0   

drejch @drejch 27. Sep 2005, 12:14

Zanima me, če drži naslednje:

S tem, ko povečujem ISO (pri uporabi flasha), se krajša čas zaklopa ali pa moč bliska?

Zanima me pa še razlika sinhronizacije pri 1/60 ali 1/200. Ta nastavitev pomeni, da fotoaparat slika s to nastavitvijo ali da se flash proži s tako hitrostjo, ne glede na nastavljen čas zaklopa na aparatu? Npr , nastavim čas na aparatu na 1/100, sinh je nastavljena na 1/60, kaj se v bistvu zgodi?
 0   

iztok @izo 27. Sep 2005, 13:02

hmm, sicer nisem najbolj na ti z fleši, vendar a ni point synca, da je sinhroniziran z fotičem in ti ni treba štelat še tega posebej na flešu, ampak se nastavi po informaciji iz fotiča, jsano do te meje, ki jo fotič zmore (canon tam so 1/250, nikon pa do 1/500s, če se prav spomnem).
hja, fleš in iso pa treba kr naštudirat, se mi zdi, po teoriji bi rabu z višljim isotom krajše cajte, vendar treba pazit, ker lahko hitro skuriš objekte, kis o blizu fotiča, saj senzor bolj reagira na svetlobo.
po mojih izkušnjah, ja fajn uporabit visoki iso z flešem takrat, ko heočeš imat dobro osvetljeno tudi ozadje, fleš pa treba nastavit ne majhno moč, se mi zdi, samo tolko , da lepo zalije recimo obraze v ospredju.
pr fleših še največ trening pomeni, imam občutek, lepo naštudiraš ključne situacije in potem to nucaš v praksi.
 0   

milosh @milosh 27. Sep 2005, 13:22

sinhronizacija je odvisna od flesha in ne od fotkica, 550ex in 580ex (za 420ex nevem) delata tut do 1/4000 oz kokr fotkic omogoca, poanta je da uklops hi-sync

ISO - obcutlivost, uprablas tko tok drugac, ti zmanjsa cas oz bl zapre zaslonko. pac ce hocs vec ambientalne svetlobe z krajscim casom, da ne bo vse razmazan,.... Pr flesu edino se, da osvetlis kej kar je res dalec, ponavad mas podatke kok flesh nese pri 100 iso in doloceni zaslonki, pr povecanem bo dalj nesu, vsaj po mojih izkusnah.

glede 1/60, 1/200 pa pac da mas lahko krajsi cas, flesh se ne uporablja samo ponoci oz v temi ko slikas fotke za v druzinski album, ampak tut kot fill in flesh,..... kjer ti veliko zunanje svetlobe naprimer ne dopusca met daljsi cas od 1/200 sek,.....
 0   

rado @rado 27. Sep 2005, 13:30

Pri uporabi flaša , čas zaklopa nima nobene veze , razen to, da mora bit sinhroniziran z flešem se pravi, da mora bit cel zaklop odprt v momentu, ko sproži fleš. Vsekakor pa ima ISO vpliv na fleš ravno tako kot pri slikanju brez fleša dobiš pri višjem ISO drugačno expozicijo ali krajši čas ali bolj zaprto zaslonko . Vendar pri flešu spreminjaš samo zaslonko sploh če uporabljaš fleš v manualnem načinu , čas pa mora bit vedno tistem , ki je predviden za fleš se pravi sinhroniziran. Pri uporabi avtomatike pa fleš sam določi moč bliska tako, da lahko pri večjem ISO slikaš z isto zaslonko vendar bo fleš zmanjšal moč bliska mora pa fleš podpirat ta način delovanja , če ga ne , kot je to pri starejših fleših jih lahko uporabljaš samo manualno tako, da glede na ISO in odaljenost objekta nastaviš zaslonko , stareši flaši imajo ponavadi na hrbtni strani tabelo na kateri nastaviš ISO vrednost in potem glede na razdaljo nastaviš zaslonko.
 0   

rado @rado 27. Sep 2005, 13:34

Miloš sinhronizacija je v prvi meri odvisna od fotiča na starejših fotičih si imel zmeraj zraven časa sinhronizacije X , ki je bil od modela do modela različen flash si pa lahko uporabljal na vseh enak. HSS pa morata podpirat tako aparat kot flash, in ga ne podpirajo niti vsi novejši aparati niti fleši.
 0   

drejch @drejch 27. Sep 2005, 14:06

Torej imaš pri slikanju z flešem samo dve opcije (nekateri pač več); 1/60 in 1/200 kar se časa tiče? Ne morem nastavit na1/100 pa se temu prilagodi zaslonka in potem še flash?

Ta čas se pri meni nastavlja na aparatu, za flash pa ne vem.
 0   

milosh @milosh 27. Sep 2005, 16:03

čak čak čak kako je cas neodvisen glede na flesh? ce sm jst tebe prov razumu je vseen kaksn cas das, ko fotkas s fleshem? spreminjas samo zaslonko? flesh je v manualnem skos na isti moci?
sori ampak to ne drzi, ce bi drzalo potem nebi mogu uplivat na globinsko ostrino, na drugo zaveso (ker bi bla ista prvi), ambientno svetlobo,.....
flesh je samo umetna luc, ki ji prilagajas svojim zahtevam ali na primeru. fotkas kot da bi fotkal brez flesha v dobri luci, nastavis take nastavitve, pol pa temu prilagodis flesh. seveda nam to avtomatika naredi sama. ne smes se ti fleshu prilagajat, ampak on tebi.

no pa se opomba: govorimo seveda v eksternih flesih in pa boljsih, jst govorim cesa so fleshi sposobni in kako se jih uporablja, ce pa to vas flesh omogoca je pa druga stvar. govorimo na splosno, ker ni bilo omembe nobenega modela.

drejc: mors povedat ker flesh mas in ce uporabljas totalno avtomatiko bo seveda tko kot si ti reku, ce pa v kreativnih nacinih se pa da vse spremenit
 0   

Olaf @Olaf 27. Sep 2005, 17:00

Osnove:
Imaš senzor/film in pred njim zaklop. Zaklop je sestavljen iz dveh zavesic, ki sta npr. na začetku obe spodaj -zgornja (prva) pokriva senzor/film. Ko pritisneš sprožilec se prva zavesica začne premikati gor in tako odpre pot svetlobi k senzorju/filmu. Nato se začne premikati druga zavesica od spodaj gor in zapre pot svetlobi. Nato pa se zaklop zopet "napne" - zadeva se spet premakne v začetni položaj (obe zavesici dol, prva pokriva senzor). Za počasne čase je v nekem trenutku celoten film izpostavljen svetlobi (prva zavesica je zgoraj, druga pa je še vedno spodaj - se še ni začela premikati). Najvišji možen čas, ko to še drži se imenuje sinhronizacijski čas (npr. 1/200). Če čas povečamo (npr. 1/500) se bo druga zavesica začela premikati še preden bo prva prišla do vrha... Če pa je čas manjši, pa itak drži da je v nekem trenutku celoten senzor izpostavljen. Je do tu jasno?
Vsak blisk, vsakega fleša je veeeeeeliko hitrejši kot je sposoben od sebe dati aparat. Zato ni problem v tem da bi bil nek fleš "prepočasen", ampak v tem, da mora biti v trenutku bliska celoten senzor/film odkrit! Pa smo pri sinhronizacijskem času...
Modernejši fleši, ki imaj "high sync" ipd. so sposobni oddati veliko število bliskov v zelo kratkem času (bliski z visoko frekvenco). S pomočjo tega osvetljujejo tiste pasove senzorja, ki se pač odkrivajo, ko se zavesice premikajo (ni potrebno, da je celoten senzor odkrit). Če se npr. druga zavesica začne premikati, ko je prva na polovici, bo fleš pač oddal dva bliska - enega za spodnjo polovico in drugega za zgornjo. Če bo prva zavesica na četrtini poti bodo potrebni štirje bliski itd. Problem pri tem pa je, ker s tem zelo omejimo moč fleša, saj mora biti sposoben oddati več bliskov zaporedoma in zato pač ne more udariti z vso močjo (ker potem potrebuje nekaj časa, da se "napolni").

Osnove fleš fotografije
Recimo da je noč in da fleš predstavlja eno in edino luč, ki osvetli objekt. Recimo, da ta fleš nima nobenih nastavitev, samo ON/OFF stikalo. Takrat mora biti čas nastavljen na sinhronizacijski čas (ali manj). Ekspozicijo pa nastavljamo z zaslonko. Koliko je zaslonka pač izračunaš iz oddaljenosti objekta in vodilnega števila bliskavice. Če povečaš iso, lahko bolj zapreš zaslonko in obratno. Čas tu ne igra popolnoma nobene vloge (samo da je enak ali manjši od sinhro.časa). Četudi bi bil čas 1s, bi svetloba bliska zamrznila dogajanje (slikamo v temi).
Če imamo fleš, ki že ima nekaj avtomatike pa je sposoben prilagajati svoj "output" (količino svetlobe). Torej lahko ti nastaviš sinhro.čas in zaslonko, avtomatika pa bo določila količino svetlobe, ki jo potrebuješ. Če povečaš iso, bo potrebna manjša količina svetlobe in zato to bodo baterije dlje zdržale in povečal boš doseg fleša (še vedno slikamo v temi).
Če pa slikaš s flešem in imaš tudi ambientalno svetlobo, pa lahko s časom določaš v kolikšni meri bo ta ambientalna svetloba vplivala na ekspozicijo. Daljši čas - več ambientalne svetlobe. Podobno lahko narediš tudi z ISO in z zaslonko, vendar pa to vpliva tudi na količino svetlobe, ki jo odda fleš (čas popolnoma nič).

Mogoće śe kej?
 0   

rado @rado 27. Sep 2005, 19:39

Lepo povedano Olaf . Milosh verjetno si zvedel nekaj novega veš tisti ki smo pred 25 leti uprabljali fleše smo nastavljali zaslonko preko takšne skale , in si imel vpliv edino na zaslonko , čas pa kot ti je že Olaf razložil je nepomenben, važno je da je zaklop takrat odprt.
 0   

rado @rado 27. Sep 2005, 19:43

Nekam je izginil del texta pomotoma sem pa dodal fotko 2x .

Nadaljujem kar zgoraj manjka : kakšno zaslonko se slika pri ISO 100 in odaljenosti 10m , če je vodilno število fleša 56 je to zaslonka 5.6 , pri flešu z vod. številu 20 pa zaslonka 2 z višanjem ISO se veča zaslonka .
 0   

milosh @milosh 27. Sep 2005, 20:46

ja ok nism vedu da govorimo za fleshe 10let nazaj in glede na vprasanje ki ga je dal (razlika med 1/60 in 1/200) se mi zdi da je pomembn tudi cas. ce bi si senkrat prebral kaj sm jst napisu bi vidu da sm napisu tocn to kar je tudi olaf, se z zgodovino in je dodal se par stvari.
naj na kratko ponovim kaj sm reku:
govorim o eksternih flesih
govorim o kreativni uporabi flesha, ne pa za babico fotkat kako ji nekdo cestita za rojstni dan
glede na to da je vprasanje 1/60 in 1/200 je cas pomemben
glede na to da je vprasanje ISO je cas pomemben, ce bo fill in ne bo mogu dat 1600asa pa 1/60 pa da je zuni ful svetlobe in hoce met majhen DOF
se enkrat ponovim, govorim o kreativnem fotkanju

ti si omenu da pri fotkanju s fleshem cas nima pomena iz cesa bi kaksen nevednez lahko razbral da je usen kok uporabs, ker bo vedno isti ucinek,...
kle sm te popravu
 0   

rado @rado 27. Sep 2005, 21:47

Starost flešev s tem nima veze . Za pravilno osvetlitev čas nima veze, ti je lepo olaf napisal kako deluje zaklop , za slikanje kjer izkoristiš ambientalno svetlobo pa tako pride v poštev daljši čas z flašem pa samo poudariš nek del ,ker ga hitrost fleša v določenem trenutko zamrzne- en tak extremen primer je slikanje mesta ponoči kjer želiš ujet del mestnih luči v ospredju pa recimo želiš imeti še dobro osvetljeno osebo tu uporabiš tako imenovano drugo lahko tudi prvo zaveso vendar dolg čas.

Kratek čas pa ne ponujajo vsi novi fleši pride pa v poštev tam , kjer je preveč svetlobe , da bi lahko zamrznil neko gibanje , še zmeraj pa premalo, da bi lahko uporabil kratek čas in to rešiš z HSS vendar je to že druga zgodba za normalno uporabo fleša je še zmeraj na vseh aparatih X-synchro ostalo pa rešuješ z ISO in zaslonko .

Ne mislim te učit niti ne trdim , da tega ne veš vendar še enkrat preberi kaj si napisal morda si se malo narobe izrazil.
 0   

Jaka @Guda 28. Sep 2005, 07:29

Samo da razjasnimo pojme
Kaj je točno definicija sinhronizacijskega časa fleša in različne oznake?
 0   

drejch @drejch 28. Sep 2005, 07:38

Ta sinhronizacijski čas (flash je sinhroniziran z aparatom) je vedno tak kot nastaviš (1/60, 1/200), lahko pa spremeniš čas zaklopa na aparatu? Daljši čas, manjši blisk, več ambientne svetlobe? in počasno sinhronizacijo uporabljaš, kadar je malo svetlobe, visoko, pa ko bi v dovolj svetlih pogojih rad samo nekaj doosvetlil (npr slikaš osebo proti soncu)?

Tole je cela znanost. confused laugh
 0   

Olaf @Olaf 28. Sep 2005, 09:00

Mogoče je tkole res videti zelo veliko... Malo pogoglej pa si kak tutorial s primeri poišči (npr. tu in tu)

lp
 0   

drejch @drejch 28. Sep 2005, 09:31

Hvala vsem za odgovore. Saj ne, da bi sedaj zadevo zastopil, biggrin , pa tudi z razlagam še ni treba nehati, se mi pa že malo bolj bliska.



Nekaj takega sem probaval dosežt, pa mi ni uspelo. Pa se mi zdi, da sem se držal omenjenih zadev. Vsekakor moram kupit par paketov baterij in jih spraznit. Skozi teste. laugh

Nekje ga v praksi biksam, pa še ne vem kje! confused
 0   

Robert Purkart @robert_purkart 28. Sep 2005, 12:36

Za tako sliko aparat postavi na stojalo (če si sam voznik) in na aparatu ročno nastavi čas na nekaj sekund in zaslonko na neko srednjo vrednost, recimo 8.
Izklopi avtofokus in razdaljo prilagodi na željeno. Ali je to voznik, armatura, ali pa nekaj tam spredaj je tvoja stvar. Vendar na tiste luči zunaj pred avtom ni smiselno ostriti, ker bodo v vsakem primeru zmazane, če bo avto vozil.
Sprožiš lahko z daljincem, ali pa daš na samosprožilec. Če imaš zunanji fleš, ki lahko meri odbito svetlobo preko lastnega senzorja, potem na njem nastavi moč fleša za zaslonko, ki je za stopnjo ali dve bolj odprta od nastavitve na aparatu, to je 5,6 ali pa 4, da ne boš imel prežganega stropa avtomobila na posnetku. Zelo verjetno je, da bo posnetek uspel.


Pojdi na:   
Postani Slo-Foto.net član
Anketa
Kako pogosto uporabljate mobilni telefon za fotografiranje?
Rezultati