Nova kolumna: Oprema je pomembna

Na portalu Slo-Foto.net objavljamo novo kolumno avtorja Andreja Korenča - fotokaj.

"Da ni oprema tisto kar je pomembno, kar naredi fotografijo, pravijo. Temveč fotograf. No, sam v to verjamem ravno toliko, kot verjamem da je Model (Kristus, op. a.) iz ene žemlje pričaral kruha za nahranit več stoglavo množico. V praksi namreč fotografijo naredi prav oprema, fotografi le sledimo idejni poti na koncu katere nas čaka sprožilec, ta pa je prvi sodnik našega fotografskega izdelka..."

kolumna Fotografska tehnika nikakor ni tisti absolutni faktor pri nastanku fotografije; to je nedvomno fotograf. Temu pa boljša oprema ne samo skrajša in olajša tisto pot do pritiska na sprožilec, temveč tudi omogoči 'čistejši' pogled na motiv in obenem zagotovi tudi boljši ter kvalitetnejši končni rezultat. S tem boljšim rezultatom bosta nenazadnje bolj zadovoljna tudi naročnik in končni kupec, porabnik te fotografije. Kaj pa če je v riti vse po spisku? Začenši s slabo opremo, nato prek nikakršnega fotografa do nezahtevnega naročnika in apatičnega končnega porabnika? Se to sploh dogaja? Seveda se in mi to celo plačujemo, mi smo tisti apatični končni kupci!

Tolerančni prag sprejemljivosti tehničnih napak in pomanjkljivosti na končnih fotografijah je danes izredno nizek; vse je dobro. S poplavo digitalnih fotoaparatov je na ustvarjalno obalo dežele Fotografija pljusknil tudi ubijalski val fotografskih podob, ki jih v najboljšem primeru lahko opišemo le z besedama kič in sranje. Pustimo zdaj fotografijo v vrhunskih medijih, kjer se objavlja top fotografija in se obračajo tudi zajetne vsote dinarčkov. Ali pa denimo, če se lahko tako izrazim, umetniško fotografijo; tam itak lahko vsako sranje, slabosti in napake prodaš kot 'ključni ustvarjalni element avtorskega artističnega dela'. Govorim npr. o fotografijah objavljenih na regionalnih straneh Dnevnika. Ali pa Dela, saj je vseeno, povsod nam isti šmorn prodajajo. Ti tipi imajo zaposlene reportažne fotografe, fotoreporterje, potem pa jih šparajo le za fotografiranje po Ljubljani ter pomembne politične, gospodarske in športne dogodke po Sloveniji, ti pa se itak ravno tako odvijajo le po večjih mestih. Za med rajo, za fotografiranje dogodkov na katerih se ne pojavljajo beli ovratniki ki v časopisih oglašujejo ali so njihovi politični botri, pa so dobri kar dopisniki, pisci pisanih časopisnih prispevkov, ki zraven še mal 'fotkajo' z nekimi nikakršnimi 'službenimi' kompakti. Da izpolnijo normo ker so pač plačani pavšalno. Pa kaj na 'pravih' fotoreporterjih šparajo pri kilometrini, dnevnicah? In kakšen je rezultat fotografiranja dopisnikov, ki o Fotografiji nimajo pojma, z nikakršnim kompaktnim digitalčkom z vsemi parametri nastavljenimi na avtomatiko? Ničast, nikakakršen! Nevreden časopisne objave!

A uredniki se očitno s takšno (ne)kvaliteto zadovoljijo. Zakaj? Ker so učbeniški primerki nezahtevnih naročnikov, njihovi direktorji, katerih maslo pa je tole že v štartu, pa ustrezajo le direktorjevanju neke klinčeve fabrike v lesarski panogi, ki na trge nekdanje SFRJ izvaža lesne polizdelke za sadjarske embalažne gajbice iz topolovine... V tej situaciji štekam šparanje; na tem mestu mi je povsem jasna strategija kako s čim nižjim vlaganjem čimveč zaslužiti. Ne pa v časopisnem, reporterskem delu! Tu delaj ornk, al pa pejd spat in me ne nateguj z nikakršnimi poročili iz krajev oddaljenih par sto kilometrov od uredništva, ki so objavljeni zgolj in samo zato, da se narod ne bo pritoževal, češ, novinarjev pa k nam nikdar ni!

