Olympus E-P1

Olympus E-P1

2009 – 1959 je Olympus spremenil podobo fotografije z uresničitvijo preproste ideje: izdelati fotoaparat, ki ga bo tako preprosto uporabljati in nositi s seboj kot pero (angl. »Pen«). In nastal je Olympus Pen. Oblikoval ga je slavni stilistični guru Yoshihisa Maitani, novi model pa je pri uporabnikih nemudoma dosegel priljubljenost, ki je trajala vse do konca sedemdesetih.  Danes legendo ponovno obujamo v digitalni obliki in predstavljamo E-P1. (Sporočilo za javnost)

Gre za prvi in revolucionarni model, izdelan na osnovi standarda Mikro ŠtiriTretjine. Z njim prihaja čas, ko zrcala niso več nepogrešljiv sestavni del digitalnih fotoaparatov z izmenljivimi objektivi. S slavnim modelom Pen iz preteklosti ga povezuje izjemno majhna velikost, retro-videz in enostavna uporaba. Vendar ga kakovost na ravni D-SLR in številne nove funkcije uvrščajo v sam vrh Olympusovih inovativnih tehnologij, ki postavljajo nove standarde za prihodnost. Od sedaj imajo lahko vsi najboljše obeh svetov: vrhunski videz in D-SLR zmogljivost. E-P1 bo na voljo od julija 2009.

Ko si je zamislil prvega od številnih fotoaparatov Pen, Maitani ni niti slutil, da je s tem sprožil revolucijo. Prodanih je bilo 17 milijonov primerkov, s čimer se Pen uvršča med fotoaparate, ki so med uporabniki poželi največ zaupanja, priljubljenosti in uspeha. Odstranitev zrcalne enote iz D-SLR fotoaparatov je legendarno serijo ponovno obudila v 21. stoletje. Izdelava fotoaparata brez refleksnega zrcala je osnova osupljivega novega videza in majhnih mer Olympusa Pen E-P1. Privlačen retro-videz novega modela spominja na klasično Olympusovo serijo Pen, za katero je bila značilna kompaktnost, uporabnost in dostopna cena.

E-P1 prihaja po petih desetletjih v počastitev svojih slavnih prednikov in hkrati naznanja začetek naslednje generacije digitalne dobe. Novi ultrakompaktni model poleg vseh prednosti Olympusove fotografske tehnologije prinaša tudi možnost HD video snemanja s stereo zvokom in zanimive ustvarjalne funkcije, ki jih poznamo iz digitalne fotografije. Poleg uporabe umetniških filtrov je med video snemanjem mogoče uravnavati tudi globinsko ostrino, zorni kot in samodejno ostrenje.

Olympus Pen E-P1 postavlja vrhunsko stilsko fotografijo na nove temelje za novo tisočletje. Novi model bo skupaj z dvema objektivoma Mikro ŠtiriTretjine na voljo od julija 2009.



Olympus Pen E-P1 – osnovne značilnosti:
Kompaktna in elegantna oblika
• Izjemno majhen in lahek sistem Mikro ŠtiriTretjine
• Elegantno oblikovanje
• V dveh barvah

SLR kakovost posnetkov
• 12,3-megapikselno svetlobno tipalo Live MOS
• Slikovni procesor TruePic V
• Vgrajen stabilizator slike z učinkovitostjo do 4 EV stopnje
• Adapter za vse objektive ZUIKO DIGITAL in OM

Enostavno upravljanje
• Novo razviti uporabniški grafični vmesnik za kar najlažje upravljanje
prek nadzora v živo
• Samodejna zaznava najpogosteje uporabljanih tematskih programov z naprednim samodejnim delovanjem
• Lepši videz kože z e-Portretom
• Dva krmilna gumba za lažje upravljanje
• Zaznava obrazov in tehnologija za uravnavanje senc
• 20 načinov fotografiranja (5 načinov osvetlitve, napredno samodejno delovanje, 14 tematskih programov)

