0   

Boštjan @loomy 11. Maj 2006, 19:46

Vem, da že obstaja podobna tema, toda se mi zdi že preobsežna in nepregledna.
Danes sem si vzel čas in pregledal res veliko komentarjev in fotografij v galeriji. Odločil sem se, da fotografij več ne bom komentiral. Le ocenil bom kakšno, ki mi bodo všeč in katera se me bo dotaknila - toda brez komentarja.
Sovražim komentarje samozvanih "tehničnih specialistov". Ko zagledam dobro fotografijo jo začutim. Zame je fotografija občutek. V meni vzbudi čustvo preden mi pridejo na misel neka pravila tretjin, globinska ostrina, kompozicija in osvetlitve. Toda kako žalostno je, da naši "tehnični specialisti" imajo velikokrat res uboge, dolgočasne galerije, čeprav so v komentarjih takšni strokovnjaki. Kaj ti bo njihova "tehnično popolna" (<---sarkazem) fotografija, če pa nima duše. Za dobrega fotografa pa je značilno, da ima v sebi občutek za fotografijo in ne naučena tehnična pravila.
Tudi sam sem kdaj dal kakšen komentar, ki sodi na področje tehnične izvedbe oz. "kaj bi jaz popravil" in mi je za to žal in se opravičujem. Tega, se mi zdi, nima noben pravice pisat. En bi to spremenil, drugi tisto, tretji...kam bi pa prišli? To več ne bi bila ta ista fotografija. Toda fotografija je tukaj: če ti je všeč jo oceni, povej kaj o njej. Če pa ne, pa ji daj mir. Izjema so tisti, ki prosijo mnenja drugih kaj bi kdo spremenil.

S spoštovanjem,
Boštjan
 0   

misfits @misfits 11. Maj 2006, 20:03

loomy je napisal/a:

Tudi sam sem kdaj dal kakšen komentar, ki sodi na področje tehnične izvedbe oz. "kaj bi jaz popravil" in mi je za to žal in se opravičujem. Tega, se mi zdi, nima noben pravice pisat.


Se ne strinjam s tem, morajo biti oboji in vsak ima pravico napisat kaj bi popravil. Morda avtorju koristi za drugič, morda ne in je samo drugačen pogled nekoga drugega.
 0   

Boštjan @loomy 11. Maj 2006, 20:12

Že misfits, toda naj to pove spoštljivo, argumentirano in s konstruktivnim komentarjem.
 0   

Aljaž Celarc @Hendrix 11. Maj 2006, 20:24

Dobra ideja loomy,
tehnično izvedbo bi morali ocenjevati le pri tistih, ki to želijo.
Bom premislil, mogoče zavzamem isti pristop.

Odprl si mi oči yes
 0   

hobitek @hobitek 11. Maj 2006, 20:39

morm rečt...da se strinjam.... beatnik
 0   

Aljaž Celarc @Hendrix 11. Maj 2006, 20:42

hm, če dobro pomislim bi bilo to precej neosebno.
 0   

Uroš Uršej @Lucifix 11. Maj 2006, 20:47

Če sem te prav razumel, boš nehal komentirati v galeriji zaradi tega, ker vse preveč članov ocenjuje/komentira fotografijo na podlagi tehnične plati? confused
 0   

Boštjan @loomy 11. Maj 2006, 21:08

No administrator, ne tako posploševat smile Moje sporočilo je bolj kompleksno.
Veliko je neargumentiranih kritik glede tehnične plati. In veliko tega je od takih, ki niso za to "pristojni". Kot sem omenil, se naj fotografija sprejme takšna kot je. S tega vidika ne bom komentiral, ker ne bi rad bil eden izmed takih. Nekateri se preveč ubadajo s pravili in pozabijo na zanimivejšo plat fotografije, saj le-ta ni matematika pri kateri moraš upoštevat točno določeno formulo, da prideš do rezultata. Najbrž bom pa še dal kakšen prijazen komentar fotografiji, ki si bo to v mojih očeh zaslužila. Ne želim delat nobene revolucije beatnik . To je le moje skromno mnenje.
 0   

Peter Bernik @Noob 11. Maj 2006, 21:18

loomy je napisal/a:
Sovražim komentarje samozvanih "tehničnih specialistov". Ko zagledam dobro fotografijo jo začutim. Zame je fotografija občutek. V meni vzbudi čustvo preden mi pridejo na misel neka pravila tretjin, globinska ostrina, kompozicija in osvetlitve. Toda kako žalostno je, da naši "tehnični specialisti" imajo velikokrat res uboge, dolgočasne galerije, čeprav so v komentarjih takšni strokovnjaki. Kaj ti bo njihova "tehnično popolna" (<---sarkazem) fotografija, če pa nima duše. Za dobrega fotografa pa je značilno, da ima v sebi občutek za fotografijo in ne naučena tehnična pravila.


