0 

Tom @by_tom 9. Feb 2005, 21:21

Pred časom se je razvila debata o tipični slovenski fotografiji, narava in akt. Kaj pa ulična oz. urbana fotografija? Za mene ena najtežja preizkušnja v fotografiji do sedaj. Obsega veliko hoje, čakanja in najtežje, poseg v človekov osebni prostor. Občudujem velika imena street photography kot so Henri Cartier-Bresson, Garry Winogrand, Joel Meyerowitz, Peter Turnley, Tony Dummett in pa predstavnik mlajše generacije Trent Parke.
Ali že ima kdo od vas izkušnje z ulično fotografijo? Kdo so vaši vzorniki? Kje najraje fotografirate? Kakšno tehniko uporabljate?
Kot je rekel HCB "You make a painting at the same time that you take a photo" 8)
"V mislih ves čas vse fotografiram - za vajo" - Minor White
   0 

iztok @izo 9. Feb 2005, 22:16

ja, se strinjam. po mojem je potrebno veliko opazovanja, tudi poznavanja ljudi, mesta, kulture itd itd, da lahko fotk resnično zaživijo. meni osebno so najbolj všeč fotke, ki imajo nekakšen nostalgičen pridih. npr. fotke v stariih središčih mesta, pa potem poseben izraz z obleko, karakterjem ipd. sam imam tudi rajši uporabo širokega kota oz. največ nekja do "portretnih" goriščnic, slike posnete z močnimi telezumi mi delujejo preveč samo kot "snapshot", čeprav jih verjetno največ takih nardim.
sam nimam ravno veliko izkušenj s tem, me pa takšna fotografija mike že lep cajt, mi je bilo zelo žal, da sem zamudil beneški karneval.
   0 

Ciril Jazbec @Gandalf 9. Feb 2005, 22:48

jaz osebno ljubim street fotografijo in jo tudi veliko slikam... 8)
(na potovanjih, sicer pa po slovenskih mestih...ljubljana je super...kranj malo manj...)
predvsem je potrebno veliko opazovanja in izkusenj. imeti moras oko za pravi moment...
kaj pa jst vem...tukaj gre res za neko intuicijo in ne toliko znanja? hmmm....

najljubsa sta mi Henri Cartier-Bresson in Elliott Erwitt.

tehnika? v bistvu se moras v okolje vziveti. kot da si del njega. spojiti se moras in ne smes izstopat. vcasi se kar usedem na klopco, najprej opazujem pol ure in nato fotkam.

moji dve najljubsi "street" fotki:

https://www.slo-foto.net/galerija_slika-5237.html
http://www.deviantart.com/view/12296865/
vztrajaj, vztrajaj in se enkrat vztrajaj....vse je odvisno od tebe samega!
   0 

Tom @by_tom 10. Feb 2005, 07:15

biggrin ja nekako pri ulični fotografiji velja fotkanje z goriščnico do 50 -70 mm,ker nekako bolj udeležev v dogajanu. z telezumi pa si samo opazovalec oz. voyeur.
Gandalf dobri fotki. ja tudi jaz se poizkušam vživeti v okolje, čeprav je to težko in si velikokrat deležen čudnih pogledov. nikoli pa nočem biti neviden, skrit, ker potem si pa zopet voyeur :oops:
kje se učite tehnike, je to internet knjige? uporabljate hyperfocus za globino?
"V mislih ves čas vse fotografiram - za vajo" - Minor White
   0 

Gregor Gomboc @George 10. Feb 2005, 08:10

izo je napisal/a:

sam nimam ravno veliko izkušenj s tem, me pa takšna fotografija mike že lep cajt, mi je bilo zelo žal, da sem zamudil beneški karneval.

Pojdi v Benetke raje v času ko ni karnevala. Takrat ni milijonov turistov, ki zadušijo mestno vzdušje.
   0 

Matej Herbst @matto 10. Feb 2005, 09:51

Jaz se v tako imenovano ulično fotografijo spustim le na dopustu, takrat ko imam čas je pa stvar vsa v temu kot je napisal Gandal v opazovanju. Največkrat pa slikam z tele zoom objektivi, če se pa zmenim za fotko pa z klasičnim zoomom.

Najrajši fotografiram zjutraj mesto, ko se prebuja saj sam tudi uživam ob takšnih sprehodih, vidiš določen sloj prebivalstva ki čez dan ponikne.
Pretežno takšno ulično fotografijo fotkam na ČB filme z malo drugačnimi pogledi in zornimi koti, se mi zdi bolj zanimiva.

Je pa ta zvrst fotografije nekaj posebnega, ker avtorja fotke dostikrat popelje nazaj
v čas dosti bolj kot kakšna lepa pokrajina.
   0 

Matej @OKO 10. Feb 2005, 10:00

city life.. nekaj sem nameraval v tej smeri. samo me zanima kako slikat ce pa je toliko ljudi kako dobiti zaupanje.. da prej ne pristanes na sodiscu...
to je vprasanje a ni?
lp
oko
kali juga
   0 

Tom @by_tom 10. Feb 2005, 20:24

OKO je napisal/a:
city life.. nekaj sem nameraval v tej smeri. samo me zanima kako slikat ce pa je toliko ljudi kako dobiti zaupanje.. da prej ne pristanes na sodiscu...
to je vprasanje a ni?
lp
oko


ja oko, to vprašanje tudi mene muči sad pred nekaj dnevi sem postavil vprašanje na forumu, pa ga ni nihče pokomentiral - to je "model release" (nimam pojma ali obstaja izraz v slovenščini). kolikor sem prebral med uličnimi fotografi to ni v preksa, tudi v intervju Popular Photography Magazine vsi govorijo, da delajo brez "model release".
"V mislih ves čas vse fotografiram - za vajo" - Minor White
   0 

Ciril Jazbec @Gandalf 10. Feb 2005, 20:39

hja po pameti bi rekel!
v firencah sem mi je zgodila ena storija;
pred katedralo na zahodni strani je bilo cel kup nekih crncev... tko dost kul motiv. in vzamem aparat in fotkam. potem me pa eden izmed njih opazi in takoj so se zacel dret in so sli proti meni... :?
no jst sem seveda takoj spizdil nekaj ulic takoj stran. biggrin

skratka nevem... v javnosti lahko fotkas...kogarkoli...to je zakonito...vsaj zdi se mi.
moras pa dobro premislit koga fotkas... kaksne stare ljudi ni problem... spet otroke je tezje...ker nekateri tastari so friki. enkrat sem slikal enga tamalga in me je njegova mama napizdila in grozila, da bo poklicala policijo....ceprav najlazje fotkam otroke, ker sem tud sam se dokaj mlad(17). kaksn star ata ki bi fotkal tujega otroka na ulici... hm hm. tezje.

skratka skoraj nemogoce je bit neopazen. priporocam:
da si 100% samozavesten in da si nasmejan in vesel...
se pravi si "flegma". ne smes se kar potuhnit in it proc ker bodo kaj posumli. no v mojem primeru sem jaz raje spizdil... smile)

je pa res odvisno od lokacije. ponekod te bodo takoj opazili spet drugje ne.
pa ce pogledajo v tvojo smer...moras improvizirat in se pretvarjat da fotkas kaksno bajto al nevem kaj.

skratka znajdi se! 8)
vztrajaj, vztrajaj in se enkrat vztrajaj....vse je odvisno od tebe samega!
   0 

Tom @by_tom 10. Feb 2005, 21:06

ja , treba je vzpostaviti stik z očmi, nasmeh oz. imeti hitre noge bigrazz to sedaj opažam, da ko proti nekomu usmerim fotkič odkima z glavo in to željo upoštevam. včasih se je dobro potopiti v množico turistov, in teh je v Ljubljani vedno več, in slikati iz množice. pri fotkanu otrok kaj hitro postaneš pedofil :evil: in potem opravičevanje in pojasnevanje. čisto drugače je, če slikaš otroka, ki potem teče k očetu in kaže na "strička", ki ga je fotkal oz. fotkaš očeta, ki ima na rami otroka in opazujeta maškarade.
zelo priporočljiva je samozavest, fotkič v roki in ne se skrivati za drevesom oz. vogalom
"V mislih ves čas vse fotografiram - za vajo" - Minor White
   0 

Matej @OKO 10. Feb 2005, 21:27

gandalf imas prav da improviziras. vendar poglej npr ce slikas zensko staro 30 let bo zacudena ali pa bo vesela...
moras biti flegma in ko pride do tebe mamica in ti rece, da bo poklicalal policijo ji pac poves da si ujel trenutek in to je to...
seveda bo mislila ti si pa budala kaksen trenutek le...
in te bo imela za pedofila, ki si ob gledanju slik na racunalo drka kurac...
in zacudeno, na to pomislijo cisto vsi, prav vsi, nihce pa ne pomisli kaj pa ce je to le umetniska slika...
no saj bi jaz tudi na to pomislil, ce bi me kdo slikal vendar, ce bi stopil v kontakt z njim in bi se pac pogovoril kako in kaj potem bi imel bolj cisto vest jaz in on....
sicer pa city life slike se ne bodo kmalu v galeriji..
vsaj moji ne moram se malo pocakati da mine zima
biggrin
kali juga
   0 

Tom @by_tom 10. Feb 2005, 21:34

oko, napaka :!: folk moraš fotkati pozimi, ko je ful mrzlo in se vsak ukvarja, kako se bo pogrel in tebe, ko ga fotkaš sploh ne bo opazil bigrazz
"V mislih ves čas vse fotografiram - za vajo" - Minor White
   0 

Matej @OKO 11. Feb 2005, 12:34

clever..
najboljse je ko je -20 8) .
no moram se malo trenirat kako zaceti...
sedaj bom pa ostal samo se v studio ki sicer se ni koncan je pa blizu konca...
ajde
kali juga
   0 

bor @bor 11. Feb 2005, 14:07

Hja, jest osebno imam ulično fotografijo zelo rad. Je pa precej zahtevno fotografirat ljudi in situacije na ulici..Kot že rečeno, težko je bit "neopazen".

