkušeno mnenje - mogoče tudi kakšna cenejša SIGMA, TAMRON, samo da vem v katero smer gledati, da pokrijem z enim objektivom vse (široki kot, izolirane potrete z lepim bookeh).

Hvala že vnaprej.

LP
 0   

Andrej @fotokaj 28. Maj 2010, 11:26

Iščeš objektiv, ki bi ga imeli vsi, dela ga pa nihče ... objektiv, s katerim boš delal širokokotne posnetke in obenem "izolirane potrete z lepim bokejem" namreč ne obstaja. Bolj ali manj si/boš prisiljen v delo z dvema objektivoma; enim za širokokotne posnetke in drugim za portrete.
Pri širokokotnikih si lahko omisliš ultra širokokotnika (denimo 10-24/3.5-4.5 Nikkor, 10-20/3.5 Sigma, 11-16/2.8 Tokina ...) ali en standarden hitri zum (Nikkor 17-55/2.8, Tamron 17-50/2.8, Sigma 18-50/2.8, Sigma 17-50/2.8 OS ...), pri objektivih, primernih za portrete, se lahko odločaš pa med fiksnimi 50/1.4G Nikkorjem, 50/1.4 EX Sigmo, 85/1.8 Nikkorjem ... ali hitrimi zumi, denimo Sigmo 50-150/2.8, Sigmo 70-200/2.8, Tokino 50-135/2.8 ...
 0   

Uroš Uršej @Lucifix 28. Maj 2010, 11:38

Dajmo se navadit, da naslove teme odpiramo z malo začetnico.
 0   

zacet @zacet 28. Maj 2010, 11:44

Ok, za drugič.
 0   

RZ67 @RZ67 28. Maj 2010, 11:54

Se strinjam s fotokajem. Če bi imel "dva v enem" zato, ker nimaš časa menjavat objektive, si omisli dva objektiva in dva bodyja grin

Za "dva v enem" pri Canonu (če te mika menjava tabora) pa imaš Canon EF 28-300 f/3.5-5.6L IS USM s hudo ceno in tudi hudo težo 1.670 g. Pa minimalna razdalja ostrenja je kar 0,7 m. Bokeh boš pa lepši dobil s fiksnimi teleobjektivi in bolj odprto zaslonko (do f/2.8 oz. f/4).
 0   

zacet @zacet 28. Maj 2010, 12:00

No, to so res cene cca 2000eur. Jaz razmišljam bolj tam do 800eur max. Ni problema met 2 objektiva, samo sem mislil da kaj takšnega obstaja, da bi šlo v 1.

Najbolj mi diši nekaj daljšega, kar tudi lepo izolira objekt. Kar se tiče fiksnih, sem sicer res opazil razliko v ostrini in lepših barvah s 35mm, ampak vseeno ni to to, ko se ti objekt približuje...pogrešam zoom v takih primerih...vseeno pa želim takšno ostrino, lepe barve in kristalno sliko z lepim bookejem.

Očitno bo res treba kupit dva. recimo 17 - 50 in pa potem 50-150. Vendar tukaj so potem spet takšne razlike, pa polovico oznak in razlik sploh ne poznam kaj je OK in kaj ne...je pa to zelo pomembno, ker nočem čez pol leta spoznat, da se nisem ok odločil.

lp
 0   

Andrej @fotokaj 28. Maj 2010, 13:21

zacet je napisal/a:
Vendar tukaj so potem spet takšne razlike, pa polovico oznak in razlik sploh ne poznam kaj je OK in kaj ne...

No, dobro, kratic ti tu ne bomo razlagali, ker jih ima vsak proizvajalec razložene na svoji spletni strani ...
 0   

RZ67 @RZ67 28. Maj 2010, 13:26

Na Canonu bi jo s crop aparatom zvozil z EF 24-105mm f4L IS USM, ki te v tujini pride cca. 900 EUR.

Torej 1 objektiv s srednje širokim kotom 24mm je na cropu 38mm, goriščnico za portrete od 50 - 85mm in srednjim tele od 85 do 105mm. Pa fiksno f/4 ima, ki ti naredi že kar OK bokeh, sploh za reportersko fotko.

Če ima Nikon kaj podobnega, ti pove fotokaj grin
 0   

Janez Pelko @Wartburg 28. Maj 2010, 13:48

Treba je vedeti, da že DX senzor ne omogoča tako majhne globinske ostrine kot FX pri enakem kotu in enaki razdalji do objekta. 35mm na DX je nekako ekvivalent 50mm (OK, nekaj več...) na FX.
Zabrisanost ozadja je odvisno tudi od tega, kako daleč od modela je. Torej, če slikaš direktorja 1m od fikusa, ne pričakuj ravno zelene flehe v ozadju. Če ga pa fotkaš tako, da je 20m za njim prvi predmet, bo pa že bolje, ampak pri 35mm še zdaleč ne tako kot bi si ti želel, pa če imaš zaslonko 1.0.
Mogoče ti ne bi pkodovale kake osnove fotografije in pa malce vaje in trdega dela.
 0   

zacet @zacet 30. Maj 2010, 09:26

Hvala za odgovore vsem.

Izkušenj že kar nekaj, dobrih fotk tudi, premalo pa testiranja objektivov in v praksi uporaba vseh kratic. Ne zastopit narobe - vem kaj pomeni, ne vem pa kaj to pomeni v praksi v primerjavi s 1000eur dražjim objektivom. Primer: razlika med 10-20 Sigma in 14-24 Nikkor na D700, lahko recimo sam potrdim, da je razlika očitna in mislim, da se nakup 1000eur dražjega objektiva nedvomno splača. Nimam pa možnosti testiranja ostalih objektivov in primerjave...upam da sem ok razložil za kaj gre.

Oddaljenost za objektom in bookeh sta mi prav tako jasna teorija in praksa...

Verjetno se bom odločil za nakup objektiva s fiksno zaslonko 24-105mm ( nekaj v tem okviru, še iščem ustrezno rešitev)...širokokotnega pa zaenkrat še ne očitno. Še kakšna priporočila, na kaj naj pazim, itd. so seveda dobrodošla.

LP
 0   

Žan Kuralt @zkuralt 30. Maj 2010, 14:21

Canonova 24 1.4 je na fullframe že prijetno široka in prav lepo izloči predmet slikanja iz ozadja (pa ni treba, da je zaslonka popolnoma odprta). Kolikor vem, je nikon izdal svojo verzijo tega objektiva nedolgo nazaj.
pamet*lepota*dostopnost=konstanta

http://zankuralt.blogspot.com/


Pojdi na:   
Postani Slo-Foto.net član
Zadnje v forumu
Anketa
Kako pogosto uporabljate mobilni telefon za fotografiranje?
Rezultati