0   

aleksander @aleks 17. Feb 2006, 09:34

Pozdravljeni, sem še dokaj nov v fotografiji, a navdušen nad njo.
Večkrat se mi zgodi, da mi flash spremeni barvo predmerov pri uporabi v prostoru. Na promer bela stena postano modrikasta, rjava preproga je postala modra, zavesa je postala romena, pa ne vem več iz katere barve. Uporabljam klasični fotoaparat Nikon F55, flash Metz mecablitz 36 AF-3 z gor-dol gibljivo glavo, upoštevam lestvico nastavitev na zadnji strani flash-a, film ISO 100.
Ali je modra fotoaparat nagnjen k podosvetlitvi?
Opažam tudi, da so fotografije iz narave nekoliko pretemne.
Občasno uporabljam tudi staro Practico, ki da bolj naravne barve.

sleep Prosim za nasvet, hvala.
 0   

stm @stm 17. Feb 2006, 10:28

Nisi napisal, kateri film uporabljaš. Obstajajo različni filmi za različne priložnosti. Pri digitalcih je veliko lažje, saj takoj vidiš rezultat in seveda lahko opraviš določeno korekcijo nastavitev. Težava je v tem, da s prostim očesom ne opazimo razlike v temperaturi svetlobe, film ali senzor pa.
Glede podosvetlitve ne vem, kaj v zvezi s svetlomerom in načinom merjenja svetlobe, lahko pa tudi tisti v fotostudiu, ki razvija. Lahko mu to poveš, lahko pa tudi nastaviš preosvetlitev za določeno vrednost že pri fotografiranju. Zaslonko gor ali dol ni težko popraviti, tudi v studiu pri razvijanju ne.
Enako velja za fotografije iz narave. Če imaš veliko neba, avtomatika poskrbi, da le to ni tako svetlo, posledica pa so temnejši ostali deli fotografije. Če izmeriš svetlobo s spot meetering-om (če ga imaš na footoaparatu), lahko opaziš, da ti poda za npr. nebo čisto drugačne vrednosti kot za npr. hišo ali drevo v ospredju (brez problema nekaj zaslonk).
Zakaj da Practica bolj naravne barve ne vem, mogoče se tu pozna še vpliv leč.
Torej, temperatura barve je zelo pomembna zadeva. Veliko se da popraviti tudi pri scanu in nadaljni obdelavi s Photoshopom, najbolje pa je to zadevo nastaviti na začetku (pri digitalcih), pri analognih pa z izbiro pravega filma (znotraj, zunaj..., mala znanost).
 0   

milosh @milosh 17. Feb 2006, 10:36

white balance nastimi na flesh pa bos vidu kaksn je ucinek, filmi majo pa gor tut en znakec a je soncek al pa kej druzga, pa ze sami negativi so razlicni glede barv.
to se zgodi pac ker sonce daje bolj rumeno svetlobo, flesh pa belo, isto kot flesh dajo recimo tut neonke
 0   

aleksander @aleks 17. Feb 2006, 13:39

[quote="milosh"]white balance nastimi na flesh
Miloš, pojma nimam, kaj je white balance in kako se ga naštima. Lahko da mi bo to pomagalo.
 0   

Uroš Uršej @Lucifix 17. Feb 2006, 13:40

16. Odpiranje novih tem z velikimi črkami / fonti ni dovoljeno. Administracija ima pravico takšno temo izbrisati.

Se bo to popravilo?
 0   

aleksander @aleks 17. Feb 2006, 13:45

Lucifix - sorry, vzeto na znanje.
 0   

Uroš Uršej @Lucifix 17. Feb 2006, 13:52



S klikom na tvoj post popraviš naslov, sicer... grin
 0   

milosh @milosh 17. Feb 2006, 13:59

ja povrsno sm prebral, whitebalance se uporablja na digitalcih. pr teb je odvisno od filma in seveda lahko uporabljas barvne filtre za tvoj flesh, das gor recimo oranznega
 0   

Jan @ghandaed 17. Feb 2006, 14:06

poglej fora je v tem:

1. odvisno kakšen film imaš... če imaš tungsten bo fleš na modro vlekel.

2. odvisno kako uporabiš bounce fleš. Nekaj si govoril da ima gibljivo tako da predpostavljam da ti ta tehnika ni tuja. Je pa tukaj keč. Barva bounca je odvisna od barve podlage od katere se svetloba odbije. Če bo strop/zid zelen, bo tudi barva svetlobe bolj zelenkasta.
acta non verba!
 0   

aleksander @aleks 17. Feb 2006, 14:13

Torej je potrebno bolj skrbno izbrati film in bolj pametno uporabljati flash.
 0   

Matjaž Očko @matias 17. Feb 2006, 14:16

milosh je napisal/a:
white balance nastimi na flesh pa bos vidu kaksn je ucinek, filmi majo pa gor tut en znakec a je soncek al pa kej druzga, pa ze sami negativi so razlicni glede barv.
to se zgodi pac ker sonce daje bolj rumeno svetlobo, flesh pa belo, isto kot flesh dajo recimo tut neonke


milosh: od kdaj pa to? Ti kar na oko oceniš, kakšno temperaturo svetlobe daje sonce? smile Naj ti namignem, da dajeta sonce in fleš svetlobo približno enake temperature - 5000 K ... neonke so pa čisto na drugem koncu temperaturne lestvice - npr. nastavi WB na sonce in slikaj neonko grin
pps: pa malo je hecno, da pišeš FLESH (meso) - ali pišemo flash ali pa fleš grin
Pa brez zamere! grin
 0   

Robert Purkart @robert_purkart 17. Feb 2006, 14:25

Iz tega, kar sem do sedaj prebral, ima po vsej verjetnosti čisto običajen negativ film in ne namenskega za umetno svetlobo. Takega bi moral kupiti v specializirani trgovini in ne na primer v Mercatorju.
Naj ti pri izdelavi slik naredijo par variant iste slike, z različno osvetlitvijo posameznih kanalov, da boš lahko primerjal in izbral sebi všečno sliko.
Če bo laborant pravi, ne bo težav. Če pa je levak, ti je slike že do sedaj lahko delal narobe - pač po njegovem okusu.
Razlika med optimistom in pesimistom? Pesimist ima več informacij.
 0   

milosh @milosh 17. Feb 2006, 15:36

sori za moje pisanje (mesto)
jah nevem, svetloba sonca je odvisna tut od ure fotografiranja in najlepse se fotografira ob soncnih zahodih in vzhodih (+-par ur), ker ob poldnevu mas ponavad prevec ostre sence (vsaj portreti,...) in takrat je svetloba definitivno bolj rumenooranzna. nism nikol meru svetlobe ampak neonke dajejo za moje pojme dost bolj modrikasto (belo) svetlobo kot navadna zarnica, fleš je pa bel in mi je tko dost blizi neonki kot pa žarnici.
 0   

Matjaž Očko @matias 17. Feb 2006, 15:59

milosh: ja.. 5000 kelvinov naj bi svetloba sonca imela okoli opoldne, potem postane bolj toplih barv. Kako mi vidimo barve pa je odvisno od naših možganov.
Zato tudi praviš, da se ti zdi svetloba neonk bolj modrikasto-bela... vsem se nam smile V resnici pa sveti bolj zeleno (cestne svetilke na kakšni fotki) - naši možgani imajo pač dober WB in jih vidimo bele grin
Tungsten (wolfram) žarnice pa gredo v drugo skrajnost in res svetijo bolj rumeno.
ps: pa saj so tudi neonke vsaj treh tipov, tako da me ne bo kdo za besedo prijel.
Svetloba fleša ima pač enako barvno temperaturo kot sonce okoli poldneva, zato ti fill-in flash ne povzroča modrih odtenkov na fotkah... Proti večeru, ko so pogoji drugačni in svetloba sonca bolj topla, pa se to hitro zgodi.
 0   

Matjaž Očko @matias 17. Feb 2006, 16:02

zgoraj bi moral napisati halogenke, ker besedo neonke prepogosto napačno uporabljamo. mea culpa
 0   

aleksander @aleks 17. Feb 2006, 22:14

OK klapa!
Če bi dal pred flash kakšen filter, ki bi omehčal svetlobo, ali bi tudi v tem primeru moč flash-a spremenila barvo predmetov?
Glede filmov pa takole:kupujem ISO 100, nejvečkrat Fujifil superia, take spremembe pri uporabi flash-a pa so se zgodile s Kodak-om ISO 100, pa še nek napis je bil zraven, verjetno bolj komercialne narave. Ali je kakšna razlika med različnimi proizvajalci pri ISO 100, oziroma ali je pri enem proizvajalcu več različnih modelov ISO 100, v čem se razlijujejo?
Morda preveč sprašujem, ampak preverjanje posnetkov na film je drago in zamudno, za digitalca pa še ni dinar. cry
 0   

Robert Purkart @robert_purkart 18. Feb 2006, 10:30

matias je napisal/a:
zgoraj bi moral napisati halogenke, ker besedo neonke prepogosto napačno uporabljamo. mea culpa


Nič nisi napisal narobe.
Neonka in halogenka nista eno in isto.
Neonke svetijo bolj zeleno, wolfram, varčne in halogenske žarnice pa bolj rumeno-oranžno.

Neonke res dajejo zelenkasto svetlobo in za slikanje na film v tem primeru montiraj ustrezen filter. Če pa boš hkrati uporabil še fleš, ti bo barvna korektura filtra naredila magentasto sliko. V tem primeru moraš pred fleš namestiti zelenkast filter, ki bo barvno temperaturo svetlobe, ki bo iz fleša prišla skozenj, čim bolj približal barvni temperaturi neonk - ambienta.

Za mehčanje svetlobe lahko pred fleš montiraš difuzor. Sence bodo mehkejše, moč osvetlitve pa različna samo v tem smislu, da ti fleš na bo več osvetlil na primer do 10 metrov, ampak recimo do 7 metov. Elektronika fleša meri odbito vpadno svetlobo, naj bo to od površine filma - TTL - skozi objektov, ali pa preko svetlobno občutljivega senzorja na samem flešu.

Razlika med različnimi proizvajalci seveda je. Tudi pri istem jo lahko opaziš - še posebej, ko skeniraš film. Razlika je že v nosilnem materialu - plastiki, na katero je nanešena emulzija. Če pri skeniranju na to nisi pozoren in vpliva nosilnega materiala na barve že na začetku ne eliminiraš, bo s popravljanjem in izenačevanjem slik istega dogodka, ki so bile posnete na primer na film ISO 100 in ISO 400 lahko zelo zamudno. Še večja odstopanja lahko opaziš pri dia filmih. Kalibracijski diasi redkokdaj zadovoljivo ustrezajo več kot dvema tipoma filma. Vzemi zečetek dveh različnih filmov v roke in poglej proti svetlobi. Dia filmi niso povsem brezbarvni - prosojni, ampak imajo rahel magentasti nadih. Odtenki negativ filmov pa se vrtijo okrog oranžno rjave nianse. Drug odtenek nosilnega materiala - druge barve slik. Če bi laborat za vsak tip filma poznal in uporabil ustrezne nastavitve, bi morali biti rezultati vsaj primerljivi. Ker pa vse, kar jim pride pod roke, osvetljujejo na enak način, drugače kot je, sploh ne more biti. Tudi v papirju, na katerega naredijo slike je razlika.

toliko za enkrat smile
Razlika med optimistom in pesimistom? Pesimist ima več informacij.
 0   

aleksander @aleks 18. Feb 2006, 22:01

Hvala vsem! sunny
TNT


Pojdi na:   
Postani Slo-Foto.net član
Zadnje v forumu
Anketa
Kako pogosto uporabljate mobilni telefon za fotografiranje?
Rezultati