0   

aleš @vojak81 15. Feb 2011, 17:20

imam 400d+tamron 17-50 f2,8+bliskavica sigma 530-super
kake nastavitve uprabljate ko fotkate z bliskavico?

naj bo čimmanjši ISO npr.100 pa zaslonka f2,8 al večja? pa čas nekje 1/60s al hitrejše čase??

gre pa se za razne zabave,prireditve ko je slaba osvetlitev??


ima mogoče kdo slovenska navodila za to bliskavico??

največji problem je ker nisem zraven bliskavice dobil navodil v slovenščini in ne vem kako se narihta MOČ bliskavice.
mi lahko kdo pomaga,je pa sigma 530dg-super.
Zanima me pa še,če se da nastavit kje predblisk,da ko stisneš sprožilec do polovice,da bi bliskavica dala predbilsk.l.p confused upset
 0   

Gregor Gomboc @George 15. Feb 2011, 19:18

Bliskavica je super, a še o nej nič ne vem... bigeek

K vprašanjem...
- Na zabavi nastavi visok ISO, da prejmeč na fotko čim več ambientalne svetlobe, bliskavica nato zgolj doosvetli in "zamrzne" subjekt. Najbolje da je blisk nastavljen na drugo zaveso (preden zaslonka zapre). Čas 1/60 bo za začetek OK.
- Bliskavica v eTTL sama določa moč bliska
- Predblisk se ne pojavi ob pritisku prožilca do polovice, temveč neposredno pred glavnim bliskom in služi merjenju potrebne moči glavnega bliska.
 0   

aleš @vojak81 15. Feb 2011, 19:30

George je napisal/a:
Najbolje da je blisk nastavljen na drugo zaveso (preden zaslonka zapre).

.


bom poiskal navodila,in se javim če nebo kaj jasnega....
laugh yes
 0   

Gregor Gomboc @George 15. Feb 2011, 19:39

To je sedaj šala?

V koliko ni, predlagam, da si navodila poiščeš na netu in jih prebereš, saj dvomim, da ti bo kdo tukaj voljan podajati njihov povzetek .
Če jih neboš našel v slovenskem jeziku, pa menda znaš tudi katerega izmed tujih, mar ne?
 0   

uran8 @uran8 15. Feb 2011, 22:30

http://davereillysplace.com/EF530DGSuperPentax.pdf

Sicer je za Pentax, ampak bo sigurno bolje kot nič thumbsup

LP Andrej
 0   

uran8 @uran8 15. Feb 2011, 22:32

Eh, sem bil prehiter, še za Canon.
http://www.sigma-imaging-uk.com/pdfs/EF-530_ST_Manual_CAN.pdf

LP Andrej
 0   

Janez Pelko @Wartburg 16. Feb 2011, 09:17

George je napisal/a:
Najbolje da je blisk nastavljen na drugo zaveso (preden zaslonka zapre).


Tole pa je šala, kajne?
Tisto o drugi zavesi, namreč.
Da ne omenjam zapiranja takoimenovane 'zaslonke' smile

Če pa ni šala, pa morda lahko razložiš, zakaj bi delal na drugo zaveso na zabavah in družabnih dogodkih?
 0   

Gregor Gomboc @George 16. Feb 2011, 09:50

O, vidim, da si bil konstruktiven pri odgovoru postavljalcu teme.

Namesto tega se raje obešaš na lapsus, ki se mi je zgodil - mišljeno je bilo seveda zapiranje zaklopa, ne zaslonke.

Osebno menim, da fotografije iz zabav, pa tudi sicer fotografije z daljšimi časi, na katerih je vidno gibanje oseb, delujejo skladnejše ob bliskanju na drugo zaveso. Zato to NI bila šala.

Bom pa na tem mestu vesel tvojega pojasnila, zakaj meniš da je blisk na "prvo zaveso" boljši, ter čemu funkcija bliskanja na drugo zaveso sploh služi (prav tako popolnoma brez šale)
 0   

Janez Pelko @Wartburg 16. Feb 2011, 10:13

Obesil sem se na drugo zaveso, tisto z 'zaslonko' je bila šala, zgolj začimba smile Vseeno pa to mešanje pojmov kaže na slabo poznavanje fotografskih osnov. Izkušen fotograf ne menja teh pojmov pa pika.