Si kot bralec, kot kupec časopisa ne zaslužim boljšega? Nenazadnje časopisno podjetje vendarle je družba, fabrika ki trgu prodaja svoj proizvod in tako ustvarja dobiček (malce utopično, a tako naj bi bilo). Jaz, Ti, spoštovani obiskovalec Slo-foto portala ter najini bližnji, prijatelji in znanci pa smo končni kupci tega proizvoda in tako vir tega dobička.

In zdaj, ko je del tega proizvoda zanič? Bo kaj skonto? Bi, če bi kupil nov avtomobil z zarustano havbo ravno tako plačal polno ceno? Bo časopis izhajal v dveh ločenih snopičih; prvega bodo sestavljali kvalitetni novinarski in fotografski prispevki ljudi, ki te zadeve obvladajo in bo stal 300 sit, drugi snopič pa bo rezultat dela neveščih kvazi dopisnikov, ki so obenem še kvazi novičarski fotografi, pišejo o kvazi dogodkih, ki jih povrh vsega še sami kvazi organizirajo, stal pa bo stal 41,67 sit + DDV?. Mhm... dva snopiča my ass!

Poskusite za kak teden spremljat regionalne strani naših 'nacionalnih tiskanih medijev', boste videli kakšen sralast fotomaterial vse najde prostor na njihovih straneh. Kot bi listal glasilo Slovenske mongoloidne mladine, za katero so slikovni material prispevali sami. Mislim, tu ni prostora za prizanesljivost. Dejansko gre za šparanje na račun nas, bralcev. Pred časom sem honorarno delal, fotografiral za enega od zgoraj omenjenih dnevnikov. Se mi je fino zdelo da sem vložil nekaj več truda v fotografije in so nekatere na regionalnih straneh res izstopale ko je bil časopis natisnjen. Pa ni šlo. Seveda ne, kako pa naj gre, če mi je nacionalni časopis z naklado prek 50.000 izvodov za fotografijo plačal 2000 tolarčkov, toliko mi pa že dve leti redno plačuje regionalni časopis z naklado 5.000 izvodov. A sem bil kljub temu ponosen na svoje delo; imel sem možnost v časopisu objaviti boljšo fotografijo od tistih, ki sem jim prej stalno pripisoval negativne kritike. Dana mi je bila priložnost da se znebim apatičnosti končnega porabnika! Na koncu se je izteklo kakor se pač je - delat za bonna gracie nisem bil pribravljen.

Zakaj pa moje fotografije sploh so izstopale? Ker sem se posvetil izključno svojemu fotografskemu delu, dopisnik pa se je posvetil izključno svojemu pisnemu prispevku in tako drug drugega nisva omejevala. Pa zaradi širokokotnega objektiva in posledično bolj dinamične perspektive, zaradi svetlobno močnega portretnega objektiva ki je portetirance lepo ločil od ozadja, zaradi zunanje bliskavice ki mi je omogočala več nadzora in upravljanja s svetlobo, zaradi tonske in barvne korekcije fotografij pred oddajo v uredništvo, zaradi... čistejše ideje in boljše opreme!

Andrej Korenč - fotokaj


Kolumna ter v njej izražena mnenja in stališča so osebni pogled in avtorsko delo pisca kolumne in tako ne izražajo ali podpirajo stališč oz. mnenjske politike internetnega portala Slo-Foto.net.
Sorodne novice
Komentarji
tomaž (@mju)   24. May 2006 20:03
naslov naslednjega:

film ali digital ??

boring
hobitek (@hobitek)   24. May 2006 23:29
s takimi kolumnami, dobim občutek, da se člane tega portala podcenjuje....žal...to in nič več...nič novega..nič inovativnega..nič od nič...brez veze...pa nismo vsi 16 let stari....
Mika (@enkeli)   24. May 2006 23:52
Kolumna je kakršna je, napisana kakor je pač napisana, pod podpisom avtorja lepo piše, da je to le njegovo lastno mnenje in stališče. Glede na to, da udriha po vseh kvazi novinarjih, ki so poleg tega še kvazi fotografi... Kaj je pa avtor? Novinar? Sodeč po njegovem izražanju v kolumni bi mu priporočala, da se drži fotografije (če že misli, da je v njej boljši), novinarska dela pa prepusti nekomu, ki le tega obvlada. In ne, to ni "ostra kolumna", nikjer ni čutiti cinizma, niti sarkazma. Avtor pametuje "po domače", na način, da izgleda kot da vso stvar zelo obvlada. Kot bi to naredil en odličen avtomehanik.
Miha Skulj (@mihaha)   25. May 2006 00:24
"V praksi namreč fotografijo naredi prav oprema, fotografi le sledimo idejni poti na koncu katere nas čaka sprožilec, ta pa je prvi sodnik našega fotografskega izdelka..."

Eh - že tukaj se ne strinjamo.

Mašina je pač mašina.

Sej Boeing-757 je tut fajn mašina - sam jo moraš znati uporabljat.

Kr neki...
whitto (@whitto)   25. May 2006 03:51
1. Primerjava z avtom z zarustano havbo je za moje pojme zgrešena. OK, če kupiš avto, ki ima "serijsko" zarustano havbo. To bi bilo primerljivo, avto z zarustano havbo se pa lahko primerja s tem, da raznašalcu časopisov vaš izvod pade v vodo in vam ga zatlači in zmečka v 'kaslc'.
2.
"Si kot bralec, kot kupec časopisa ne zaslužim boljšega?"

Kupite si potem boljši časopis. Na trgu je časopisov toliko, da si lahko najdete enega, ki bo zadovoljil vaše potrebe po dobri foto-vsebini. Tu za slabo fotografijo v nacionalnih časopisih niso krivi uredniki, pač pa trg, ki urednike sili v tak način in hkrati trg, ki je zadovoljen s tako fotografijo in te časopise kupuje!
3. Se precej strinjam z uporabnikom mihaha.
Janez (@janezek)   25. May 2006 09:33
Kljub temu, da si delal za časopis, očitno nimaš pojma, kako zadeve v resnici funkcionirajo in pljuvaš vsepovprek.
Prav imaš do te mere, da so fotke v časopisih v glavnem zanič. Pravih vzrokov pa ne poznaš in jih zato ne komentiraj. Jaz jih poznam in vem, kaj govorim.
Kar se pa tiče fotografije dopisnikov: cene so v glavnem vnaprej določene in se zelo težko pogajaš za kaj več. To verjetno tudi sam veš. In na koncu si tudi sam prišel do zaključka, da se za dva jurja ne splača niti v avto usest, kajne? Za malo denarja malo muzike.
In zakaj ni urednikom in lastnikom do boljše fotografije? Zato, ker razliko opazijo le fotografi. Veliki večini bralcev je pa itak vseeno. Kot tudi za oglaševalsko fotografijo. Kot tudi za vse zvrsti kulture. Važen je dobiček.
Andrej (@BillyTmax)   25. May 2006 10:37
Nimaste prov. objektiv, fotoaparat in film al pa senzor naredijo sliko, mi sam sprožmo in nadzorujemo proces kot sami hočmo. Zato sliko v bistvu nardi oprema kot pravi avtor. In kdo leti, pilot al avion? Avion, pilot pa sam sproži in nadzoruje proces kot on hoče... Aja, ste gledal film Stevardese letijo v nebo?
primoz75 (@primoz75)   25. May 2006 15:29
no ti si tako napisal: ''S poplavo digitalnih fotoaparatov je na ustvarjalno obalo dežele Fotografija pljusknil tudi ubijalski val fotografskih podob, ki jih v najboljšem primeru lahko opišemo le z besedama kič in sranje''

ok, do tu vse lepo in prav, če bi nam ti dosedaj predstavil kakšno tvoje 'veleumetniškospoštovano' fotografijo...ampak nič od tega nismo še videli, vsaj na tem portalu ne...žal. Ker najbrž si jih večina tu gor ob prebiranju tega misli; kdo pa je ta ki nam vsem nekaj naklada in nam soli pamet o dobri fotografiji...če pa sam nam nobenega dela ne pokaže. da vidimo ko kje verodosteojen...

no, sem malo pogledal drugje, malo sem poguglau...in našel...našel sem nekaj v stilu: ''fotografije, ki jih v najboljšem primeru lahko opišemo le z besedama kič in sranje''. No, mogoče ne glih tko dobesedno, ampak zlo blizu. Skratka fotografije, katere niso nič posebnega oz. ne izstopajo v ničemer od tega, da bi človek rekel; ej, tip pa res obvlada, se bomo držali njegovih besed kot pijanec plota...

sicer lahko da se videl samo slabe primerke, ma ok, me ne prepriča dokler kaj pametnega ne vidim...ali na slo-foto lai kje drugje.