Ustvarjalnost in video snemanje v visoki ločljivosti (HD)
• HD video snemanje s stereo zvokom in z možnostjo uravnavanja globinske ostrine ter uporabe umetniških filtrov
• Umetniški filtri
• Multiformat
• Multiposnetek
• Umetniške filtre lahko dodamo tudi predhodno shranjenim RAW posnetkom v samem fotoaparatu ali z Olympusovo programsko opremo na računalniku
• Posebni objektivi za večjo ustvarjalnost, npr. ribje oko z uporabo adapterja za objektive ŠtiriTretjine


Ostale funkcije in lastnosti Olympusa Pen:
• Vmesnik za HDMI TV
• Linearno PCM snemanje zvoka
• »Vodna tehtnica« za vodoravno lego fotoaparata
• Vmesnik Hi-Speed USB 2.0
• Rafalno fotografiranje s hitrostjo treh posnetkov v sekundi (do 14 RAW posnetkov)
• ISO 100-6400 za širok razpon občutljivosti
• Priročno serijsko fotografiranje s samodejnim spreminjanjem temperature beline in osvetlitve
• Zanesljiv ultrazvočni protiprašni sistem
• Zasnovan in izdelan po standardu Mikro ŠtiriTretjine
• Velik dinamični razpon na močno osvetljenih območjih
• Sočasen zapis RAW in JPEG
• Združljiv s pomnilniškimi karticami SD (in SDHC)
• Zelo hiter zapis podatkov in brezizgubno stiskanje RAW za hitro obdelavo posnetkov
• Velik 7,6-cm hiperkristalni LCD
• Zaklep samodejne osvetlitve in ostrenja za boljšo prilagoditev motivu
• Samodejno uravnavanje gradacije preprečuje pre- in podosvetlitev
• Omogočeno daljinsko proženje z dodatnim žičnim daljinskim krmilnikom RM-UC1


Olympus Pen E-P1 je na voljo v naslednjih kompletih:
• Srebrno-črn komplet E-P1
(Ohišje E-P1 srebrne barve s črnim objektivom M. ZUIKO DIGITAL ED 14-42 mm 1:3.5-5.6)
• Srebrno-srebrn komplet E-P1
(Ohišje E-P1 srebrne barve s srebrnim objektivom M. ZUIKO DIGITAL ED 14-42 mm 1:3.5-5.6)
• Belo-srebrn komplet E-P1
(Ohišje E-P1 bele barve s srebrnim objektivom M. ZUIKO DIGITAL ED 14-42 mm 1:3.5-5.6)
• Srebrn komplet E-P1 s ploskim objektivom
(Ohišje E-P1 srebrne barve s srebrnim ploskim objektivom M. ZUIKO DIGITAL 17 mm 1:2.8 in VF-1)
• Bel komplet E-P1 s ploskim objektivom
(Ohišje E-P1 bele barve s srebrnim ploskim objektivom M. ZUIKO DIGITAL 17 mm 1:2.8 in VF-1)
• Komplet E-P1 z dvema objektivoma
(Ohišje E-P1 srebrne barve s črnim objektivom M. ZUIKO DIGITAL ED 14-42 mm 1:3.5-5.6, srebrnim ploskim objektivom M. ZUIKO DIGITAL 17 mm 1:2.8 in VF-1)


Nova dodatna oprema:
• Objektiv M. ZUIKO DIGITAL ED 14-42 mm 1:3.5-5.6
• Ploski objektiv M. ZUIKO DIGITAL 17 mm 1:2.8
• Adapter MMF-1 za vse objektive ŠtiriTretjine
• Adapter MF-2 za vse objektive OM
• Bliskavica FL-14
• Zunanje optično iskalo VF-1
• Rjavo-bel usnjen nosilni trak
• Rjavo-bel usnjen tok za ohišje fotoaparata

* enakovredno 35-mm fotoaparatom


 

Sorodne novice
Komentarji
iztok (@izo)   16. Jun 2009 14:57
uf, beli fotič, še hujš, belo usnje, hehe. ne vem, kako bo šlo to čez pri hard core fotkarjih., na srečo je vač variant. definitivno manjka objektiv z blendo pod ali 2.0.
Peter Bernik (@Noob)   16. Jun 2009 15:22
Po mojem bi bil 50 1.4 približno enakih dimenzij kot 17 2.8. Pa še 25 f2 recimo dodajo kot normalni objektiv in je to to. Sam bi pomoje samo slednjega kupil in le s tem okoli hodil. Za resno delo imaš pa itak dobro staro kišto. Tole bi bilo pa super za walkaround, street, izlete in potovanja.
iztok (@izo)   16. Jun 2009 15:30
ma ja, pa še orenk video, stabilizacija ipd.. 50mm ekv jst ne bi pogrešal preveč, če bi bil pa recimo 17/1.8 (cirka 35mm ekv) kot je bil 38/1.8 na originalu, pa bi dosti fotografom uresničili željo (en približek yashice hexarja af).

se mi pa zdi, da nočejo firma zanačalšč gor dajat rpevel svetle objektive, ker bi si najbrž same sebi v zelje hodile v svoj dslr nabor. namrel, za low light je v bistvu takšna kamerca boljša, ker nima špegla, ni vibracij, lahko delaš skoraj še enkrat daljšimi časi ipd (že pozabljen plus rangefinderjev), pa še stabilizacija je gor itd.

kot pravim, samo še komplet črno verzijo naj dajo ven, pa 1.8 varianto objektiva, pa so zmahali.

tukaj je očitno sigma zamudila svoje.
Peter Bernik (@Noob)   16. Jun 2009 15:41
Ja morš vedt da bi bila 1.8 verzija (za tako ohišje) že kar ogromna. Sicer odvisno od posameznika, ampak sam res ne vem kaj bi delal s 35 mm, tako kot pri DP1 nisem vedel kaj bi počel z 28. Enostavno ni za moj stil fotkanja. Če že širok kot, potem mi je ql UWA ali pa tam nekje 24 mm, ki je nekako na meji glede popačenj - kar se fotkanja ljudi tiče, kar itak 99% fotkam.



Imel bi 25 mm (torej 50 ekv), ker lahko s to goriščnico res skoraj vse posnameš, če se le potrudiš, 50 je mogoče res bv, ker portretov s tem ne greš fotkat ponavadi, pa za premajhen krog uporabnikov bi bilo najbrž zanimivo. Čeprav sam, ko bi šel v kakšno deželo tretjega sveta, bi pomoje lahko vse posnet s 24 ekv (arhitektura itd) in 100 (tega pa za portretiranje). No malo sem zašel, mislim da za take ki bi imeli fotič za splošno fotkanje (in želijo boljšo kvaliteto slike kot jo nudijo kompakti) zoom pokrije vse, za navdušence bi pa normalni objektiv z veliko blendo bil totalen boom.
iztok (@izo)   16. Jun 2009 15:52
noob, za street je 35mm več ali manj standard, ker mogoči oboje, dovolj je široko, da zajame malo več kadra oz dogajanje, pri tem pa še ni taliko dostorzijo, da bi bilo moteče za kakšen bolj bližnji posnetek ipd. so pa pri tem dizajnu leč vpraljivi min. fokusne razdalje, saj se ponavadi malce večje kot pa pri dslr.jih- v tem primeru so najbrž to upoštevali.

kar se tiče 1.8 objektiva, po mojem ga komot naredijo, poglej si kakšen je na original pen-u leča, pa je za leica format narjena. ker je fokalna razdlja krajša, se lahko diemnzije manjše ipd. po mojem ni nobene krize glede velikosti. se mi zdi, da je bolj to, kar sem omenjal prej..
Peter Atanackov (@Geo)   16. Jun 2009 16:05
Sej bodo še več objektivov dali ven . Vem da je Panasonic za svojega G-1 obljubljal 21mm f/1.8 objektiv, tako da se bo verjetno tudi olympus spravil kaj taksnega delat.
iztok (@izo)   16. Jun 2009 16:09
baje 20/1.7 od panasonica pride ven..
Peter Atanackov (@Geo)   16. Jun 2009 16:12
Tole je verjetno prototip:



http://dpnow.com/images/5198/P1000231-1copy.jpg



pismo je majhen...



Drugace vsi panasonicovi objektivi pasejo na olympusa?
iztok (@izo)   16. Jun 2009 16:21
kolkr vem, vsi nucajo isti 4/3 mount in so združljivi med seboj, tako da.. so se združili "mali" v boju proti velikima dvema..

v glavnem, same oly dslr-ji mi niso toliko zanimali, v teh rangefinder ali pa gh podobi pa postajajo zadeve zanimive..

kot sem rekel, blenda pod 2.0 za tak format ni problem, očitno, je še dost placa..
boris kozjan (@borisk)   16. Jun 2009 21:37
leica za delavski razred? Po moje zadetek v polno, za razliko od sigme
iztok (@izo)   16. Jun 2009 23:24
sigma je bila po mojem bližje (kar se tiče slike), ampak jo niso najbolje opremili, da bi kljubovala času primerno. še vedno se da z njo nardit zelo spodobne fotke, samo prepočasna je bila v vsakem pogledau (od leče naprej). kot sem že dejal enkrat, mogoče jim v tretje rata, čeprav nisem več tak optimist.

tale malo oly (čeprav sploh ni tako grozno majhen, če je kdo gledal primerjave recimo) je pa kr dobra fuzija: še vedno dovolj velik senzor (čeprav se dof ne more primerjat z ff brati in tukaj vsaka primerjava z leico odpade, sploh v kombinacijo z njihovo optiko), bajonet za različne objektive (velika prednost!), hd video, stabilizator itd itd. sliši se res priročno, če bo še slika na nivoju in cen primerna, bi znal bit dobra kompanija za k dslr.ju. meni je recimo bila sigm dp1 super za zraven (razen tistih minusov, ki sem jih omenjal): za širok kot in ali recimo splošne reportažne fotke na hitro s sigmico šklocneš v drugi roki pa že hiter dslr z kakšnim zumom. sa fajn obnese in ne vdidm, zakaj se ne bi tudi ta oly. zum mu da še večjo uporabnost, ko ga rabiš in se ti ne da trogat s sabo vse tiste dslr krame. kr fajn malo svežega vetra..
Peter Bernik (@Noob)   17. Jun 2009 00:04
Sem ravno gledal High ISO sample in bil presenečen nad 6400 primerkom. Je dejansko uporaben. 800 je pa čist, torej definitvno fotoaparatič tudi za v low light (kako je pa z AF je pa drugo vprašanje, sem pa prepričan da je bolje kot z DPx).
iztok (@izo)   17. Jun 2009 00:50
ja, upam, da je af uporaben, sicer zna biti hudič. zadeva nima okularja, pa verjetno tudi manual focus ni ravno tak kot je bil včasih. malo hecno (predvsem pa netočno s treslajaji ipd) se mi pa zdi manualno ostrit tako, da imaš fotič stran od glave. tudi premakneš vmes itd..

drugo pa zgleda zelo ok, razen tistih mojih pripomb glede barve in kakšnega objektiva.
boris kozjan (@borisk)   17. Jun 2009 10:22
kar se tiče objektivov verjetno ne bo problem, ker ima najkrajšo razdaljo med bajonetom in senzorjem...
iztok (@izo)   17. Jun 2009 14:06
jep, adpapterja sta že dva, verjetno bo pridejo še kakšni od "neodvisnih" proizvjalacev.
iztok (@izo)   17. Jun 2009 14:17
auč, tole sem pa šele zdej opazu:

As there is no mirror and the camera works in live view mode full time, the E-P1, like the Panasonic G1, features a newly-designed vertically traveling focal plane shutter that stays open when powered down (conventional shutters are closed when powered down). This makes MFT cameras rather unusual in exposing their sensors when the lens is removed.



to pa ni glih najbolj ok, da je senzor izpostavljen med menjavo objektivov, oz da je zaklop zaprt, mora biti kamera vključena. hm...
Peter Atanackov (@Geo)   17. Jun 2009 16:04
Je filter poseben čez , taka velika okrogla reč, poglej si na DPR . Tako da ni panike.
abo01 (@abo01)   25. Jun 2009 01:31
Meni edino cena ne gre v glavo, ker ostalo je dobro zamišljeno. Pa tako, kot Peter, f2.0 objektiv bi bil še boljši ... drugače je pa 35mm zakon za uporabo, ko se ga enkrat navadiš, veliko boljši kot 50mm.
Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki.