0   

Grega @Greegor 5. Jan 2012, 00:35

Živjo!
Je možno da moj f2.8 ni f2.8 ampak več???

glede na to da mi pri istih nastavitvah dela na 2.8 temnejše fotke kot pa kolegu na enakem obejktivu in seveda zaslonki 2.8 ??

Se da točnost zaslonke kak preverit?

zanimivo mi je tud to da na 40d dobim daljše čase kot pa na 7d fotka pa je enako osvetljena.
 0   

Jernej @JernejZ 5. Jan 2012, 10:39

ja to pa je pol problem v 40d...bo pa kdo drug kaj več povedal ker takih problemov še nisem izkusil smile
 0   

Simon @SimonG 5. Jan 2012, 10:50

Zaslonka označuje velikost odprtine ki prepušča svetlobo, torej se jo da izmeriti... pri f1.0 = 50mm, pri tvojem pa nekje 50/2.8=17,9mm...

To je bila teoretična razlaga, v praksi sem pa prepričan da vse štima, razlika pa se pojavlja pri senzorjih grin
[url=http://geesphoto.blogspot.com/]M Y P H O T O B L O G[/url]
 1   

jernej kaše @zapp0 5. Jan 2012, 11:26

Malenkostni popravek: zaslonka označuje razmerje med goriščnico in fizičnim premerom odprtine (poenostavljeno rečeno, ker pri sodobnih objektivih igra vlogo še premer vstopne in izstopne "zenice" oz leče, bojda).

Poleg f-števila obstaja tudi t-število, ko označuje, koliko svetlobe objektiv dejansko prepušča. Ni rečeno, da so pri isti zaslonki vsi objektivi enako svetli...

Citiram:
F-stops are purely geometrical, the ratio of aperture to focal length, regardless of actual light transmitted. Since all lenses absorb some portion of the light passing through them (particularly zoom lenses containing many elements), f-numbers do not accurately correlate with light transmitted. F-numbers corrected to measure light transmission rather than aperture ratio, called T-stops (for Transmission-stops), are sometimes used instead of f-stops for determining exposure. [5] A real lens set to a particular T-stop will, by definition, transmit the same amount of light as an ideal lens with 100% transmission at the corresponding f-stop.
Zahvala: AljazKokol
 0   

Simon @SimonG 5. Jan 2012, 11:38

zapp0 je napisal/a:
Malenkostni popravek: zaslonka označuje razmerje med goriščnico in fizičnim premerom odprtine (poenostavljeno rečeno, ker pri sodobnih objektivih igra vlogo še premer vstopne in izstopne "zenice" oz leče, bojda).

Poleg f-števila obstaja tudi t-število, ko označuje, koliko svetlobe objektiv dejansko prepušča. Ni rečeno, da so pri isti zaslonki vsi objektivi enako svetli...

Citiram:
F-stops are purely geometrical, the ratio of aperture to focal length, regardless of actual light transmitted. Since all lenses absorb some portion of the light passing through them (particularly zoom lenses containing many elements), f-numbers do not accurately correlate with light transmitted. F-numbers corrected to measure light transmission rather than aperture ratio, called T-stops (for Transmission-stops), are sometimes used instead of f-stops for determining exposure. [5] A real lens set to a particular T-stop will, by definition, transmit the same amount of light as an ideal lens with 100% transmission at the corresponding f-stop.

What he said thumbsup
 0   

Grega @Greegor 5. Jan 2012, 14:10

Aha.. Hvala za odgovore. Torej je možno da moj ni 2.8 ampak tam neki.. 3.2, 3.5...
 0   

Klemen Blokar @kleb 5. Jan 2012, 14:30

Jaz mislim, da preden skočiš do zaključka, da je tvoj objektiv drugačen, bi bilo vredno primerjat oba objektiva na istem aparatu.

Ker različni modeli aparatov imajo različne karakteristike senzorjev, različne svetlomere, različne pogone za pretvorbo raw posnetka v jpg. Ali si primerjal raw posnetke ali jpg slike? Jpg pretvorba poteka tako, da aparat nastavi krivulje in svetlost jpg slike tako, da se čim bolj približa prednastavljenim vrednostim, kakšen naj bi jpg izgledal. To je lahko od aparata do aparata malo različno, pa tudi morebitne razlike v raw posnetkih lahko izniči ta pretvorba.

Skratka, najprej primerjaj nekaj primerljivega, šele potem sklepaj o različnostih sicer enakih objektivov...
 0   

jernej kaše @zapp0 5. Jan 2012, 14:53

Ma zraven je še cel kup solate. Začne se pri tem, da je ISO zanimivo definiran in odvisen od krivulje oziroma "prsta" in "rame" krivulje filma - in ne s tem, kakšno gostoto ima film, če je pravilno osvetljen za 18% sivo karto. Ta ISO definicija pri linearnem digitalnem senzorju seveda ne pije vode, zato je digitalni ISO definiran drugače, kot filmski http://dpanswers.com/content/tech_iso.php

Potem je tu še večno vprašanje, ali je povprečna siva 12 ali 18% in kaj uporablja svetlomer aparata - in ta podatek, zanimivo, ni objavljen, vsaj za Canon mislim da ne. Da ne govorimo o tem, da so algoritmi merjenja svetlobe poslovna skrivnost in da - razen če delaš v spot načinu - sploh ne veš, kaj svetlomer meri in kako se bo odločil in zakaj. Ampak to je že malo odd topic in z različno svetlostjo objektiva pri isti F številki nima neposredne zveze.

Skratka sunny f16 + poznavanje quirkov lastne opreme rulz bigrazz
 0   

Grega @Greegor 5. Jan 2012, 15:54

kaj vi tu sploh kaj fotkate al se samo teorijo učite?? haha biggrin

2xc canon 7d, na obeh 70-200 2.8

Na obeh M, iso 3200 2.8, 1/800, pa je bla fotka na mojem ekranu temnejša.
 0   

Janez Pelko @Wartburg 5. Jan 2012, 16:23

Mogoče imaš samo ekran nastavljen tako, da ti temneje kaže.
Preveri obe fotki na istem monitorju.
 0   

jernej kaše @zapp0 5. Jan 2012, 16:44

Da o default picture stylu ali raw editorju ne govorimo... sam kaj čmo to teorijo nabijat bigrazz
 0   

Klemen Blokar @kleb 5. Jan 2012, 17:22

Za razumet rezultate je treba teorijo poznat... smile

Ti je zapp0 še malo bolj v detajle razložil, kje so vse problemi. Pa še veliko se da povedat o teh detajlih... Poskusi oba objektiva na istem aparatu, nastavi raw in primerjaj oba raw posnetka, potem se bomo pa pogovarjali o razlikah objektiva. Pri toliko spremenljivkah v igri je pa nesmiselno takoj govorit o drugačnem objektivu, pa četudi bi se to z ustreznimi testi izkazalo za resnično...


Pojdi na:   
Postani Slo-Foto.net član
Zadnje v forumu
Anketa
Kako pogosto uporabljate mobilni telefon za fotografiranje?
Rezultati