LP

pa brez zamere
Stane Crnjak (@staneC)   25. May 2006 17:50
Saj meni je vseeno ali ima pisec kaj pojma o fotografiranju ali ne, ali dela dobre fotke ali ne, ali ima dobro opremo ali ne. Za pisca kolumne to ni pomembno. Meni v kolumni manjka zgodba. V kolumni mora biti rdeča nit okoli katere pleteš zgodbo, v kateri udrihaš levo in desno, opozoriš na pomanjkljivosti, nakažeš rešitev... Pa ena na teden ali 14 dni bi bila dovolj.
uzp6 (@uzp6)   25. May 2006 21:02
Ja dobr, pa pustte človeka da izrazi svoje mnenje... Sej ni treba vse kuj spluvat...

Mašina je veliko, ni pa vse. - no, to je pa moje mnenje.


Lep pozdrav!
Boštjan (@loomy)   26. May 2006 09:21
Že po prvem odstavku si me pošteno razjezil. V slogu "če kupim drago opremo, bom super fotograf "

No, ti si potem kupi novo pisalo ali tipkovnico, da v prihodnje ne boš pisal neumnosti. Ali pa nam prizanesi in sploh ne piši...

Kdo se je spomnil teh kolumn? A nas boš še dolgo s tem dolgočasil? Kdo za vraga sploh si ti?
Janez (@janezek)   26. May 2006 10:10
Zmotilo me je tudi, da se avtor kolumne pritožuje nad fotografsko opremo dopisnikov novinarjev.
Cena fotke je določena s strani časopisa in ta se giblje okoli 2000 SIT.
Pa naj mi kak ekonomist razloži, ali se splača novinarju kupiti DSLR, najmanj dva objektiva in soliden fleš, potem pa še ure in ure presedeti samo zato, da se bo naučil osnov Photoshopa, ki ga bo potem potreboval za obdelavo fotk?
Bom kar jaz povedal: Ne, ne splača se. Zato bodo novinarji še naprej slikali s cenenimi kompakti in fotke le shranjevali in pošiljali.
Tudi če bi imeli DSLRje, bi uporabljali le trotelziher način, to vem še iz analognih časov, ko so novinarji imeli SLRje.
Ja, oprema je pomembna, ampak šele potem, ko imaš ogromno znanja!
juze (@juze)   26. May 2006 11:17
Jaz tud hočem tak ego! Nujno!
Potem bom lahko šel do vsake ženske in ji rekel, da naj mi plača dvesto jurjev, pa bom razmislil, da bi spal z njo, ker so bili vsi njeni dosedanji samo obrtniki, ki niso bili s srcem pri stvari, medtem ko jaz delam to z najboljšo opremo in predvsem z dušo!

Na kratko, tale kolumna spreminja slo-foto, ki mu je že do sedaj precej manjkalo avtorskih vsebin, v en podpovprečen blog.


(Jaz sem tudi malce pogooglal in, em, no ja.)

Predlogi za naslednjo kolumno:
- Zakaj sem jaz neverjetno kul
- Vse je zarota slabega okusa, osebno uperjena proti meni
- Časopisi imajo dobiček, namesto da bi plačevali mastne denarce za moje odlične fotke
- Drugi prihod odrešenika, intervju s samim sabo, ekskluzivno za slo-foto
rokin_ (@rokin_)   27. May 2006 13:53
Ja vidim, da je že večina povedala tudi moje misli.
Kolumne mi pa nikol niso ble všeč, ker je to samo priložnost, da eni posamezniki pametujejo in izlivajo svoja čustva(ponavadi negativna) in probleme. Ponavadi to počne kakšna bolj ali manj znana osebnost, da bo bolj palil. Ampak boli mene k... kaj ti tuki nabijaš, piši to v svoj dnevnik.
dobran laznik (@marcelmai)   28. May 2006 13:12
dajte no, ne vem zakaj tako razburjenje. saj je samo ena usrana kolumna. jo prebereš pa adijo, ni ne vem kaj za diskutirat o njih. saj to so kolumne, mnenje, razmišljanje, ne pa znanstveni članek. jaz jo enostavno preberem in uživam, saj to je na pol zabava, karikiranje. se mi pa zdi da nekateri niste čisto dojeli bistva in se spotikate ob neke malenkosti. sploh se ne gre za to. ta kolumna je čisto ok, ni nek presežek, je pa zanimiva in upam da šlo tako naprej.

kakorkoli gledamo, nekdo jo more pisat, in kdorkoli že to je, vedno bo nekdo proti.
Matej (@OKO)   30. May 2006 18:59
sj bo...
Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki.