DSLR novosti v 2009

DSLR novosti v 2009

Ciljam na fotoaparate in opremo. Kaj si mislite o letošnjem letu? Sam sem mnenja, da se evolucija upočasnjuje, revolucije pa tako in tako že precej časa nismo bili deležni. Razvoj obstoječih tehnologij se očitno počasi približuje koncu, na trgu sta pa tako in tako le še dva prava igralca. Ostali so zaspali, povozil jih je čas, pred leti smo bili prisotni propadu bolj ali manj pomembnih (za razvoj in konkurenco) podjetij na tem področju. Letos sta v DSLR razredu le Canon in Nikon predstavila opaznejše nove modele. Mislim seveda na Nikon D3s in Canonova modela 7D ter 1D mark IV.

Nikon je predstavil verodostojnega naslednika modela D3, kateri je tudi s pomočjo Canona (vsi vemo za težave z AF sistemom pri 1D mark III), osvojil velik del tako imenovanega PJ segmenta. Mene je navdušil predvsem z izboljšanimi ISO zmogljivostmi, povečanim "bufferjem" in vgrajenim RAW converterjem. ISO 6400 je bil že pri predprodukcijskem modelu res čist, 12800 pa povsem uporaben. Tudi maksimalna vrednost 102.400 je v določenih pogojih, ko pač res moramo v uredništvo prinesti fotografijo, uporabna za internetno ali pa objavo v manjšem formatu v dnevnem časopisju, ki je tako in tako natisnjeno na papirju najslabše kakovosti (torej so napake precej manj vidne). RAW converter je pa že sam po sebi izredno uporabna novost ravno za vse fotoreporterje, ki morajo posnete fotografije po možnosti oddati v najkrajšem možnem času, le ta pa jim omogoča zdaj fotografije zajemati tudi v RAW načinu, kar prinaša seveda veliko prednosti (DR, korekcije WB in seveda lažje popravke nepravilno eksponiranih fotografij).

Canon je najprej dvignil nemalo prahu z modelom 7D, ki je trenutno njihov "flagship" crop model. Najbolj navdušeni nad njim so seveda vsi "wildlife" fotografi, sploh "ptičarji", katerim 1.6x crop in za to velikost senzorja enormna resolucija 18 mpix, omogoča zares velike povečave (ker lahko bolj "cropajo"). Kar se resolucije tiče, sem že pri najavi 50D bil mnenja, da z resolucijo po nepotrebnem pretiravajo, to so kasneje potrdili tudi (nekateri) testi, ko se je izkazalo, da je šum pri visokih ISO vrednostih večji kot pri predhodniku, prednosti v (prikazanih) detajlih na sliki pa zanemarljiva. AF sistem je v primerjavi z modelom 50D tudi izboljšan, tukaj je pa seveda še precej manjših izboljšav na ohišju, ki omogoča lažje in hitrejše delovanje. Mnoge seveda skrbi dejstvo, da zelo malo objektivov sploh lahko prenese tako resolucijo. Sam sem med njimi. Sploh zato, ker je to še vedno fotoaparat srednjega cenovnega razreda in kdor si lahko privošči najboljše teleobjektive kot so naprimer 300 2.8, 400 2.8, 600 f4 in tako dalje, si bo lahko privoščil tudi 1D-ja. Glede tega fotoaparata imam torej mešane občutke. Presenetljivo pa so "Hi-ISO" posnetki za tako gostoto pikslov precej dobri. Presenetljivo dobri. Nazadnje so predstavili še najnovejšo različico 1D, katera je seveda morala biti popolnoma prenovljena. Ne samo nov senzor, temveč kar je bilo krvavo potrebno, nov AF sistem (in precej manjših novosti povezanih z njim) in HD video. Pri sledjem bi bilo modro počakati na prve resne teste produkcijskih modelov, za podajanje kakršnih koli ocen. Tudi 1D mark III je na papirju, ob predstavitvi obljubljal veliko...Sam sem mnenja, da so tokrat malo preveč lovili Nikon, namesto da bi ga poizkusili prehiteti. Že sam skok resolucije na 16 mpix se mi zdi nepotreben, ker gre za reporterski fotoaparat, kjer ni potrebe po večjih printih. Z manjšo resolucijo (lahko bi ostali kar na 10 mpix) bi bile Hi-ISO zmogljivosti boljše, to pa je v tem razredu zagotovo pomembneje, kot resolucija. Ravno fotoreporterji se največkrat znajdejo v slabih svetlobnih pogojih, ki jim ob fotografiranju športa ponavadi sledi še potreba po kratkih časih zaklopa. V tem pogledu se mi zdi Nikonova filozofija precej boljša. Ostajajo na 12 mpix pri D3s, ki je seveda FF fotoaparat, tako kot tudi pri crop modelih, kot je D300s. Velika škoda se mi zdi, da niso uporabili že iz prejšnjega desetletja znanih tehnologij, kot je polprosojno zrcalo in na račun tega raje dvignili hitrost zaporednega zajemanja fotografij na 12 na sekundo ali celo več. To bi bile tiste prednosti, ki bi ta fotoaparat postavili pred konkurenco in ki bi Canonu omogočil ponovno prevlado ob športnih igriščih. To se mi zdi tako očitno, da me čudi, da podjetje kot je Canon tega ne vidi. Pri 1D mark IV gre za boj za obstoj. Če se tokrat ponovi zgodba predhodnika, se modelu 1D bliža konec...