Se strinjam. Je pač v življenju vedno tako, da ne moreš biti v vsem dober. In to tudi sam opažam. Tehničarji niso dobri fotografi (vsaj sam ne poznam nobenega) in obratno dobri fotografi, niso tako dobro podkovani v tehniki (jasno da so jim nastavitve jasne, mislim pa na to da ne drkajo na teste in cele dneve preživijo na forumih v raznih tehničnih debatah in ob branju MTF grafov in da ne znajo zdeklarirati vseh fotoaparatov od najbolj bednih kompaktov do pro DSLR serije).

S "tehničnimi specialisti" pa itak najbrž ciljaš na pipetkarje - res znajo bit nadležni.

loomy je napisal/a:
Tudi sam sem kdaj dal kakšen komentar, ki sodi na področje tehnične izvedbe oz. "kaj bi jaz popravil" in mi je za to žal in se opravičujem. Tega, se mi zdi, nima noben pravice pisat. En bi to spremenil, drugi tisto, tretji...kam bi pa prišli? To več ne bi bila ta ista fotografija. Toda fotografija je tukaj: če ti je všeč jo oceni, povej kaj o njej. Če pa ne, pa ji daj mir. Izjema so tisti, ki prosijo mnenja drugih kaj bi kdo spremenil.


S tem se pa ne strinjam, sam sem se ravno iz takih komentarjev največ naučil...MI gre pa res občasno na živce, ko mi nekateri pišejo klobase pod fotkami (ko nimajo pojma ali pa sploh ne dojamejo poante - ampak ne zamerin,saj so začetniki kot smo bili vsi)
[url=http://www.peterbernik.com/][img:58355b6b4e]http://blog.peterbernik.com/wp-content/images/podpis.jpg[/img:58355b6b4e][/url]
 0   

Frenk @frenk 11. Maj 2006, 21:32

Zelo podobna scena se dogaja v glasbi.
Ljudje ne razumejo, da je tišina pomemben del glasbe. To bi lahko primerjal tudi v fotografiji.
 0   

David Vatovec @davidv7 11. Maj 2006, 21:41

Pri fotografiji, glasbi, slikarstvi itn. imamo vedno dva problema:
- dušo
- tehniko

Ker ima vsak svojo dušo je težko v tem kontekstu karkoli komentirat - ker ima lahko vsak prav in je vsaka fotografija lahko najboljša - IN TUDI JE!

Pri tehniki pa lahko že kakšno rečemo a ne?

Je pa po mojem vsekakor res, da če ne poznaš pravil/tehnike jih/je ne moreš "pravilno" oz. kreativno kršiti.

Kot pri slikarstvu, ko je vsakomur jasno, da abstraktni slikar zna naslikati klasično krajino, mora biti pri fotografiji jasno, da zna vsak fotograf, ki dela zablurane/preosvetljene fotke, samo zato, ker je to njegova kreativna odločitev in ne zato, ker je pač to tako ratal, ane!?!

Vsakič ko ste posneli fantastično fotko - se sami sebe vprašajte ali lahko to ponovite? In ko jo lahko ponovite, ali jo lahko ponovite z eno roko, in ko jo lahko ponovite z eno roko, ali jo lahko ponovite z zaprtimi očmi - ko jo lahko ponovite z zaprtimi očmi ste pripravljeni, da naredite kaj kreativnega - samo tisti, ki do popolnosti obvlada tehniko lahko do popolnosti izkoristi orodje za kreativno izraženje, ni pa to seveda edini ali največji pogoj - da se razumemo.

Kdor pozna glasbo, pozna moč tišine.
 0   

Marcel @H3ricH 11. Maj 2006, 21:55

LEJ! noben te ne sili, da daš sliko na to stran! če jo hočeš, in če hočeš videti kako slika izgleda v očeh drugih jo daj gor! Komentarji bojo takšni in drugačni!!!
[img:c3f6d3ed70]http://www2.shrani.si/files/photogra506929.jpg[/img:c3f6d3ed70]
[img:c3f6d3ed70]http://www2.shrani.si/files/slofoto5528739.jpg[/img:c3f6d3ed70]
[img:c3f6d3ed70]http://www2.shrani.si/files/19521020528845.png[/img:c3f6d3ed70]
 0   

Uroš Uršej @Lucifix 11. Maj 2006, 21:58

@loomy saj sem te razumel že v prvem postu, le izrazil si se nekoliko površno.

