0   

Vedran @VeKKo_KoGY 8. Mar 2007, 19:45

Pozdravljeni
mene pa neki zanima!
kako nastenejao Infrardeča fotografije?

kako se jih fotografira?
al so to samo efekti al kaj?

LP smile smile

 0   

Tilen @Tilen20 8. Mar 2007, 20:03

kupijo se filtri za na objektiv, no..., nisem sigurn
[url]http://vimeo.com/tilenlicen/videos[/url]
 0   

M_M @M_M 8. Mar 2007, 20:40

Kot ti je povedal Tilen. Kupiš IR filter, malo pogooglaš... nič težkega. Hitro osvojiš osnove. Precej napisanega je namreč na intenrtu.
[url]http://matjazmercnik.net[/url]
 0   

Vedran @VeKKo_KoGY 9. Mar 2007, 03:48

tnx za odg.

ma kje se da kupit kake take filtre?
sm iskaw in nič našu

LP

 0   

Hakan @Hakan 9. Mar 2007, 07:15

Recimo tukaj: grin

http://www.mixi.tv/katalog/index.php?cat_id=422

thumbsup bigrazz
 0   

viktor gerkman @gevi 10. Mar 2007, 08:07

Z večino digitalcev je kljub uporabi filtra težko narediti uporabno infrardečo fotografijo. Potrebni so dolgi časi osvetlitve (sekunda in več), aparati pa ponavadi ne najdejo pravega fokusa. Zato je dobro imeti fotoaparat, ki je prilagojen za IR-fotografijo. Delata jih Sony (707,717,828, V1 in V3) in po novem tudi Fujifilm. Pri teh aparatih so osvetlitve podnevi okoli 1/50, fokusiranje ni problem, pa še delček barvne lestvice ostane. Največ filtrov se dobi na zalogi v Cumulus-u v Kranju.
 0   

Hakan @Hakan 10. Mar 2007, 09:48

gevi je napisal/a:
Z večino digitalcev je kljub uporabi filtra težko narediti uporabno infrardečo fotografijo. Potrebni so dolgi časi osvetlitve (sekunda in več), aparati pa ponavadi ne najdejo pravega fokusa. Zato je dobro imeti fotoaparat, ki je prilagojen za IR-fotografijo. Delata jih Sony (707,717,828, V1 in V3) in po novem tudi Fujifilm. Pri teh aparatih so osvetlitve podnevi okoli 1/50, fokusiranje ni problem, pa še delček barvne lestvice ostane. Največ filtrov se dobi na zalogi v Cumulus-u v Kranju.

tudi z drugimi fotoaparati ni problem fotkat IR. Ne na canonu in ne na olympusu nisem opazil problema. thumbsup
 0   

Nejc @gnioco 10. Mar 2007, 12:33

Kako pa je s slikanjem na film? Mora biti kakšen poseben?
Največ uporabljam fuji-superia...bi bil ok?

Lp
 0   

Martin Peca @mPECA 10. Mar 2007, 14:51

ne na film če se prav spomnem... potrebuješ IR občutljiv film...
 0   

viktor gerkman @gevi 11. Mar 2007, 11:26

IR filme se da dobiti le v velikih mestih, kjer je vsaj nekaj zanimanja za to eksotiko. Potrebno jih je hraniti v hladilniku in po osvetlitvi čimprej razviti. Spet je velik problem točno fokusiranje. Nekateri objektivi imajo blizu znaka za neskončnost rdečo piko, ki kaže zamik fokusa za infrardeče področje. Glede na tveganja je bolj primerno digitalno slikanje, ko takoj vidiš, kaj si naredil. Ne vem, če IR filme sploh še delajo. Pred 30 leti sem dobil Kodakov IR film iz Pariza.
 0   

bockorek @bockorek 11. Mar 2007, 13:16

Tudi mene bi zanimal kak IR film, da vidim efekt.
 0   

iztok @izo 11. Mar 2007, 14:02

pri ir filmih je treba tudi pazit, da nima fotič narjen način štetja posnektov (večina modernih, mora imet možnost izklopa, al kako že)), ki poškoduje film (sicer en majhen del kjer tista senzor oddaja nek spekter svetlobe, ampak vseeno).
 0   

MILKO LINEC @SEPIA 1. Mar 2009, 18:45

Poizkusil sem snemati z IR filtrom 850nm na paratu Nikon d60. Pogoji: sončno, sonce po kotom cca 45° na objekt snemanja. Pred snemanjem sem nastavil WB, aparat na stativ, zaslonko odprl na 5,3 (maksimalno), čas 20 sek, preklopil na M in izostril posnetek, namestil IR filter (pazil da nisem premaknil obročka metraže) na iskalo namestil masko za zatemnitev in eksponiral.
Rezultat: porpurno siva slika. Problem: mehka - neostra slika. Zanima me kje je napaka? Ali je mogoče da bi bilo potrebno metražni obroček kaj zamaknit? Včasih so bile na objektivu gravirane rdeče pikice na katere si moral nastaviti najprej ostrino, nato pa na tisto pikico da je bil posnetek oster. Je morda napaka v tem? So pa vse slike enako "neostre". Sem začetnik in bom vsakega nasveta zelo vesel.
 0   

urosm @urosm 1. Mar 2009, 19:35

Čisto laično, ker o IR pojma nimam, vendar čisto kmečka vprašanja:

- čas 20 sek. A si imel hudo stabilen stativ?
- neostra slika - predvidevam da si slikal pokrajino - veter in gibanje motiva
- če ostriš na hiperfokalno razdaljo, po moje nebi smelo biti problema z ostrino zaradi optike

Če pa sem mimo, pa kar mirno ignorirat prosim.
 0   

boštjan @bostjan85 12. Apr 2010, 10:00

mene pa zanima razlika med temi parametri pri IR filtrih 720nm,1000nm.......
 0   

Janez Pelko @Wartburg 12. Apr 2010, 11:23

O IR fotografiji je na netu toliko napisanega, da je samo lenoba vzrok temu vprašanju na forumu.
V splošnem pa velja, da novejši DSLR precej bolj blokirajo IR žarke kot starejši.
Z Nikonom D70 se še da naresti spodobne IR posnetke, medtem ko je D80 praktično neuporaben.
Lahko se pa vsak DSLR tudi predela v IR kamero, le da je potem pogojno uporaben za 'normalne' posnetke. Odvisno od vrste predelave.
 0   

Žiga @zcetrt 12. Apr 2010, 12:56

http://cetrtic.deviantart.com/art/Freezing-time-160474596

Vse se da, samo malo več dela je. Nikon D80, cca 80 sekund, filter za manj kot 10 EUR.

Fokus je treba popravit naknadno. Predelan fotoaparat pa ni enako D70. Predelan aparat pomeni, da ima zamenjan blokirni IR filter na tipalu s takim, ki prepušča le IR. Skozi iskalo lahko zato normalno gledaš in kadriraš. Kako je z ostrenjem na takem aparatu, pa nisem prepričan. Enako z merjenjem svetlobe. Verjetno moraš še vedno popravljati na roke. Razen, če se greš live view. Tam pa se zadeve poenostavijo.
 0   

Janez Pelko @Wartburg 12. Apr 2010, 13:10

Napisal sem 'pogojno' pri predelanem D70.
Predelan je lahko tudi tako, da AA filter zamenjaš z navadnim steklom, kjer ob pravilni uporabi WB in malenkostno postprodukcijo še vedno dobiš čisto normalno sliko. Steklo pred senzorjem mora biti, sicer ne dobiš neskončnosti, razen pri precej zaprti zaslonki pri širokih kotih, kjer je globinska ostrina pač velika.
Pri tako predelani kameri namestiš IR filter na objektiv in fotkaš iz roke z normalnimi časi pri normalnih ISO vrednostih. IR filter ni nujno čisto črn, toliko vidne svetlobe še prepustijo, da lahko kadriraš.
Kot sem rekel, vsej je že na netu, milijon različnih možnosti.
Ja, verjamem, da lahko z D80 delaš tudi IR. Ampak vseeno je razlika 2s z D70 ali 80s z D80. Ali pa 1/125 s predelanim.
 0   

Žiga @zcetrt 12. Apr 2010, 13:18

Vsekakor. Ampak a za D70 je 2 sekundi dovolj?
4.
 0   

Janez Pelko @Wartburg 12. Apr 2010, 14:03

Poleti pri sončnem dnevu pri osnovnem ISO (200) in pri f8 je 2s več kot dovolj.