Pri podajanju odgovorov bi pričakoval, da ga še argumentiraš. Torej bi rad slišal tvoje mnenje, zakaj druga zavesa. Tvoj argument v zadnjem postu ni povedal nič. Kako to misliš, da gibanje deluje bolj skladno?

OK, da se ne bova prepucavala in da ne bi izpadlo, da samo provociram.
Druga zavesa je koristna izključno pri linearnem gibanju v eno smer glede na kamero (v vse smeri razen direktno proti kameri ali stran od kamere) rorej levo, desno, diagonalno, itd. Ampak linearno in samo linearno. V tem primeru dobimo zamrznjen 'pravi' del slike. Če je gibanje nepredvidljivo ali nekako kaotično, kot je to na zabavah in podobnih dogodkih, je druga zavesa lahko prej škodljiva kot koristna. Pri prvi zavesi točno vemo, kaj bomo ujeli na posnetek, ker se fleš sproži praktično ob pritisku na sprožilec, pri drugi zavesi pa ob daljših časi dobimo zamrznjen posnetek v trenutku, ki ga niti ne znamo predvideti, zato je to popolna loterija. Seveda lahko tudi kaj finega ujamemo, ampak so možnosti majhne.
Bo v redu?
Skratka, ni mi všeč, če nekdo pametuje, ker je nekje nekaj prebral in se mu o tem niti ne da razmišljati. Le frajer bi rad izpadel in s tem zlahka zavaja z odgovori.
 0   

Gregor Gomboc @George 16. Feb 2011, 10:31

Wartburg je napisal/a:
Obesil sem se na drugo zaveso, tisto z 'zaslonko' je bila šala, zgolj začimba smile Vseeno pa to mešanje pojmov kaže na slabo poznavanje fotografskih osnov. Izkušen fotograf ne menja teh pojmov pa pika.


LAPSUS po slovarju slovenskega knjižnega jezika: govorna ali pisna napaka, ki NE nastane zaradi neznanja, ampak zaradi trenutne raztresenosti, spodrsljaj.



In točno to je tisto, zaradi česar sem vedno manj na raznih fotografskih forumih. Večinoma vsak misli, da je znanje z veliko žlico jedel. Ma kaj kaj z žlico? Kar z zajemalko si je postregel in sedaj s svojega visokega konja lahko druge po mili volji degradira v nevedneža, tlačana.

Na tem mestu se želim nezmotljivemu Wartburgu javno opravičiti za svoje zablode in nasprotovanje njegovim naukon, ter ponižno prosim odpuščanja. Svečano obljubim, da nebom več tukaj nobene izjave komentiral, kajti le še večjo nesrečo s tem si bom nakopal.

S ponižnimi pozdravi...
 0   

Janez Pelko @Wartburg 16. Feb 2011, 10:50

Ah daj no George, a si dec a nisi. Zdaj se boš pa kujal...
Pa naj navržem še eno o konstruktivnosti.
Kaj je bolje, dajati zavajajoče nasvete ali pač opozarjati na te anomalije?
OK, temo sva že dovolj zabluzila, vseeno pa si upam trditi, da sem dal čisto konstruktiven odgovor v prejšnjem postu.
 0   

jernej kaše @zapp0 16. Feb 2011, 11:12

Hm... Ne glede na 1. ali 2. zaveso je gibanje nepredvidljivo. Dvomim, da glede tega kaj bistveno profitiraš, saj boš v vsakem primeru imel nepredvidljiv blur itd (če je čas dovolj dolg in zaslonka dovolj odprta, da gibanje riše sliko).
 0   

Gregor Gomboc @George 16. Feb 2011, 11:23

Moje vprašanje "ali se heca", ko je omenil še +2 oz. -2 je bilo čisto resno mišljeno, ker sem imel občutek, da je bila tema že v štartu odprta zgolj z namenom provokacije.

In tukaj ne gre za dec ali ne dec. Gre za to, da me takšne stvari spravijo v slabo voljo in mi, vedno znova ugotavljam, resnično niso potrebne.

Anomalije? Kakšne anomalije?
Spet je to moje osebno prepričanje - a jaz pri časih 1/60sec (o katerih smo govorili), pa tudi pri časih, ki so daljši (npr. ENA DESETINKA!! sekunde - dajmo na tem mestu malo stopit v realnost in razmislit, kako kratek čas to dejansko je) ne vidim neke prav velike bojazni, da bi se kader v tem času drastično spremenil.

Vse skupaj je še toliko bolj brezpredmetno zaradi okoliščine, ki si jo sam omenil - nepredvidljivo gibanje. Kako je lahko pri nepredvidljivem gibanju časovni zamik v rangu 1/10sec relevanten, ko pa zaradi nepredvidljivosti "pravega" trenutka sploh ni moč določiti?
Da o človeških reakcijskih časih, ki so še daljši, sploh ne govorim.

Zato je moj predlog v omenjenih situacijah, tvojim ugovorom navkljub, še vedno proženje bliskavice na drugo zaveso.
Iz fotografije se praviloma da razbrati (ali vsaj slutiti) gibanje telesa, roke... Fotografije pri katerih (govorimo raje o fotografskem motivu), je motiv z bliskavico osvetljen na koncu giba, meni osebno delujejo všečneje in bolj naravno. Z eno besedo - skladno.

Ampak to seveda mi nobena absolutna resnica, ker ima lahko vsak svoj pogled. Kot tudi pravilo tretjin, ali katero koli drugo pravilo, ni absolutna resnica.
 0   

Janez Pelko @Wartburg 16. Feb 2011, 12:11

Točno tako.
Pri 1/60 ali 1/10 je torej čisto vseeno, ali uporabiš prvo ali drugo zaveso. Zakaj bi toraj uporabljal drugo zaveso? Morda za to, da potem izpadeš frajer, ker ima pač tvoja oprema to možnost in hej, zakaj je ne bi uporabil, tudi če je ne rabiš? Vsekakor druga zavesa pri teh časih na zdrži nobene argumentacije.
Nemalo party fotk se dela tudi s časi 1/2s ali celo več. To pa je že čas, ko so zadeve nepredvidljive in ti druga zavesa lahko škoduje. Izkušen fotograf pa zna tudi na partyjih fotkati tako, da ujame trenutek, da pač le ni vse tako zelo kaotično in nepredvidljivo, zato dela na prvo zaveso. Čez pol sekunde je pa že lahko situacija zelo drugačna. Aja, govorim iz lastnih izkušenj.
Glede gibanja rok ali telesa gor ali dol ali kamorkoli že, tu spet ni važna prva ali druga zavesa. Ker se ne ve, ali je šla roka gor ali dol ali kamorkoli že, ali je šlo telo v levo ali desno, niti ni pomembno pri tej vrsti gibanja, ki seveda ni linearno oziroma premočrtno. Torej spet en argument na pamet.
Verjamem, da marsikoga fascinirajo neskončne možnosti sodobne tehnike, a to še ne pomeni, da jih je treba uporabljati čisto povsod in kar povprek. Tudi 600mm objektiv je fajn zadeva, a ti na partyju bolj malo nuca, prej škoduje in ovira.
 0   

Gregor Gomboc @George 16. Feb 2011, 13:32

Moral bi se držati svojih zaobljub, čeprav so bile mišljene skrajno cinično. Bi bolje storil.

Wartburg je napisal/a:
Pri 1/60 ali 1/10 je torej čisto vseeno, ali uporabiš prvo ali drugo zaveso. Zakaj bi toraj uporabljal drugo zaveso? Morda za to, da potem izpadeš frajer, ker ima pač tvoja oprema to možnost in hej, zakaj je ne bi uporabil, tudi če je ne rabiš? Vsekakor druga zavesa pri teh časih na zdrži nobene argumentacije.


Da te postavim na laž:
Na fotografijah vidiš zrnca riža, ki so posneta pri 1/160 sec.
Prosim, da si sedaj predstavljaš, da je par, na katerega padajo zrnca desno spodaj. Ali res meniš, da je vseeno na katero zaveso je bila prožena bliskavica? Prosim, bodi iskren.

Na tejle »fotografiji« izgleda, kakor da zrnca bežijo proč. To bi bil primer bliska na prvo zaveso. Deluje nekoliko nenavadno kajne?



Čisto drugače deluje druga »fotografija«, kjer so zrnca z bliskom zamrznjena na koncu svoje »poti«.



In to je le eden (ki mi je pač pri roki) izmed neskončno mnogo možnih primerov. In nima nobene veze z »frajerišenjem«, temveč zgolj »skladnostjo« dogajanja na fotografiji.

Wartburg je napisal/a:

Glede gibanja rok ali telesa gor ali dol ali kamorkoli že, tu spet ni važna prva ali druga zavesa. Ker se ne ve, ali je šla roka gor ali dol ali kamorkoli že, ali je šlo telo v levo ali desno, niti ni pomembno pri tej vrsti gibanja, ki seveda ni linearno oziroma premočrtno. Torej spet en argument na pamet.


Le zelo redki so primeri, kjer je gibanje strogo premočrtno. Veliko bolj je gibanje sestavljeno iz bolj ali manj zavitih krivulj. Iz pozicije telesa, kako se podajajo oblačila, kako stojijo lasje, itd. in tudi situacije same, se da razbrati (in slutiti) marsikaj. Tudi kako je gib potekal, ko je bila fotografija posneta. Za to mi potrebna nekaj minutna študija skozi oči plesnega koreografa. To opravi zate podzavest. Sploh pa ne gre zgolj in samo za fotografiranje plesa.

Banalen primer (fotografija ni moja in tudi ne najboljša za ponazoritev, a druge se mi ne da iskati). A je tukaj verjetneje, da možak pravkar želi glavo potopiti pod vodo, ali da jo je pravkar potegnil ven?



Če bi uporabil fill flash, da bi fotografijo tudi nekoliko zamrznil, bi fotka izgledala bolje na prvo ali drugo zaveso? Verjetno se strinjava, da na drugo (pa četudi bo hudič tičal v detajlu, kot je to primer pri rižu). Spet so časi v rangu za katerega trdiš, da to ni relevantno.

Wartburg je napisal/a:
Verjamem, da marsikoga fascinirajo neskončne možnosti sodobne tehnike, a to še ne pomeni, da jih je treba uporabljati čisto povsod in kar povprek.


Nebom se spuščal na tvoj dokaj ponižijoč nivo, a verjetno si do sedaj že sam ugotovil, da se z svojim vztrajanjem na nekih edinih »pravih« resnicah, zgolj smešiš.

Zdaj pa si lahko vsak sam ustvari svoje mnenje, kdo govori na pamet.

Obljubim, da je to, ne glede na neumnost argumentacije, ki bi utegnila slediti, moj zadnji prispevek v tej temi. Morda celo portalu na sploh.
 0   

Janez Pelko @Wartburg 16. Feb 2011, 13:50

Lepo, da si našel nekaj posebnih primerov.
Naj se vrnem na začetek. Govora je bilo o raznih zabavah in prireditvah.
Riž je le en mali del ene specifične 'prireditve'. Pa do sedaj na nekih 100 porokah, ki sem jih fotkal, še nikoli ni bilo posebno moteče, da je imel riž sled v napačno smer. Se pa strinjam, da tehnično gledano ni pravilno. Verjamem, da je primerov še veliko, ampak v primerjavi s fotkami prireditev in zabav boš mogoče našel 1% tistih, ki bi potrebovale sihronizacijo na zadnjo zaveso. Aja, kolikom pa si kaj prireditev pofotkal? Jaz sem lani naredil kakih 100.000 posnetkov samo na prireditvah.
Tisto z lasmi ni niti pripreditev. Še sam si omenil, da je to premočrtno gibanje. Tam, sedveda, pa se uporabi sinhronizacija na drugo zaveso. Če bi še enkrat prebral moj post, bi videl, da sem to zapisal. Nikjer nisem zapisal, naj se ta sinhronizacija nikoli ne uporablja, pač pa najk se uporablja še pamet. Kot že rečeno, takega gibanja na prireditvah in sploh zabavah ni prav veliko, 1% je že zeloooo optimistično. Lahko pa, da imaš ti drugačne izkušnje.
Kot sem že omenil, tehniko je treba uporabljati po pameti in ne vsevprek. Ti si najprej generaliziral uporabo druge zavese, zdaj pa iščeš specifične primere, ker sem ti na žulj stopil. Jaz pač želim, da začetniki ne bi bili zavedeni in se borim s tem, da prvič trditve argumentiram in drugič povem, da blef ni kul.
 1   

Danijel Žagar @Danijelz 16. Feb 2011, 15:35

Novo na policah:
"How to steal a topic and make an ass of yourself."

Slovenski prevod: O rižu, zavesah in o vsem nasploh. Založba SF, 2011.

bigrazz
Zahvala: sixtoo
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away. (Antoine de Saint-Exupery)

http://www.socahiking.com
 0   

martin @snuz 16. Feb 2011, 16:01

da dodam svoje izkušnje z "zavesami" in slikanjem na partijih:

če imaš čas recimo 1/4s in fleš na prvo zaveso, se v primeru gibanja subjekta, ostrina le-tega izgubi/zamaže
če pa nastaviš na drugo zaveso, pa je motion blur vseeno prisoten, vendar fleš zamrzne konec in tako je oseba/subjekt ostr(ejš)a

tako da vsekakor je razlika med prvo in drugo zaveso na partijih
 0   

Jernej Lasič @Sviri 16. Feb 2011, 16:18

Wartburg je napisal/a:
Lepo, da si našel nekaj posebnih primerov.
Naj se vrnem na začetek. Govora je bilo o raznih zabavah in prireditvah.
Riž je le en mali del ene specifične 'prireditve'. Pa do sedaj na nekih 100 porokah, ki sem jih fotkal, še nikoli ni bilo posebno moteče, da je imel riž sled v napačno smer. Se pa strinjam, da tehnično gledano ni pravilno. Verjamem, da je primerov še veliko, ampak v primerjavi s fotkami prireditev in zabav boš mogoče našel 1% tistih, ki bi potrebovale sihronizacijo na zadnjo zaveso. Aja, kolikom pa si kaj prireditev pofotkal? Jaz sem lani naredil kakih 100.000 posnetkov samo na prireditvah.
Tisto z lasmi ni niti pripreditev. Še sam si omenil, da je to premočrtno gibanje. Tam, sedveda, pa se uporabi sinhronizacija na drugo zaveso. Če bi še enkrat prebral moj post, bi videl, da sem to zapisal. Nikjer nisem zapisal, naj se ta sinhronizacija nikoli ne uporablja, pač pa najk se uporablja še pamet. Kot že rečeno, takega gibanja na prireditvah in sploh zabavah ni prav veliko, 1% je že zeloooo optimistično. Lahko pa, da imaš ti drugačne izkušnje.
Kot sem že omenil, tehniko je treba uporabljati po pameti in ne vsevprek. Ti si najprej generaliziral uporabo druge zavese, zdaj pa iščeš specifične primere, ker sem ti na žulj stopil. Jaz pač želim, da začetniki ne bi bili zavedeni in se borim s tem, da prvič trditve argumentiram in drugič povem, da blef ni kul.


pa lahko kje vidimo te tvoje fotke s prireditev?
cifra 100.000 sama po sebi pač nič ne pove o kvaliteti.
Krotim fotone. Kako? Poglej na [url=www.foto-lasic.com]www.foto-lasic.com[/url]
 0   

Janez Pelko @Wartburg 16. Feb 2011, 16:29

Ne. Fotkam po naročilu in za naročnike. Verjetno ne bi 100k fotk delal zaradi lastnega veselja. Spoštujem pa želje naročnikov oziroma ne bom jih spraševal za dovoljenja, da bi kazal fotke.
Lahko si pa pogledaš moje zmazke v galeriji in si ustvariš svoje mnenje smile
Vsekakor pa si upam trditi, da imam dovolj tehničnega znanja, da ga tudi lepo prodajam in ne le podarjam. Delavnice so hitro polne, zato niti reklame ne delam. No, drugi jo, ki me povabijo. Morda je to tudi neka referenca. Ali pač zgolj bahanje, kakor vzameš.
Pa če se vrmen k temi, fotkanje na zadnjo zaveso sem prakticiral že pred 16 ali 17 leti, ko je f90x to omogočal kot eden prvih aparatov. Kmalu sem tudi spoznal vse zakonitosti in omejitve, zato lahko o tem tudi pametujem. Na netu je dovolj primerov uporabe tega, izrazit efekt je pa viden le pri enosmernem gibanju. Morda je linearno ali premočrtno prestrog termin.


Pojdi na:   
Postani Slo-Foto.net član
Zadnje v forumu
Anketa
Kako pogosto uporabljate mobilni telefon za fotografiranje?
Rezultati