Fotograf ima po eni strani to krasno možnost, da ujame nek trenutek na fascinanten način, po drugi strani pa tudi nehote vpliva nanj, kar pa ni ravno dobro za njegov namen. No, pri ulični fotografiji je ravno ta paradoks: ko vidiš nek zanimiv motiv, ga želiš posneti, a glej, ta motiv se bo spremenil ravno zaradi tvoje prisotnosti in namena in bo v skrajnem primeru celo igubil tisto bistveno, zaradi česar je sploh zanimiv. Podoben efekt spremembe vedenja ob opazovanju nekoga drugega poznajo tudi nekatere znanstvene discipline, ki se ukvarjajo s preučevanjem ljudi in njihovega vedenja: psihologija, sociologija,..etc. Do spremembe "vedenja" naj bi prihajalo celo v fiziki, ob opazovanju subatomskih delcev....
Torej, če preveč ne zabluzim in se vrnem h fotografiji; prepogosto se bo zgodilo predvsem eno: ljudje se bodo pogosto začeli drugače obnašati; izginila bo spontanost, ki je pa za dober posnetek bistvena.

Drugo pa so kakšni čudni izpadi posameznikov, ki (slučajno) padejo v strelsko linijo našega aparata. Sicer moram precej reči, da osebo načeloma nisem imel večjih problemov z fotografiranjem na javnih površinah, a vsaj malo opreznosti ne more škoditi....
Tudi meni se je namreč zgodilo pred kratkim, da mi je po nedavnem končanem nočnem fotografiranju (ob neki cesti na obrobju LJ) nekdo pritežil, da naj izbrišem posnetke, ker naj bi fotografiral njega v avtu, ki da se je ravno mimo peljal in da to pa že nebo šlo. Mimogrede: tudi če bi to namenoma hotel narediti, nebi bilo tehnično izvedljivo, ker je bilo pretemno itd...Precej čudna in neprijetna situacija sredi noči in ta tip v njej,...iz vsega skupaj pa sem se izvlekel tako, da sem mu pač na kratko odvrnil, da to počnem le za svoje potrebe in jo podurhal naprej do svojega avta.
bigeek
   0 

Tom @by_tom 11. Feb 2005, 20:10

bor je napisal/a:
Hja, jest osebno imam ulično fotografijo zelo rad. Je pa precej zahtevno fotografirat ljudi in situacije na ulici..Kot že rečeno, težko je bit "neopazen".

Fotograf ima po eni strani to krasno možnost, da ujame nek trenutek na fascinanten način, po drugi strani pa tudi nehote vpliva nanj, kar pa ni ravno dobro za njegov namen. No, pri ulični fotografiji je ravno ta paradoks: ko vidiš nek zanimiv motiv, ga želiš posneti, a glej, ta motiv se bo spremenil ravno zaradi tvoje prisotnosti in namena in bo v skrajnem primeru celo igubil tisto bistveno, zaradi česar je sploh zanimiv. Podoben efekt spremembe vedenja ob opazovanju nekoga drugega poznajo tudi nekatere znanstvene discipline, ki se ukvarjajo s preučevanjem ljudi in njihovega vedenja: psihologija, sociologija,..etc. Do spremembe "vedenja" naj bi prihajalo celo v fiziki, ob opazovanju subatomskih delcev....
Torej, če preveč ne zabluzim in se vrnem h fotografiji; prepogosto se bo zgodilo predvsem eno: ljudje se bodo pogosto začeli drugače obnašati; izginila bo spontanost, ki je pa za dober posnetek bistvena.


:? hm, hm. ne vem oz. ne verjamem, da bi fotograf spreminjal potek dogotkov s svojo prisotnostjo na ulici. če je kdo spremenil tok dogotkov, je to bil Robert Cape, ko in če mu je poziral pred fotkičem tisti nesrečni republikanec, ki ga je zaradi nepazljivosti zadela krogla :twisted:
ko fotkaš na ulici, moraš biti opazen, ampak fotkaš, ko se stvar odvija spontano - the decisive moment 8)
"V mislih ves čas vse fotografiram - za vajo" - Minor White


Pojdi na:   
Postani Slo-Foto.net član
Zadnje v forumu
Anketa
Kako pogosto uporabljate mobilni telefon za fotografiranje?
Rezultati