Kot sem omenil na začetku, konkurenca ni naredila praktično nič. Bolj ali manj brezvezne osvežitve v vstopnem in srednjem razredu, v višjem niso predstavili nič, z izjemo Sonya, ki je predstavil malo cenejšo različico a900 z oznako a850, ki pa kljub poletni najavi, še ni v prodaji. Pentax, Olympus, Fuji itd so se v višjem razredu zgleda že davno predali oziroma bolje rečeno vanj sploh nikoli niso prodrli in so opustili vsako upanje da bodo, v nižjem in srednjem pa se borijo za drobtinice. Na žalost. S tem pa seveda zgubljamo vsi, razvoj se upočasnjuje, ni več prave cenovne vojne.

 

Komentarji
Aleš (@lial)   3. Dec 2009 14:36
Lepo spisano in v veliki večini odraz resničnega stanja.

Le majhna poprava - A850 je že kakšen mesec v prodaji, pred nekaj dnevi ga je pri Majdiču dobil prijatelj.

LP
iztok (@izo)   3. Dec 2009 14:59
one word: video..
Janez Šturm (@jj65)   3. Dec 2009 15:01
Se strinjam s predhodnikom. Mogoče še ena malenkost, ki tudi kaže na moč in usklajeno delovanje 'velikih dveh': oba sta dvignila cene in kljub gospodarski krizi še naprej 'harata'. Lep dan.
Peter Bernik (@Noob)   3. Dec 2009 16:23
Pozabil sem omeniti (še) en minus Nikona; nima sRAW.



lial: hvala za popravek, sem zdaj videl da ga ima tudi pri nas (vsaj) ena trgovina. Še prejšnji teden, mi ga ni uspelo najti, ko sem ravno zaključeval preview a550, me je zanimala cena a850...



izo: ne štekam točno kaj si mislil...
Peter Atanackov (@Geo)   3. Dec 2009 16:40
Se popolnoma strinjam z vsem zgoraj napisanim. In mam mesane obcutke, to da ni nekega resnega napredka je iz tehnološke plati gledano res škoda, hkrati pa je lažje za uporabnike, ker jim oprema ne zastari tako hitro.



Izo: Video se mi zdi da je bolj lanska zadevšna, ker 5d mk2, so ze lani septembra najavli.
Peter Bernik (@Noob)   3. Dec 2009 16:50
Kar bi jaz hotel od njih je povečanje DR, konec mpix tekme in nadaljevanje v Hi-ISO smeri, samo ne v višanju vrednosti, ker to nima smisla ker itak še tako hud AF ne dela več normalno pri 102.400, ampak v zmanjšanju šuma na katerikoli višji vrednosti.