Čeprav sem mnenja, da je dobra fotografij = seštevku tehnike + duše grin
 0   

Boštjan @loomy 11. Maj 2006, 22:07

Davidv7, zato bi bilo bolj smotrno komentirat oz. ocenit fotografijo iz te plati kaj občutiš ob njej in ne štet tehnične napake - ki to morda sploh niso. Saj večinoma ne vemo, če je avtor namenoma kršil kakšno pravilo oz. ne moremo sklepat o njegovem tehničnem znanju.
Dejstvo pa je, da tisti, ki ne ve osnovnih pravil fotografije, tudi najbrž ne more pravilno pokazat svoje ideje. Občutek za fotografijo je pomembnejši, toda vseeno gre za aparat-orodje s katerim je treba ta občutek pokazat.
 0   

Miha Skulj @mihaha 11. Maj 2006, 22:12

Vprašanje:

Kaj je močneje - Duša ali Tehnika?
You don´t take a photograph, you make it. ~ Ansel Adams
 0   

Boštjan @loomy 11. Maj 2006, 22:14

Ja zame vsekakor občutek, čustvo, duša ali kakorkoli bi to že poimenovali.
Ja še to...zanimiv se mi zdi pojav, ko je na fotki kakšna dobra bejba se takoj spremeni ocenjevanje fotografije v ocenjevanje punčare.
S tem ne mislim nič slabega (tisti, ki ste bolj mahnjeni na takšne portrete, akte), najbrž se takšna past skriva v naši podzavesti pa če je še tako nočemo priznat yes
Mislim na moško populacijo devilish
 0   

Miha Skulj @mihaha 11. Maj 2006, 22:35

loomy je napisal/a:
Ja zame vsekakor občutek, čustvo, duša ali kakorkoli bi to že poimenovali.

Meni tudi.

Mašina je pač mašina.

Mašina bo vedno mašina - dokler je ne bo prijela oseba, in jo navdahnila z dušo.

Edinstven primer:
Nek fotograf je podelil fotoaparate zapornikom. Brez kakršnegakoli predznanja o fotografiji, tehniki in nevem-vsem-čem so delali odlične fotografije, saj so v tisto mrzlo mašino dali del sebe. Del svoje duše, del svojih čustev, del svojih občutkov. Fotografije so bile fantastične in so se dotaknile so se prav vsakega, ki jih pogledal.

Ne rečem da tehnika ne pomeni nič - ampak proti Duši, ki jo sleherni fotograf-inja lahko doda fotografiji res nima primerjave. Tehnike se lahko vsakdo nauči in dela fotke po tehničnih pravilih (po mojem mnenju). Ampak ali bo zmožen narest fotko, v katero bo dal del sebe in ne le del svojega tehničnega znanja?

My Two Cents.

cool
You don´t take a photograph, you make it. ~ Ansel Adams
 0   

Stane Crnjak @staneC 12. Maj 2006, 06:52

Sestrinjam z Davidom. Ko pritisneš na sprožilec moraš (vsaj približno) vedeti, kaj boš dobil. Tehniko fotografiranja moraš poznati, pravila kompozicije tudi in nato fotografiji še vdihniti dušo.
Link do fotke, ki je dobila Pulitzrjevo nagradohttp://playarta.com/pulitzer.jpg. Zgleda snap shot, ampak potem vidiš, da so v igri tretjine, diagonala, zlati rez,..... Oboje je važno.

PS
Če bi jo videl na portalu, bi se verjetno spotaknil ob ostrino, bave,... In pri tem verjetno ne bi bil sam. biggrin
 0   

iztok @izo 12. Maj 2006, 07:34

stanec, pri takšni fotki nobeden ne nobeden bo gledal, kolk perfektne je kompozicij ipd, itak je bbil naknadno narjena najbrž. sam osebno recimo takšne fotke ne bi nikdar nardil, ker je zadnja stavr, ki pomislim ob takšnem prizoru to, da bi vzel fotič in začel fotkat. in mislim, da je tistemu fotografu tudi vest ni dala živet, ko se je na to spomnil vsakič, ko je videl fotko. enako imam isto mnenje o vojnih fotoreporterjih ipd oz. bolj o nagrajevanju takšnih fotografij. ampak to je spet druga zgodba kot ocenjevanje fotografija, ali pa tudi ne..
 0   

Uroš Uršej @Lucifix 12. Maj 2006, 07:38

Citiram:
Kevin Carter (Corbis Sygma) je leta 1993 pokrival Sudansko lakoto in v New York Timesu objavil fotografijo sudanske dekice, ki se je zgrudila na poti do centra, kjer so otrokom (ki jim skoraj ni bilo več pomoči) delili hrano. (spodaj levo) Za fotografijo je naslednje leto prejel Pulitzerjevo nagrado, še prej pa so mu očitali, da deklici ni pomagal. Vsem je pojasnil, da so bili delavci centra v bližini in da so ji takoj pomagali. Marsikdo domneva, da so ti očitki pripomogli k njegovi odločitvi, da po prejeti nagradi 1994 odputuje nazaj v Afriko in napravi samomor. ( http://www.nppa.org/services/bizpract/eadp/eadp.html )


Vir: https://www.slo-foto.net/reviews-52.html


Pojdi na:   
Postani Slo-Foto.net član
Zadnje v forumu
Anketa
Kako pogosto uporabljate mobilni telefon za fotografiranje?
Rezultati