0   

Žiga @Desty 5. Mar 2013, 21:21

Photoshop in photoshop lightroom sta vsekakor špica orodji za postprodukcijo. Sam sem že pri parih fotografih opazil meni ljub efekt in sicer, da so barvo rahlo sprane in tudi kontrast ni toliko navit. Za lažjo predstavo spodaj prilagam eno takšno fotografijo. Torej, kako do takšnega efekta v LR? grin Sem že malce preizkušal različne kombinacije, a zaenkrat brez uspeha. laugh

 0   

porkoja @porkoja 5. Mar 2013, 22:16

Konkretno za to sliko sem naredil krajši test in analizo ter prišel do zaključka, da v kolikor bi imel original normalnih barv in nasičenosti in želel dobiti ven takšen efekt, bi moral intenziteto kanala z rdečo barvo povečati za 11-14%, kanalu z zeleno barvo bi vsebnost povečal za 1-3% in kanalu z modro barvo bi zmanjšal intenziteto za kakšnih nekoliko 4-6%.
Ampak seveda te nastavitve niso enake pri vsaki sliki. Konkretno pri tej se vidi, da so bolj intenzivni rumeni in rdeči toni.
Gre za to, da odvzemaš/dodajaš vpliv vsake od barv (RGB) oziroma CMYK.
V Lightroomu to delaš pod "zavihkom" Tone Curve. Da ne pišem preveč, je tukaj že vse opisano:
http://www.lightroompresets.com/blogs/pretty-presets-blog/6162206-lightroom-4-the-new-rgb-curve
Oziroma bolj konkretno s primeri:
http://www.pixeltraining.net/blog/2012/03/new-lightroom-4-features-rgb-tone-curve.html
 0   

tmt @tmt 6. Mar 2013, 08:21

V procente barv se ne bi spuščal (morda sploh niso namerno določeni, tako kot se je strokovno v to poglobil porkoja), konkretno rezultat spranih barv, bolje rečeno spranih kontrastov za ta posnetek pa je podosvetljenost prvega plana fotografiranega proti svetlobi - skratka napačna expozicija, ki skozi pacanje po photoshopu dobi pridih tega, da je fotografija sploh gledljiva. Še vedno bi se pa lahko reklo, da je zanič - seveda pa je dandanes marsikaj, ki je popolna zmazkarija marsikomu všečno.
Vseeno ti je pa porkoja dal prave linke, njabrž si v resnici želiš drugačnega ustvarjanja in ne zgolj izvleči gledljivo fotografijo iz popolnoma zafušanega posnetka.
 0   

samos1111 @samos1111 6. Mar 2013, 10:56

Meni se zdi da gre za tipičen primerek širokega dinamičnega razpona (high dynamic range, HDR). Osnovni problem je, da zaslon in print takega razpona ne zmore, zato ga je treba stlačit, to tlačenje pa tipično ubija kontrast.
Če hočeš po reglcih, moraš najprej zajet celoten DR scene... exposure bracketing v A načinu, potem združevanje slik v HDR programu, potem HDR "tonemapping" v HDR programu. Tam z različnimi slajderji lahko narediš do neke mere naravnemu precej bolj podoben izgled kot v default visokokontrastnem načinu, ki prežge ali svetline ali potopi sence ali oboje po malo.
Za scene v gibanju bracketing odpade. Potem pomaga aparat z dobrim DR v raw načinu (čimnižji ISO) in pazljivo osvetljevanje. Pred LR4 je bilo navodilo ne prežgat nobenega kanala, razen za samo sonce ali druge ueber svetle stvari z ostrim robom. Dovolj sicer da ni prežgano v raw (ampak ko slikaš težko vidiš kaj je še znotraj raw headrooma). Z LR4 si lahko privoščiš tudi kakšno rahlo prežganino, če dotična reč ni ključna za sliko in hočeš malo manj šuma in boljše barve v naphanih sencah.
Raw konverterji stare šole širokega DR niso znali dobro prežvečit naenkrat in je bilo treba uporabit psevdo-HDR: narest dve ali tri pretvorbe z različno kompenzacijo osvetlitve, potem pa obdelat s HDR programom (npr Photomatix). LR4 pa ima precej tega vgrajenega "pod pokrov", tako samo vlečeš običajne drsnike v Develop, on pa sam po potrebi vklopi male kućne čarolije (dviganje senc z USM, highlights recovery z rekonstrukcijo prežganih kanalov...). Začneš z WB in Exposure, potem po občutku Contrast, Highlights, Shadows, Whites, Blacks, po tem še Clarity(mikrokontrast),Vibrance/Saturation. Keč je v tem, da DR komprimiraš tam, kjer scena to prenese, in ohraniš kontrast tam, kjer je pomemben. Včasih pomaga tudi softverski grad ND filter ali pa lokalni popravki a la dodging/burning. Pa kakšen spodoben HDR program je še vedno boljši za te namene.
Btw z LR4 si zdaj lažje privoščiš tudi visokokontrastni ali high-key izgled pri scenah s širokim DR, ko del slike namenoma prežgeš. Finta je da sam od sebe dela rekonstrukcijo prežganih kanalov v mejnem območju, tako da prežganine izpadejo bolj podobno kot na filmu, ni toliko kolobarjev na svetlem nebu ipd. To reč dela tudi zastonjski Raw Therapee, ima celo na voljo več različnih "highligts recovery" metod, ampak moraš posebej vključit.
 0   

Kris @kris 7. Mar 2013, 09:43

Meni se pa zdi, da efekt na omenjeni fotografiji ni toliko posledica neke večje obdelave, pač pa tega, da je fotografirano proti soncu in posledično je manjši kontrast. Je pa dobro ta stil fotkat v RAW, da potem izvlečeš iz fotke detajle, ki bi sicer bili prežgani.
 0   

Jernej Lasič @Sviri 7. Mar 2013, 18:07

močno močno močno dvomim da je tole HDR. močno.

pač navaden "spran" efekt, ki se ga vsepovprek zadnje cajte uporablja in ki ga je porkoja opisal. Porežeš določene kanale in dobiš to ven. Trend, ki bo najverjetneje šel kmalu mimo.
Krotim fotone. Kako? Poglej na [url=www.foto-lasic.com]www.foto-lasic.com[/url]
 0   

Ratter @Ratter 8. Mar 2013, 04:48

Nisem sicer poskusil,anpak kolikor gledam fotko,bi se tole dalo doseči že s funkcijo Shadow/Highlight.


Pojdi na:   
Postani Slo-Foto.net član
Zadnje v forumu
Anketa
Kako pogosto uporabljate mobilni telefon za fotografiranje?
Rezultati