Pri Canon EF več vloženega truda v UWA objektive (ostrina predvsem), pri Nikonu pa manjka pravih (pro) fiksnih potretnih objektivov. 135/2 je bolj švoh, 85ke so D serije, no vsaj novo AF-S 50ko so predstavili. Lahko bi kaj tudi v smeri f1-1.2 naredili. Uporabniki D3x, enostavno nimajo za nataknt enga pametnga lensa gor, v kolikor ne uporabljajo 200/2. Govorim seveda o tipičnih studijskih fotografih, ki fotkajo modo, beauty, portrete, akte...Žalostno je da se morajo mučit s 105 micro (zaradi hitrosti AF) ali pa sprejemati kompromise s 70-200, ko pa za body zmečejo celo bogastvo, poleg tega jim nudi vrhunske zmogljivosti (ki potem ne morejo biti izkoriščene). Kot bi morali vozniki Ferrarijev uporabljati gume, v najboljšem primeru, višjega srednjega razreda, z omejitvijo hitrosti na 210 km/h recimo...
iztok (@izo)   3. Dec 2009 17:43
geo, noob:

je res mogoče, da je bilo lani preboj videa, ampak zares uproben pa šele zdej postaja, sploh z 7d-jem. predvsem zaradi 24/25 fps itd (da 60fps ne omenjam, to so mokre sanje vsakega hooby videografa, pa še koga zraven, višje cifre ao pa itak extaza, čeprav ni tak problem tudi 300fps potem dobit z interpolacijo, sem že videl primre in zgledajo super).

seveda se je dalo tudi prej snemat, vendar je precej problemov pri konvertanju videa ipd. tudi nikon je recimo s d300s-om usmeril popravke v "video frendly" uporabo ipd.

sigurno bi jst dal pač temu največji napredek letos. kamerce pa kakor pač so. canon lovi nikon po funkcijah in obratno glede videa. sama slika (če pustimo visok iso ipd) se pa kaj dosti ni spremeneila od prvih cmosov in ne vrjamem, da se v kratkem bo, razen res kakšne radikalno nove tehnologije.
iztok (@izo)   3. Dec 2009 17:48
aja, sem malo še drug izpustil, (sony, pentax, olympus itd). tisti, ki je na cmosu, pravim, da toiliko drugače ne more bit glede slike (funkcij pa itak ne poznam pri vseh), kaj pa bo s tistimi žepnimi "dslr-jčki" ala pen ipd, pa bomo videli.
Andrej (@fotokaj)   3. Dec 2009 21:30
Noob, kako lahko napišeš, da revolucije že lep cajt nismo bili deležni, ko pa si avgusta '08 dobil po 50 letih v SLR fotoaparat video? Tu ni važno, kdo ga rabi in kdo ne, kdo ga hoče in kdo ne - je pa zadeva revolucionarna, tu ni dvoma.

In če ne spadajo M4/3 EP-1, EP-2 in GF-1 na področje revolucije v letu 2009, da prvega modularca Ricoh GXR sploh ne omenjam ... ja pol pa tud ne vem, kaj je revolucija? Ravno v zadnjem poldrugem letu so se začele pojavljati nove, dejansko revolucionarne stvari, ti pa da nič ne dogaja? Dejansko smo prvič po 50 letih dobil SLR aparat brez zrcala in optičnega iskala ... Revolucija? Vsekakor.

Pa prva FF Leica M9, povsem novi Leicin S sistem (S2), prvi Pentax (za katerega praviš, da je zaspal in ga je povozil čas, čeprav je poleg N in C edini DSLR igralec z videom!) K7 z videom, pa (doslej) nepredstavljivo širokokoten Canonov 17mm tilt/shift objektiv ...



Dobro, niso vse zg. naštete stvari direkt kategorija "DSLR" - Ricoha, denimo, je težko sploh kamorkoli uvrstit, se pa na področju digitalne fotografije in aparatov z izmenljivimi objektivi ful dogaja - revolucije je dost, le videt jo je treba.
Peter Bernik (@Noob)   3. Dec 2009 22:19
Prvi odstavek je brezpredmeten, kot si sam napisal, je to avgust 08.



Res sem naredil krivico micro 4/3 sistemom, čeprav roko na srce, je nabor objektivov, sploh za resno rabo zelo zelo omejen zaenkrat. Smo o tem že na forumu debatirali. Sam po takem sistem ne bi posegel zaenkrat, če bi ga rabil, ker enostavno nimajo enega samega objektiva, ki bi mi vsaj malo ugajal. Večinoma so na voljo consumer zoomi, ki so me itak vedno odbijali, čeprav mi jih ni bilo težko občasno uporabljati. Edina resna objektivi sta zaenkrat 20 1.7 in 7-14/4. 17 in 45 mm, mi že zaradi 2.8 zaslonke ne ustrezata (pa pri 17 še razumem, da so fizične omejitve). Kje je recimo vsaj standardni 25 1.4 (ali vsaj 1.7)? Leico S2 sem izpustil ker je bila itak že lani na Photokini najavljena, poleg tega ni ravno "standardni" DSLR, ne z velikostjo senzorja, še manj pa s ceno. K7 ima video, so what, pa še to v neki čudni resoluciji in s 3:2 razmerjem, namesto 16:9. Tudi sicer nikakor ne izstopa, je pa res boljši od prejšnjih modelov v primerjavi s C&N. Fajn da si dodal 17 mm T&S. Vse pač težko spraviš v en sam blog zapis.



Torej ja, dogaja se, ampak v nišnem segmentu kot je micro 4/3, upam le da bo zaživel bolj kot 4/3, ki zares nikoli ni, čeprav je nabor objektivov precej večji, med njimi je par odličnih, samo jih yebe cena in to da ni za njih nobenih pametnih ohišij. Naj se končno zgodi revolucija še v "main" DSLR segmentu. Oz bolje rečeno naj se ponovi;).
Stane Crnjak (@staneC)   4. Dec 2009 10:39
Sem mnneja, da se bo v letu 2010 največ dogajalo v m4/3 sistemu oz pri brezzrcalnih aparatih. Veliki igralci ne bodo križem rok gledali, kako si Panasonic in Olympus polnita blagajno z nišnim razredom; več ali manj bodo vsi želeli kos pogače. Naslednja "revolucija" bo brezrcalni DSLR s hitrim AF.
Andrej (@fotokaj)   5. Dec 2009 16:53
No, noob, evolucija pač ne poteka vsako leto enkrat in revolucija se tudi ne zgodi vsako leto enkrat, zato le ni tako brezpredmetno. Bi pač napisal, da "revolucije pa tako in tako letos še nismo bili deležni," in bi stvar špilala.

Je pa povsem res, da se bo prava revolucija zgodila šele takrat, ko bodo vsi razredi DSLR aparatov ostali brez špegla in mehanskega zaklopa; mislim, da je 50-60 let dovolj, da se pojavi neka nova, manj dinozavrska tehnologija in to dvoje nadomesti.
iztok (@izo)   10. Dec 2009 17:13
no, konec te dinozavrske tehnologije pomeni tudi konec optike (špegli, prizme, optični okularji) v dslr-ju, se pravi bomo imeli samo večje kompatke. to se deloma čuti že pri novicah o recej izboljašnih evf senzorjih oz bolj rečeno zaslonih.

še vedno pa mislim, da je največji premik letos konrektni implentacije video tehnologije v fotiče, ki tako postanejo konkretne videokamere, sposobne dat zelo zelo dobre rezultate.

in trenutno to prodaja vse skupaj, imam občutek, kakor je včasih mpix cifra.
Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki.